Ποιο καλο παιδι θα μου πει τα "θεματα" των μοντελων 2000? Ξερω πχ οτι εχουν κλασσικο πιρουνι, αλλα γενικα τι παιζει, εχουν μεγαλες διαφορες με τα μεταγενεστερα?
- Όπως είπες πιρούνι ανεστραμμένο 48 χιλ (από συμβατικό 50άρι).
- Άλλο καντράν οργάνων.
- Στα μοντέλα 01-02-03, Δίσκοι 320mm (300 στου 2000) και στα μοντ. 04-05 διπλοί 300άρηδες.
- διαφορετικό υποπλαίσιο και πίσω φαίρινγκ.
- Αλλαγή θέσης αντλίας νερού.
- Μια σχεδιαστική μικρή αλλαγή στο πλαίσιο στην κάτω δεξιά βάση του κινητήρα για να διευκολύνει την ευκολότερη πρόσβαση στο φίλτρο λαδιού.
Από το 03'
- άλλαξε η κεφαλή σε υψηλής ροής (high flow) με βαλβίδες εξαγωγής 32 mm έναντι 30 mm. Η αλλαγή της κεφαλής έγινε μετά από πολλές βλάβες στις κεφαλές των προηγούμενων μοντέλων.
- Άλλαξε η χαρτογράφηση σε διπλής καμπύλης,
- νέος εκκεντροφόρος, υδραυλικός συμπλέκτης,
- παράθυρο στάθμης λαδιού,
- το ρουλεμάν του άξονα μετάδοσης άλλαξε σε κωνικό
- η οπή πλήρωσης λαδιού έγινε μεγαλύτερη.
- Άλλο καρμπιρατέρ σε Mikuni BST 40 με TPS, το οποίο θέλει προσοχή γιατί από τους κραδασμούς σπάει η βελόνα.
- SAS
- Διαφορετικό γρανάζωμα, από 30-81 σε 31-79.
- Η ασφαλειοθήκη άλλαξε θέση κοντά στην μπαταρία.
- Στο κεντρικό σταντ προστέθηκε μπράτσο για να βοηθάει να κατέβει.
- πιο άνετη σέλα.
Από το 04 και μετά
- έβγαινε με χαμηλό φτερό.
- από την πάνω τιμονόπλακα και κάτω είναι ακριβώς ίδιο με το 950 Adventure.
- το πεντάλ του φρένου έγινε πιο πλατύ.
- τα pegs έγιναν πιο πλατιά, οι ζάντες-κέντρα έγιναν μαύρα αλλά πλέον δεν έβγαιναν με τρύπα για κόντρα.
- τάπα βενζίνης με κλείδωμα.
- το τεπόζιτο από 28 λίτρα μειώθηκε σε 25,5.
- Ενισχύθηκε το βολάν
- Ξανά άλλαξε η χαρτογράφηση σε καλύτερη, βελτιωμένη καμπύλη.
- Άλλαξαν τα σωθικά του αυτόματου αποσυμπιεστή αλλά όχι ο σχεδιασμός του.
Και στο '05
- προστέθηκε καινούργια παροχή λαδιού στη βάση του εμβόλου για καλύτερη λίπανση
- μικρότερα φλας
- προστέθηκαν αποστάτες στο τιμόνι 15χιλ
- Τα τακάκια έγιναν κεραμικά και οι δίσκοι άλλαξαν σε brembo με οπές
- η αλυσίδα έγινε x-ring type
Επίσης έβγαινε και μοντ 06 και 07 αλλά δεν ήρθε στη Ευρώπη.
Η διαφορά του με το 05 ήταν η βαφή του πλαισίου η οποία έγινε μαύρη ηλεκτροστατική.
Γενικά, τα μοντ' 04 και 05 θα μπορούσε να πει κανείς ότι απέκτησαν έναν πιο on χαρακτήρα, λόγω της αλλαγής του μπροστινού συστήματος σε διπλό δισκόφρενο, φαρδύτερα στεφάνια αλλά και χαμηλό φτερό για να βελτιώσουν τη σταθερότητα στις πιο υψηλές ταχύτητες, αλλά αυτές οι αλλαγές είχαν αρνητικό αντίκτυπο στο χωμάτινο χαρακτήρα του μοντέλου δεδομένου ότι το μπροστινό έγινε πιο βαρύ και νωχελικό σε απότομες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι Αμερικάνοι που κάνουν πολύ χώμα με το 640, λένε ότι το μοντ. 2003 είναι η καλύτερη επιλογή.
Το 640ADV είναι εκπληκτικό μηχάνημα, αρκεί να συμφιλιωθείς με τους κραδασμούς (οι οποίοι παρεμπιπτόντως δεν είναι τόσο τραγικοί), την εν γένει φιλοσοφία του μονοκύλινδρου, την απουσία 6ης στο κιβώτιο, την σύνθετη διαδικασία αλλαγής λαδιών και επίσης όντας ΚΤΜ της εποχής κάθε τρίτη μάστορα, θα πρέπει να ξέρεις το ιστορικό του για προφανής λόγους.
Οι αναρτήσεις του είναι απίστευτες, καταπίνουν τα πάντα και συγχωρούν λάθη σε μεγάλο βαθμό, έχει πολύ καλή ροπή στις χαμηλομεσαίες και η κατανάλωσή του, τουλάχιστον στο δικό μου παίζει στα 5-5,5 λτ/100, σε χωμάτινη χρήση, η οποία σου δίνει αυτονομία πάνω από 400χλμ. Ασφαλώς σε επαρχιακό με κανονική οδήγηση θα δεις χαμηλότερες καταναλώσεις, πάντα με το μαμά γρανάζωμα 17/42. Προσωπικά έχω αλλάξει το εμπρός γρανάζι με ένα δόντι κάτω για να έχω μεγαλύτερο ωφέλιμο εύρος 2ας-3ης στη χωμάτινη οδήγηση.
Η μηχανή είναι έτοιμη για εκδρομικό εντούρο όπως βγαίνει από το εργοστάσιο. Έχει ισχυρό υποπλαίσιο για φορτώματα, γκάζι και ροπή να σε ξελασπώνει από δύσκολα σημεία όπου τη χρειάζεσαι, ανεμοκάλυψη για να μην σε χτυπάει ο αέρας στο στήθος/λαιμό (στο κράνος έχεις μια σταθερή ροή, όχι ιδιαίτερους στροβιλισμούς, τουλάχιστον για το δικό μου ύψος στο 1,75μ και μεγάλη αυτονομία. Εδώ κάποιος θα πει, τι τα χρειάζεσαι στην Ελλάδα το 400 χλμ, αφού σχεδόν σε κάθε χωριό θα βρεις βενζινάδικο, και δε θα έχει άδικο αλλά η αίσθηση ότι έχεις μια ασφάλεια καύσιμου για πολλά χιλιόμετρα, σε συνδυασμό με την επιλογή να μην το γεμίσεις τέρμα πάνω σε ημερήσιες μικρές χωματοβόλτες νομίζω ότι είναι πλεονέκτημα.
Επίσης, μια καλή αναβάθμιση είναι ένα FCR41 το οποίο θα βελτιώσει τη ζωντάνια του μοτέρ, θα καίει ότι βενζίνη και να του βάλεις (αυτό πληρώνεις βασικά) και επίσης δε θα έχεις το άγχος της πιθανής βλάβης της βελόνας στα συμβατικά Mikuni. Οι πληροφορίες για το fcr41 προέρχονται από γνωστό μηχανικό στον χώρο, όχι από εμένα.
Πέρα από το χώμα, το 640 είναι απολαυστικό και στον επαρχιακό δεδομένου ότι έχει πολύ ζωηρό κινητήρα, δεν είναι CRF250Rally ούτε DRZ400, συμπεριφέρεται σαν motard στο κλειστό στροφιλίκι και γενικά είναι πολύ απολαυστικό σε όλα τα τερέν.