BMW GS 1200 Διαφορικό και άξονας. Δε φτάνουν μόνο οι βαλβολίνες(;;;)

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Ναυτιλιακό γρασσο υψηλών τριβων.... Τα πουλάνε με το κιλό σε ναυτιλιακά στο λιμάνι, μην πετάτε τα λεφτά σας..
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Tener-ίσιος Δηλαδη για να συνοψισουμε, εκει που παταει η τσιμουχα βαζουμε το Castrol Molub-Alloy Paste White T.
Το ιδιο και στα καρε?
Ναι.
Υπάρχει όμως ένα παρόμοιο, πάλι της Castrol (Castrol Molub-Alloy Paste TA) που έχει τις ίδιες προδιαγραφές (αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες, δε φυγοκεντρίζεται, είναι 100% αδιάβροχο) αλλά έχει γκρίζο χρώμα και είναι κατά ελάχιστα φθηνότερο.
Κάποιοι χρησημοποιούν αυτό για τα μεταλλικά μέρη και το λευκό (Castrol Molub-Alloy Paste White T) για τις στεγανοποιήσεις στις φισούνες περισσότερο για αισθητικούς λόγους, γιατί αν βάλεις το γκρίζο εκεί, θα γίνει μαύρο και θα φαίνεται χάλια. Στην ουσία όμως είναι το ίδιο πράγμα και δεν αξίζει τον κόπο να πάρεις δυο διαφορετικά ίδια γράσα. Άλλωστε με 100γρ που έχει το σωληνάριο της Castrol, φτάνει για 3-4 φορές, γι αυτό υπάρχουν και συσκευασίες των 20γρ. απο άλλες εταιρίες.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Ψαχνοντας βρηκα αυτα στο επισημο σαιτ:

Universal application as assembly paste.
Prevents fretting corrosion especially when exposed to vibrations Avoids stick-slip.
For machines subject to frictional vibrations.
Avoids squeaking noises in hydraulic cylinders and open lubrication points Temperature application range: - 30°C/-22°F to +250°C/+482°F


Απο αυτα που βλεπω δεν ξερω αν κανει καλη δουλεια περα απο την μονωση στα καρε.
Το σκεφτομαι λαθος?
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Ψαχνοντας βρηκα αυτα στο επισημο σαιτ:

Universal application as assembly paste.
Prevents fretting corrosion especially when exposed to vibrations Avoids stick-slip.
For machines subject to frictional vibrations.
Avoids squeaking noises in hydraulic cylinders and open lubrication points Temperature application range: - 30°C/-22°F to +250°C/+482°F


Απο αυτα που βλεπω δεν ξερω αν κανει καλη δουλεια περα απο την μονωση στα καρε.
Το σκεφτομαι λαθος?
Ο κατσκευαστής προτείνει Staburags NBU 30 PTM κι όποιο άλλο έχει τις ίδιες προδιαγραφές για λίπανση και στεγανοποίηση. Το κάνει αυτό που λέει. Το μόνο που δεν κάνει ενώ το λέει, είναι ότι είναι για πάντα.
Επίσης οι απαιτήσεις εκεί για στεγανοποίηση είναι μεγαλύτερες από αυτήν της λίπανσης. Δεν πρόκειται για κινούμενα μεταλλικά μέρη που τρίβονται μεταξύ τους αλλά για οδοντοτά που κουμπώνουν το ένα με το άλλο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
Ο κατσκευαστής προτείνει Staburags NBU 30 PTM κι όποιο άλλο έχει τις ίδιες προδιαγραφές για λίπανση και στεγανοποίηση. Το κάνει αυτό που λέει. Το μόνο που δεν κάνει ενώ το λέει, είναι ότι είναι για πάντα.
Οκ τελεια! Ξεκιναω ψάξιμο!! Ευχαριστω!
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
.... Δεν πρόκειται για κινούμενα μεταλλικά μέρη που τρίβονται μεταξύ τους αλλά για οδοντοτά που κουμπώνουν το ένα με το άλλο.
Στην πραγματικότητα υπάρχει και τριβή (ολίσθηση) στον πίσω σταυρό μόνο. Με το παίξιμο της ανάρτησης πάνω κάτω, ολισθενει μέσα έξω, το θυληκο από το αρσενικό πολυσφηνο!
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Στην πραγματικότητα υπάρχει και τριβή (ολίσθηση) στον πίσω σταυρό μόνο. Με το παίξιμο της ανάρτησης πάνω κάτω, ολισθενει μέσα έξω, το θυληκο από το αρσενικό πολυσφηνο!
Ναι, σαφώς, αλλά δεν απαιτείται κάποια κάποια λίπανση πολύ υψηλών απαιτήσεων όπως ενός κυλινδροπίστονου π.χ
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Κάποιος μου είπε μάλιστα, μεταλουργός στο επάγγελμα, ιδοκτήτης και χρήστης GS LC ότι σε αυτό το σημείο, ο άξονας έχει μια μικρή πλευστότητα, σαν μια πολύ σκληρή ανάρτηση με κάποια πολύ μικρή διαδρομή κάποιων χιλιοστών κι ότι γι αυτόν τον λόγο, θέλει ειδικά εκεί να μην έχει σκουριές και να έχει λίγο από το γράσο για να παίρνει τα κενά και οι μεταβολές που προκαλούνται από την ανάρτηση της μηχανής στο ψαλίδι.
Εγώ όταν το έβγαλα δεν το γνώριζα αυτό και συμπεριφερόταν σαν ένα σώμα. Μου είπε όμως ότι έτσι πρέπει να είναι γιατί είναι καλά σφηνωμένο το ένα μέσα στο άλλο για να αντέχει
(όσο αντέχει:UH:) κι ότι πρόκειται για λιγα χιλιοστά διαδρομής ίσα ίσα να έχει κάποιες ανοχές.
Παίζει κάτι τέτοιο λέτε; Το γνωρίζει κανείς στα σίγουρα; Δεν έχω διασταυρώσει αυτήν την πληροφορία, αλλά μου ακούγεται λογικό.
Παρόλα αυτά εγώ το καθάρισα και το λίπανα ούτως ή άλλως.

Εδώ φαίνεται πάντως, πριν το καθαρίσω, σαν να έχει ίχνη από μια μικρή διαδρομή.
 
Τελευταία επεξεργασία:

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Κάποιος μου είπε μάλιστα, μεταλουργός στο επάγγελμα, ιδοκτήτης και χρήστης GS LC ότι σε αυτό το σημείο, ο άξονας έχει μια μικρή πλευστότητα, σαν μια πολύ σκληρή ανάρτηση με κάποια πολύ μικρή διαδρομή κάποιων χιλιοστών κι ότι γι αυτόν τον λόγο, θέλει ειδικά εκεί να μην έχει σκουριές και να έχει λίγο από το γράσο για να παίρνει τα κενά και οι μεταβολές που προκαλούνται από την ανάρτηση της μηχανής στο ψαλίδι.
Εγώ όταν το έβγαλα δεν το γνώριζα αυτό και συμπεριφερόταν σαν ένα σώμα. Μου είπε όμως ότι έτσι πρέπει να είναι γιατί είναι καλά σφηνωμένο το ένα μέσα στο άλλο για να αντέχει
(όσο αντέχει:UH:) κι ότι πρόκειται για λιγα χιλιοστά διαδρομής ίσα ίσα να έχει κάποιες ανοχές.
Παίζει κάτι τέτοιο λέτε; Το γνωρίζει κανείς στα σίγουρα; Δεν έχω διασταυρώσει αυτήν την πληροφορία, αλλά μου ακούγεται λογικό.
Παρόλα αυτά εγώ το καθάρισα και το λίπανα ούτως ή άλλως.

Εδώ φαίνεται πάντως, πριν το καθαρίσω, σαν να έχει ίχνη από μια μικρή διαδρομή.
Αυτό που γράφεις, λειτουργεί σαν "σινεμπλόκ"! Ο άξονας είναι στην ουσία δύο τεμάχια, τα οποία είναι σφηνωμένα το ενα με το άλλο με ενα "σκληρό λαστιχο- σαν καουτσούκ".
Αυτό το έχουν κάνει για να αποσβενει (όσο μπορεί) τις απότομες στρεπτικες δυναμεις από το απότομο άνοιγμα του γκαζιού κυρίως, αλλά και στο κόψιμο του γκαζιού κατά δεύτερο λόγο!


(Αντιστοιχη "λειτουργία" κάνουν τα μικρά "σινεμπλόκ" που υπάρχουν στο κέντρο της πίσω ζάντας, του πίσω γραναζιού. Σαφώς και αναφέρομαι στα μηχανάκια με αλυσίδα).
 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Αυτό που γράφεις, λειτουργεί σαν "σινεμπλόκ"! Ο άξονας είναι στην ουσία δύο τεμάχια, τα οποία είναι σφηνωμένα το ενα με το άλλο με ενα "σκληρό λαστιχο- σαν καουτσούκ".
Αυτό το έχουν κάνει για να αποσβενει (όσο μπορεί) τις απότομες στρεπτικες δύναμης από το απότομο άνοιγμα του γκαζιού κυρίως, αλλά και στο κόψιμο του γκαζιού κατά δεύτερο λόγο!


(Αντιστοιχη "λειτουργία" κάνουν τα μικρά "σινεμπλόκ" που υπάρχουν στο κέντρο της πίσω ζάντας, του πίσω γραναζιού. Σαφώς και αναφέρομαι στα μηχανάκια με αλυσίδα).
Άρα επιβεβαιώνεις αυτό που μου είπε κι ο άλλος ότι πρόκειται για 2 μέρη αλλά όχι ότι υπάρχει κάποια ελάχιστη διαδρομή μέσα έξω για να παίρνει τα κενά. Σωστά;
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Άρα επιβεβαιώνεις αυτό που μου είπε κι ο άλλος ότι πρόκειται για 2 μέρη αλλά όχι ότι υπάρχει κάποια ελάχιστη διαδρομή μέσα έξω για να παίρνει τα κενά. Σωστά;
Ναι, αυτο ακριβως!
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Όσα έχω δει από φωτο ο άξονας είναι σκουριασμένος!
Που σημαίνει ότι πρώτα σκίζονται οι φούσκες, περνάει η υγρασία στα καρέ του άξονα και τα υπόλοιπα είναι θέμα χρόνου να συμβούν...
Γνώμη μου γρασσάρισμα στα καρέ με γραφιτούχο γράσο για να μπορούν να ολισθαίνουν ελεύθερα.
Όταν τα καρέ μπρος-πίσω δεν έχουν "ελευθερία" κίνησης τότε καταπονούνται και οι σταυροί...
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Aκριβως οτι ισχυει και για ενα ημιαξονιο αυτοκινητου.
Εδώ διαφωνώ...
Στα ημιαξόνια αυτοκινήτου την μέσα-έξω λειτουργία την επιβαρύνονται οι μπιλιοφόροι.
Τα καρέ του ημιαξονίου είναι σταθερά.
Ειδικά αυτό που είναι από την έξω πλευρά του τροχού στερεώνεται και με μεγάλη βίδα.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Εδώ διαφωνώ...
Στα ημιαξόνια αυτοκινήτου την μέσα-έξω λειτουργία την επιβαρύνονται οι μπιλιοφόροι.
Τα καρέ του ημιαξονίου είναι σταθερά.
Ειδικά αυτό που είναι από την έξω πλευρά του τροχού στερεώνεται και με μεγάλη βίδα.
Οχι, λεω για τη φουσκα. Απαξ και βρεις σκισμένη φουσκα σε ημιαξονιο καλυτερα να θεωρησεις οτι εχει βγει off...
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Οχι, λεω για τη φουσκα. Απαξ και βρεις σκισμένη φουσκα σε ημιαξονιο καλυτερα να θεωρησεις οτι εχει βγει off...
Α οκ...
Είναι λίγο περίεργος ο γραπτός λόγος...:friendship:
Συνήθως όταν γίνεται τέτοια ζημιά γύρω και έξω από τη φούσκα τα πάντα γεμίζουν γράσο.
Δεν χρειάζεται να είσαι και ιδιαίτερα σχετικός για να το προσέξεις....
 

takis652

Μέλος
Περιοχή
Κερατσινι
Όνομα
Τακης
Μοτό
aprilia pegaso 650ie
Εδώ διαφωνώ...
Στα ημιαξόνια αυτοκινήτου την μέσα-έξω λειτουργία την επιβαρύνονται οι μπιλιοφόροι.
Τα καρέ του ημιαξονίου είναι σταθερά.
Ειδικά αυτό που είναι από την έξω πλευρά του τροχού στερεώνεται και με μεγάλη βίδα.
Υπάρχουν αυτοκίνητα με μεγάλη διαδρομή ανάρτησης! Και τα αντίστοιχα καρέ τους έχουν μεγάλη διαδρομή στα ιμιαξόνιά τους!
 

thenos

"Κάνε άλμα πιο γρήγορο από τη φθορά"
ADVRIDE Team
Περιοχή
Ελάτη
Όνομα
Θανασης
Μοτό
KTM 950 ADV & KTM EXC450
Υπάρχουν αυτοκίνητα με μεγάλη διαδρομή ανάρτησης! Και τα αντίστοιχα καρέ τους έχουν μεγάλη διαδρομή στα ιμιαξόνιά τους!
Μα τα καρέ αυτά κουμπώνουν στο διαφορικό και στον κάθε έναν τροχό κίνησης.
Δεν υπάρχει κάποιου είδους προστασία του καρέ ούτε από τις καιρικές συνθήκες ούτε με κάποια φούσκα με γράσο σε αυτό το σημείο...
Συγκεκριμένα εάν έχεις κουμπώσει κάποιο τέτοιο θα καταλάβεις το θόρυβο που κάνει όταν το πιέσεις να κουμπώσει από τη μέσα μεριά του σασμάν γιατί από την έξω μπαίνει βίδα σταθεροποίησης.
Είμαι πραγματικά περίεργος να μου δώσεις μερικά παραδείγματα των αυτοκινήτων που λες με μεγάλη διαδρομή ανάρτησης.
Και δεν μιλάω για τα φτιαγμένα 4 x 4 ούτε για άλλες ιδιοκατασκευές.
 
Top Bottom