Το οποίο 1290 είναι ολόιδιο με το 1090 σε διαστάσεις και βάρος (μετρήσεις περιοδικού/online τύπου το βάρος), απλά έχει μεγαλύτερη αδράνεια το μοτέρ, δηλαδή. εχμ, ναι, αυτά τα ολίγα, δηλαδή τα λεφτά είναι το θέμα.
Απο μια πρόχειρη ματιά που έριξα είναι καπου 30 κιλά βαρύτερο το 1290.
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό σε μια μοτοσυκλέτα όπως άλλωστε και στα αυτοκίνητα π.χ. Είναι ο προσανατολισμός κάθε μοντέλου.
Το πόσο Premium είναι, τί περιφερειακά έχει, τί προσανατολισμό οδηγικό έχει (πιο σπορ, πιο τουριστικό κλπ) και πολλά άλλα.
Με αυτά τα δεδομένα το 1290 των 18 χιλι΄παδων αν δεν κάνω λάθος είναι το Premium Μοντέλο της KTM στην κατηγορία με έμφαση πιο πολύ στο ON και με κορυφαίο εξοπλισμό και περιφερειακά.
Το 1090R το χωμάτινο έχει σαφώς έμφαση προς το OFF, είναι πιο ελαφρύ κατα 30 κιλά όπως είδα και είναι και πιο οικονομικό σαφώς με τις όποιες εκπτώσεις επιμέρους.
Είναι σαν να λέμε BMW X3 η X4 ή X5. Αντικειμένικά μπορεί να μην έχουν μεγάλες διαφορές σε διαστάσεις ή απόδοση αλλά έχουν το διαφορετικό κοινό που προκύπτει απο τα επιμέρους χαρακτηριστικά τους.
Εγώ δηλαδή θα έπαιρνα το 1090R επειδή θέλω να μπαίνω συχνά χώμα και επειδή θα ήθελα μια πιο ελαφριά μοτοσυκλέτα και δεν με ενδιαφέρουν τόσο τα δικάβαλα ταξίδια και στο εξωτερικό.
Αν όμως ήθελα ένα ST μηχανάκι με σπορ γονίδια και ιδανικό για δικάβαλα και ταξίδια και εξωτερικό θα πήγαινα στο 1290.
Νομίζω πως έχει νόημα η υπαρξη και των 2 για τα δικά μου προσωπικά κριτήρια πάντα.