Offroad Training...

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Δεν χρειάζεται πολύ ανάλυση Κοσμά.
Όταν είναι πολύ ζεστά από την άσφαλτο και μπαίνεις χώμα, οι πέτρες χαλάνε τη γόμα.
5 με 10 λεπτακια στάση και δεν θα υπάρχει πρόβλημα.
Κατάλαβα πάντως πως για τη συγκεκριμένη περιοχή το πρόβλημα είναι ιδιαίτερο. Κάνω λάθος;
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Κατάλαβα πάντως πως για τη συγκεκριμένη περιοχή το πρόβλημα είναι ιδιαίτερο. Κάνω λάθος;
Εγώ το έχω πάθει και στο πάντα βρέχει.... Χάλασα ολοκαινουργια conti
 
Reactions: STF

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Λένε κάποιοι:
Προσπάθησε να μάθεις από τα λάθη των άλλων.
Αλλά επίσης λένε και κάποιοι άλλοι:
Αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις.
Συμβούλευα λοιπόν πριν από λίγες μέρες τον Δημήτρη: ΠΟΤΕ μόνος στο βουνό και πόσο μάλλον σε διαδρομές που δεν έχεις ξαναπάει ή δεν έχεις τουλάχιστον συμβουλευτεί.
Το έπαθα σήμερα λοιπόν για μια χωμάτινη διαδρομή 6 χιλιομέτρων που ήθελα να κάνω.

Ξάπλωσα τον KLEαρχο ανεβαίνοντας μεγάλη κατηφοριά με σαθρό χώμα αλλά και κροκάλες (την οποία είχα μόλις κατέβει με λίγο δυσκολία).
Για την ακρίβεια είχα κατέβει από την μηχανή και με γκάζι προσπαθούσα να ανέβω το κομμάτι αυτό ώσπου σε ένα σημείο έγειρε η μηχανή και μην μπορώντας να την κρατήσω όρθια την άφησα να ξαπλώσει.



Η φωτογραφία είναι από την οθόνη του υπολογιστή κοιτώντας μόλις επέστρεψα τι κατέγραψαν οι κάμερες.
Οπότε το βίντεο σύντομα.

Πόσο τυχερός λέτε να είμαι όταν με το που ξάπλωσε η μηχανή ακούω να ανεβαίνουν όχι ένας αλλά δύο ..."Από Μηχανής Θεοί" με τα "πριόνια" τους. Οι οποίοι με βοήθησαν να σηκώσουμε την μηχανή και να ανέβω το δύσκολο αυτό κομμάτι.

Ποτέ λοιπόν μόνοι στο βουνό.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
Λένε κάποιοι:
Προσπάθησε να μάθεις από τα λάθη των άλλων.
Αλλά επίσης λένε και κάποιοι άλλοι:
Αν δεν πάθεις δεν θα μάθεις.
Συμβούλευα λοιπόν πριν από λίγες μέρες τον Δημήτρη: ΠΟΤΕ μόνος στο βουνό και πόσο μάλλον σε διαδρομές που δεν έχεις ξαναπάει ή δεν έχεις τουλάχιστον συμβουλευτεί.
Το έπαθα σήμερα λοιπόν για μια χωμάτινη διαδρομή 6 χιλιομέτρων που ήθελα να κάνω.

Ξάπλωσα τον KLEαρχο ανεβαίνοντας μεγάλη κατηφοριά με σαθρό χώμα αλλά και κροκάλες (την οποία είχα μόλις κατέβει με λίγο δυσκολία).
Για την ακρίβεια είχα κατέβει από την μηχανή και με γκάζι προσπαθούσα να ανέβω το κομμάτι αυτό ώσπου σε ένα σημείο έγειρε η μηχανή και μην μπορώντας να την κρατήσω όρθια την άφησα να ξαπλώσει.



Η φωτογραφία είναι από την οθόνη του υπολογιστή κοιτώντας μόλις επέστρεψα τι κατέγραψαν οι κάμερες.
Οπότε το βίντεο σύντομα.

Πόσο τυχερός λέτε να είμαι όταν με το που ξάπλωσε η μηχανή ακούω να ανεβαίνουν όχι ένας αλλά δύο ..."Από Μηχανής Θεοί" με τα "πριόνια" τους. Οι οποίοι με βοήθησαν να σηκώσουμε την μηχανή και να ανέβω το δύσκολο αυτό κομμάτι.

Ποτέ λοιπόν μόνοι στο βουνό.
Aν μου επιτρεπεις, να σου πω τι "δουλευει" για εμενα στις σαθρες ανηφορες, που ειμαι καρακουλαδι και αρχαριος . Οχι ταχυτητα, αλλα φορα, ορμη. Θες να ξεκινησεις με λιγη φορα πριν βρεθεις στην ανηφορα, να εχεις προυπολογισει το "μονοπατι" που θα ακολουθησεις και να το ανεβεις με σταθερη ταχυτητα και σταθερο γκαζι.


Φανταζομαι οτι με την εμπειρια ολο αυτο θα γινεται σε κλασματα δευτερολεπτου χωρις καν να σταματησεις για να διαβασεις το πως θα ανεβεις.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Aν μου επιτρεπεις, να σου πω τι "δουλευει" για εμενα στις σαθρες ανηφορες, που ειμαι καρακουλαδι και αρχαριος . Οχι ταχυτητα, αλλα φορα, ορμη. Θες να ξεκινησεις με λιγη φορα πριν βρεθεις στην ανηφορα, να εχεις προυπολογισει το "μονοπατι" που θα ακολουθησεις και να το ανεβεις με σταθερη ταχυτητα και σταθερο γκαζι.


Φανταζομαι οτι με την εμπειρια ολο αυτο θα γινεται σε κλασματα δευτερολεπτου χωρις καν να σταματησεις για να διαβασεις το πως θα ανεβεις.
Ξεκίνησα με ορμή όμως όταν το πίσω λάστιχο αρχίζει να σπινιάρει (γιατί δεν είναι τακαρίσιο) η ταχύτητα μειώνεται και αναγκαστικά σταματάς.
Όταν δεν μπορείς να ξεκινήσεις γιατί η πίσω ρόδα σκάβει τότε αυτό που σκέφτηκα ήταν ο τρόπος που ανέφερα. Να κατέβω και να την πηγαίνω με τα χέρια και το γκάζι σπρώχνοντας παράλληλα όσο μπορούσα μιας και δεν είχα δεύτερο άτομο να σπρώχνει.
Ένα βίντεο που με βοήθησε λίγο ήταν αυτό:

Όσο για το κατέβασμα και πάλι αυτό το βίντεο ήταν στο μυαλό μου:


Ανέβηκα πάλι από εκεί που κατέβηκα γιατί δεν περπάτησα μέχρι τέλος την κατηφόρα για να σιγουρευτώ αν μπορώ να συνεχίσω.
Δεν μπορούσα να συνεχίσω οπότε και αναγκαστικά πάλι πίσω.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ήρθε η ώρα να βάλεις ψηλοτάκουνα...
Βλέπω ότι προπονείσαι αρκετά και τα τακούνια είναι απαραίτητα, για να ανέβεις επίπεδο.
Φυσικά και για να είσαι πιο ασφαλής.
 

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Ήρθε η ώρα να βάλεις ψηλοτάκουνα...
Βλέπω ότι προπονείσαι αρκετά και τα τακούνια είναι απαραίτητα, για να ανέβεις επίπεδο.
Φυσικά και για να είσαι πιο ασφαλής.
Το σκέφτομαι όλο και περισσότερο Κώστα αλλά το πνεύμα πρόθυμο η τσέπη όμως ...αδυνατεί!
Οπότε συμβιβάζομαι να προπονούμε με αυτά που έχω. Γι'αυτό και επέλεξα το Sahara για μπροστά.
Και ψηλοτάκουνο να έβαζα μπροστά το ζητούμενο είναι το πίσω.
Θα δούμε από Νοέμβρη που θα κλείσει χρόνο το πίσω.
 

k0k0s

Μέτζη του νεούκτη
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κωστας
Μοτό
XTZ750 / DL650 / 1090R / Vespa 50s
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πολύ ωραία τα βιντεάκια και νομίζω με εξαιρετική μεταδοτικότητα. Τα βιντεάκια αυτά ουσιαστικά αναλύουν τη τεχνική αλλά αυτό που μου άρεσε περισσότερο είναι πως απενοχοποιούν τον αναβάτη από κάποια πραγματικά ηλίθια στερεότυπα. Ναι, αν οδηγάς μεγάλη μηχανή είναι μια πολύ καλή ιδέα να περπατήσεις τη διαδρομή πριν τη περάσεις. Επίσης μπορεί να χρειαστεί να την ξεφορτώσεις. Στη διαμάχη βουνού-αναβάτη, ο μάγκας είναι το βουνό.

Ήρθε η ώρα να βάλεις ψηλοτάκουνα...
Βλέπω ότι προπονείσαι αρκετά και τα τακούνια είναι απαραίτητα, για να ανέβεις επίπεδο.
Φυσικά και για να είσαι πιο ασφαλής.
Το σκέφτομαι όλο και περισσότερο Κώστα αλλά το πνεύμα πρόθυμο η τσέπη όμως ...αδυνατεί!
Οπότε συμβιβάζομαι να προπονούμε με αυτά που έχω. Γι'αυτό και επέλεξα το Sahara για μπροστά.
Και ψηλοτάκουνο να έβαζα μπροστά το ζητούμενο είναι το πίσω.
Θα δούμε από Νοέμβρη που θα κλείσει χρόνο το πίσω.
Αν μπορώ να βοηθήσω...

Δυστυχώς η συμβουλή του gsmaniac σε ότι αφορά τα ελαστικά... δεν είναι προαιρετικού επίπεδου. Και ξεκίνησα τη πρόταση γράφοντας "δυστυχώς", διότι καταλαβαίνω πως το οικονομικό είναι που δίνει τη λύση. Αν δεν υπάρχει δυνατότητα αγοράς δεν υπάρχει λύση.
Επίσης δε ξέρω αν κατάλαβα λάθος αλλά αν πραγματικά πιστεύεις ότι το ζητούμενο είναι το πίσω ελαστικό πρέπει να αναθεωρήσεις. Το ζητούμενο είναι το εμπρός ελαστικό.

Οι τεχνικές που δείχνουν τα βίντεο δεν μπορούν να εφαρμοστούν αν δεν έχεις τα κατάλληλα ελαστικά. Υπολόγισε πως ακόμη και στο κατέβασμα μια διαδρομής τη στιγμή που θα χρειαστεί να αλλάξεις γραμμή για να ακολουθήσεις την ηπιότερη πορεία θα χρειαστεί το μπροστινό ελαστικό για λίγους πόντους να "ανέβει" παρά το γεγονός ότι βρίσκεσαι σε κατήφορο. Αν δεν έχει τακούνια απλά δε θα το κάνει. Το μπροστινό ελαστικό "αρπάζει", "σκαρφαλώνει", φρενάρει" και είναι αυτό που αλλάζει τις γραμμές σου... με άλλα λόγια.., τα κάνει όλα. Το πίσω ελαστικό έχει μια βασική απλή υπηρεσία να εκτελέσει, σπρώχνει. Φυσικά δεν εννοώ πως το πίσω μπορεί να είναι σλικ, μπορεί όμως να είναι 50/50 ενώ το μπροστινό -ιδανικά- θα πρέπει πάντα να έχει μια περισσότερο χωμάτινη κατεύθυνση. Σε αυτό το χόμπι πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς (ασφάλτινους) που κυρίως αφορούν το βρεγμένο ή να προμηθευτείς δεύτερο μπροστινό ζαντολάστιχο για να είσαι ΟΚ παντού.

Τέλος, έχουμε μπροστά μας τη διαδρομή, ανηφορική ή κατηφορική δεν έχει σημασία. Το μάτι και το κεφάλι κοιτάει ελεγχόμενα εμπρός (με εντολή δική μας, του εγκεφάλου μας), τι συμβαίνει στα επόμενα 20-50 μέτρα. Το τι γίνεται μπροστά στο τροχό μας το κάνει το μάτι μας με εντολή του ενστίκτου και μόνο με κοφτές ματιές. Όχι ανάποδα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

KosmasKLE

KLEαρχος
Περιοχή
Μεταμόρφωση
Όνομα
Kosmas
Μοτό
KLE 500
Αν μπορώ να βοηθήσω...

Δυστυχώς η συμβουλή του gsmaniac σε ότι αφορά τα ελαστικά... δεν είναι προαιρετικού επίπεδου. Και ξεκίνησα τη πρόταση γράφοντας "δυστυχώς", διότι καταλαβαίνω πως το οικονομικό είναι που δίνει τη λύση. Αν δεν υπάρχει δυνατότητα αγοράς δεν υπάρχει λύση.
Επίσης δε ξέρω αν κατάλαβα λάθος αλλά αν πραγματικά πιστεύεις ότι το ζητούμενο είναι το πίσω ελαστικό πρέπει να αναθεωρήσεις. Το ζητούμενο είναι το εμπρός ελαστικό.

Οι τεχνικές που δείχνουν τα βίντεο δεν μπορούν να εφαρμοστούν αν δεν έχεις τα κατάλληλα ελαστικά. Υπολόγισε πως ακόμη και στο κατέβασμα μια διαδρομής τη στιγμή που θα χρειαστεί να αλλάξεις γραμμή για να ακολουθήσεις την ηπιότερη πορεία θα χρειαστεί το μπροστινό ελαστικό για λίγους πόντους να "ανέβει" παρά το γεγονός ότι βρίσκεσαι σε κατήφορο. Αν δεν έχει τακούνια απλά δε θα το κάνει. Το μπροστινό ελαστικό "αρπάζει", "σκαρφαλώνει", φρενάρει" και είναι αυτό που αλλάζει τις γραμμές σου... με άλλα λόγια.., τα κάνει όλα. Το πίσω ελαστικό έχει μια βασική απλή υπηρεσία να εκτελέσει, σπρώχνει. Φυσικά δεν εννοώ πως το πίσω μπορεί να είναι σλικ, μπορεί όμως να είναι 50/50 ενώ το μπροστινό -ιδανικά- θα πρέπει πάντα να έχει μια περισσότερο χωμάτινη κατεύθυνση. Σε αυτό το χόμπι πρέπει να κάνεις συμβιβασμούς (ασφάλτινους) που κυρίως αφορούν το βρεγμένο ή να προμηθευτείς δεύτερο μπροστινό ζαντολάστιχο για να είσαι ΟΚ παντού.

Τέλος, έχουμε μπροστά μας τη διαδρομή, ανηφορική ή κατηφορική δεν έχει σημασία. Το μάτι και το κεφάλι κοιτάει ελεγχόμενα εμπρός (με εντολή δική μας, του εγκεφάλου μας), τι συμβαίνει στα επόμενα 20-50 μέτρα. Το τι γίνεται μπροστά στο τροχό μας το κάνει το μάτι μας με εντολή του ενστίκτου και μόνο με κοφτές ματιές. Όχι ανάποδα.
Βοηθάς και πάρα πολύ μάλιστα.
Αναφέρθηκα στο μπροστινό γιατί αυτό άλλαξα πρόσφατα. Δεν ήθελα να πήγαινα από τώρα σε ψηλοτάκουνο αλλά πιο αργότερα.
Και μάλλον θα το κάνω όπως είπες σετ ζαντολάστιχο.
Αν είχα ψηλοτάκουνο μπροστά σήμερα σίγουρα θα βοηθούσε περισσότερο από το Sahara.

Αυτό που έλειπε εκτός από το ψηλοτάκουνο πίσω ήταν η εμπειρία μου στις ανηφόρες και γι'αυτό κυριάρχησε η φόβος της πτώσης μιας και ήμουν μόνος. Δεν μπορείς να φανταστείς πως αισθάνθηκα όταν άκουσα τους άλλους να έρχονται.

Στο Ποικίλο έχει τέτοια κομμάτια που μπορώ να προπονηθώ. Και νομίζω ότι εκεί χρειάζεται περισσότερο προπόνηση.
Στις ευθείες όλα είναι απλά και εύκολα.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Σήμερα είδα τον σπανό να ανεβαίνει κατσικομονοπάτι και πίσω, με GSADV εκπαιδευόμενου με 100% στριτ λάστιχα. Οπότε κρατώ μια επιφύλαξη πλέον για το τι μπορεί να κάνει το λάστιχο και το μηχανάκι αν ξέρεις τι κάνεις.
 

Aldebaran

Πορτοκαλί μέλος.
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
KTM 690 Enduro '08
Voge SR4 Max
Σήμερα είδα τον σπανό να ανεβαίνει κατσικομονοπάτι και πίσω, με GSADV εκπαιδευόμενου με 100% στριτ λάστιχα. Οπότε κρατώ μια επιφύλαξη πλέον για το τι μπορεί να κάνει το λάστιχο και το μηχανάκι αν ξέρεις τι κάνεις.
Πάνε τα λάστιχα :p:roflmao:
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Πάνε τα λάστιχα :p
Το εντυπωσιακό είναι ότι το μηχανάκι το ξέσκισε στην τούμπα ο ιδιοκτήτης, ελάχιστες γρατσουνιές μόνο. Επίσης με στριτ πιέσεις (φαινόταν τι έγραφε η οθόνη) δεν κατάλαβε τίποτα το λάστιχο. Ομοίως ένα tiger 800 με στριτ. Είπα και στους δύο να γραφτούν εδώ
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Το εντυπωσιακό είναι ότι το μηχανάκι το ξέσκισε στην τούμπα ο ιδιοκτήτης, ελάχιστες γρατσουνιές μόνο. Επίσης με στριτ πιέσεις (φαινόταν τι έγραφε η οθόνη) δεν κατάλαβε τίποτα το λάστιχο. Ομοίως ένα tiger 800 με στριτ. Είπα και στους δύο να γραφτούν εδώ
Τα ασφαλτινα ελαστικά είναι για την άσφαλτο και μόνο για εκεί.
Αν ο Νικόλας είχε υποχρεωτικά χωμάτινα ελαστικά στα μαθήματα του δεν θα έκανε κανεις μαθήματα.... Ή σχεδόν κανείς.
 

amyroukai

Big Membered Wunderkind
Περιοχή
Μεθοριακός Σταθμός
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
X, R
Λίγες σκόρπιες εντυπώσεις από το μάθημα σήμερα.
-Ο Σπύρος endtourista είχε δίκιο για το τιμόνι, θέλει λίγο πιο ψηλά για το μπόι μας. Το κατάλαβα στην μέση της ημέρας όταν επιτέλους βρήκα μιά -σχετικά- σωστή θέση για το στυλ Weightless Rider που λέει και ο συμπαθέστατος MOTOTREK σε κάποιο βίντεο. Μέχρι εκείνη την ώρα πάλευα με το τιμόνι και πόνεσαν χέρια και μέση. Το weightless riding είναι easier said than done και θέλει πολλές ώρες και ασκήσεις όχι μόνο στο βουνό. Μάλλον, αν φτάσεις στο βουνό και περιμένεις να το μάθεις εκεί, ατύχησες.
-Για να φτάσεις να οδηγείς ξεκούραστα θέλει χρόνο. Χρόνο να μάθεις αργά να εμπιστεύεσαι αυτό που καβαλάς, στο ότι δεν θα φύγει από κάτω σου "έτσι ξαφνικά", χρόνο να μάθεις να το βοηθάς και να βοηθάς και εσένα και που δεν υπάρχει σε μιά εκπαιδευτική ημέρα, παίρνεις απλά μυρωδιά. Θέλει γκάζι και ταχύτητα που δεν έρχεται απλά επειδή σου λένε "άνοιξε το γκάζι" γιατί καλά επιταχύνεις, αν δεν είσαι σίγουρος για το φρένο και την στροφή, καταλήγεις στο έδαφος, στα πουρνάρια, στο χαντάκι, επάνω στους συμμαθητές σου (ένα hit, δύο near misses, στο ένα ήμουν κεντραρισμένος και το κατάλαβα μετά)...
-Μονοκύλινδρο και πολυκύλινδρο μηχανάκι θέλουν άλλη τακτική εντελώς.
-Με την σωστή φόρα, την σωστή διαχείριση συμπλέκτη και την σωστή θέση σώματος μπορείς να κάνεις απίθανα πολλά πράγματα που όταν στα πουν πρώτη φορά τα θεωρείς αδύνατα.
-Η ανηφόρα θέλει φόρα από πριν, όποιος πήγε διστακτικά κατάλαβε γιατί. Η κατηφόρα όχι απαραίτητα, αλλά θέλει την τεχνική της και αυτή.
-Το κούνημα στο σαθρό είναι αγχωτικό, αν το αφήσεις να κουνάει (easier said than done, ξανά) δεν έχεις θέμα αλλά πάλι, θέλει χρόνο για να μπορέσεις να πείσεις το κομμάτι του εγκεφάλου που σου λέει "κουνιέται-πέφτεις" να μην μιλάει.
-Το Xchallenge (προφανώς και οτιδήποτε άλλο σαν αυτό) απλά χασμουριέται και περιμένει να έρθεις στα νερά του κάποτε... Τα πιο βαριά φάνηκε ότι θέλουν περισσότερη τεχνική και περισσότερο ιδρώτα.
-Μόλις ξαναβγείς άσφαλτο νιώθεις θεός της οδήγησης.


gsmaniac το πρώτο επίπεδο δεν χρειάζεται τακούνι γιατί δεν κάνει κάτι ακραίο (αν και απέδειξε ότι είναι εφικτό και το "ακραίο", αν δεν το έβλεπα δεν θα το πίστευα). Για οτιδήποτε παραπάνω, απαιτεί.
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Λίγες σκόρπιες εντυπώσεις από το μάθημα σήμερα.
-Ο Σπύρος endtourista είχε δίκιο για το τιμόνι, θέλει λίγο πιο ψηλά για το μπόι μας. Το κατάλαβα στην μέση της ημέρας όταν επιτέλους βρήκα μιά -σχετικά- σωστή θέση για το στυλ Weightless Rider που λέει και ο συμπαθέστατος MOTOTREK σε κάποιο βίντεο. Μέχρι εκείνη την ώρα πάλευα με το τιμόνι και πόνεσαν χέρια και μέση. Το weightless riding είναι easier said than done και θέλει πολλές ώρες και ασκήσεις όχι μόνο στο βουνό. Μάλλον, αν φτάσεις στο βουνό και περιμένεις να το μάθεις εκεί, ατύχησες.
-Για να φτάσεις να οδηγείς ξεκούραστα θέλει χρόνο. Χρόνο να μάθεις αργά να εμπιστεύεσαι αυτό που καβαλάς, στο ότι δεν θα φύγει από κάτω σου "έτσι ξαφνικά", χρόνο να μάθεις να το βοηθάς και να βοηθάς και εσένα και που δεν υπάρχει σε μιά εκπαιδευτική ημέρα, παίρνεις απλά μυρωδιά. Θέλει γκάζι και ταχύτητα που δεν έρχεται απλά επειδή σου λένε "άνοιξε το γκάζι" γιατί καλά επιταχύνεις, αν δεν είσαι σίγουρος για το φρένο και την στροφή, καταλήγεις στο έδαφος, στα πουρνάρια, στο χαντάκι, επάνω στους συμμαθητές σου (ένα hit, δύο near misses, στο ένα ήμουν κεντραρισμένος και το κατάλαβα μετά)...
-Μονοκύλινδρο και πολυκύλινδρο μηχανάκι θέλουν άλλη τακτική εντελώς.
-Με την σωστή φόρα, την σωστή διαχείριση συμπλέκτη και την σωστή θέση σώματος μπορείς να κάνεις απίθανα πολλά πράγματα που όταν στα πουν πρώτη φορά τα θεωρείς αδύνατα.
-Η ανηφόρα θέλει φόρα από πριν, όποιος πήγε διστακτικά κατάλαβε γιατί. Η κατηφόρα όχι απαραίτητα, αλλά θέλει την τεχνική της και αυτή.
-Το κούνημα στο σαθρό είναι αγχωτικό, αν το αφήσεις να κουνάει (easier said than done, ξανά) δεν έχεις θέμα αλλά πάλι, θέλει χρόνο για να μπορέσεις να πείσεις το κομμάτι του εγκεφάλου που σου λέει "κουνιέται-πέφτεις" να μην μιλάει.
-Το Xchallenge (προφανώς και οτιδήποτε άλλο σαν αυτό) απλά χασμουριέται και περιμένει να έρθεις στα νερά του κάποτε... Τα πιο βαριά φάνηκε ότι θέλουν περισσότερη τεχνική και περισσότερο ιδρώτα.
-Μόλις ξαναβγείς άσφαλτο νιώθεις θεός της οδήγησης.


gsmaniac το πρώτο επίπεδο δεν χρειάζεται τακούνι γιατί δεν κάνει κάτι ακραίο (αν και απέδειξε ότι είναι εφικτό και το "ακραίο", αν δεν το έβλεπα δεν θα το πίστευα). Για οτιδήποτε παραπάνω, απαιτεί.
Καταρχάς χαίρομαι που άρχισες τα μαθήματα και ελπίζω να συνεχίσεις να προπονείσαι γιατί πραγματικά στο χώμα θα γίνεις καλύτερος οδηγός και θα βρεις μεγάλη απόλαυση.

Όσον αφορά τα ελαστικά, έχοντας πολύ μεγάλη εμπειρία με βαρύ μηχανάκι στο χώμα, τα χωμάτινα είναι αδιαπραγματευτα για πολλούς λόγους, αλλά κυρίως για την ασφάλεια.
Έχοντας μιλήσει με εκπαιδευτές για το θέμα, έχουμε συμφωνήσει με αυτό που σου έγραψα παραπνω
Θα έπρεπε να φοράνε όλοι χωμάτινα ελαστικά.... Τα οποία βοηθούν παντού, ακόμα και στα απλά πρώτα βήματα στο χώμα.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
amyroukai να μη κρατάς καμία επιφύλαξη. Ο Σπανός ότι κάνει το κάνει μετά από πολλά χρόνια τακτικότατης ενασχόλησης και αν δε κάνω λάθος οι εκπαιδεύσεις γίνονται σε συγκεκριμένο περιβάλλον -που έχει μάθει σαν τα δάχτυλα του χεριού του- χωρίς εκπλήξεις. Αν δεν ήταν αναγκαία δε θα υπήρχαν, δεν φτιάχτηκαν μόνο για τους αρχάριους τα τακουνάτα ελαστικά.
Όπως και το θέμα των πιέσεων υπάρχει. Αναλόγως συνθηκών παίζεις με αυτές, απλά αν θέλεις να μη σου σκάσει η σαμπρέλα σε κάποια κομμάτια με κοφτερή φυτευτή πέτρα πας λίγο πιο ψηλά τις πιέσεις. Το ίδιο αν έχεις tubless γιατί είναι εύκολο να τσακίσεις ζάντα. Αν δεν υπήρχαν περιορισμοί εννοείτε ότι οι πιέσεις χαμηλώνουν (σε τιμές ανάλογες με το τι καβαλάς).

Φυσικά μπορείς να μη κάνεις τίποτα από όλα αυτά αν είσαι καρατιμόνα (πας και με λάστιχο σλικ), αλλά και πάλι γιατί να μην είναι η ζωή σου πιο εύκολη;
 
Top Bottom