Ένα "απλό" αμορτισέρ της Wilbers στοιχίζει κάπου 450 ευρώ. Ένα με πλήρεις ρυθμίσεις, στοιχίζει περίπου 600 ευρώ. Το "τηλεπροφορτιστήρι" άλλα 200 ευρώ.
Αυτό που φοράει η Suzuki έχει "τηλεπροφόρτιση" και επαναφορά. Οπότε ας δεχτούμε ότι ένα πιο εξελιγμένο που έχει και συμπίεση θα της κόστιζε άλλα 50 ευρώ επιπλέον αυτού που έβαλε;
Τα μπροστινά έχουν ήδη πλήρεις ρυθμίσεις και... Άντε να πούμε ότι θα ήταν άλλα 50 ευρώ ακριβότερα αν ήταν 4 εκατοστά μακρύτερα για να πιάσει τα 200mm που έχει η Άφρικα κλπ.
Τροχοί 21/18 θα ήταν πόσο πιο ακριβοί...; Πάλι, ελάχιστα. Οπότε έστω ότι το Vstrom "Adventure" φτιαγμένο από το εργοστάσιο θα έφτανε τα λεφτά της Ducati 950 (ένα χιλιάρικο επάνω από το υπάρχον XT δηλαδή). Μιά χαρά θα ήταν.
ΑΝ ήθελε η Suzuki να βγάλει μηχανάκι με μονοκόμματη σέλα (η φωτογραφιζόμενη στο πρωτότυπο είναι σχεδόν ίδια με την έξτρα ψηλή από τα αξεσουάρ της, παρεμπιπτόντως), με πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις και πίσω, με ακόμα λιγότερα πλαστικά στην ουρά ή -έστω- με λασπωτήρα/βάση πινακίδας που βγαίνει εύκολα όπως σε κάποια ανταγωνιστικά, θα το έκανε. Και πάλι θα έδινε ένα μηχανάκι φτηνότερο από όλους γιατί το πλαίσιο έχει αποσβέσει τα λεφτά της εξέλιξής του όντας το ίδιο εδώ και άπειρα χρόνια, το μοτέρ επίσης βελτιώνεται αλλά η βάση είναι σταθερή και έχει ABS πιο καλό από τον άμεσο ανταγωνισμό, το οποίο στοιχίζει όντως. Την φήμη του αξιόπιστου την έχει κερδίσει. Θα μπορούσε να το κάνει λίγο πιο όμορφο...
Άρα το ζήτημα είναι ότι η Suzuki δεν θέλει. Καλώς ή κακώς, έχει "παγιωθεί" ως κατασκευαστής κορυφαίων supersport μοτοσικλετών και "πτωχού πλην τίμιου" ον-οφ το οποίο πάει καλά εμπορικά παντού και δεν θέλει να αλλάξει την συνταγή.
Θα κέρδιζε 10 πελάτες χαρντκοράδες και θα έχανε 100 "κανονικούς" που θα τρόμαζαν από το ύψος ή που το 21/18 λουκ θα τους φαινόταν ακατάλληλο για χρήση δρόμου. Συνταγή που πουλάει δεν αλλάζει. Και ας μένουν/μένουμε με την όρεξη για τις παλιές δάφνες του DR800, το οποίο αν θυμάμαι σωστά όταν ήταν καινούριο όλοι το κορόιδευαν και κανείς δεν το αγόραζε... Σχετικά πρόσφατα έγινε "καλτ μηχανάκι". Και αν δεν ήμουν τόσο αναβλητικός θα είχα τέτοιο αντί για τον πήγασο σήμερα (δεν ξέρω αν θα ήταν για καλό αυτό).
Το Σούπερ Τενεκέ, το Τριούμφ Τίγκερ χιλιαδιακόσα, το Χόνδα Κροσντρέσερ χίλια διακόσα είναι σωστές εκθέσεις, με λάθος θέμα. Ναι υπάρχουν οδηγοί που κάνουν παπάδες με αυτά στο χώμα, αλλά για όλους τους υπόλοιπους ακόμα και η διάσχιση χωματόδρομου με +30 ως 50 κιλά από το Vstrom XT (για να συνδέουμε με το αρχικό θέμα) είναι κοπιώδης. Είδαν το GS ADV και μόνο, έχασαν όλη την υπόλοιπη κατηγορία "μεγάλα ον-οφ". Και οι πωλήσεις τους αποδεικνύουν ότι και το κοινό δεν είδε κάτι σε αυτά.
οφτόπικ αλέρτ
Για το GS, η δική μου γνώμη είναι ότι πρόκειται για προϊόν υπό διαρκή εξέλιξη. Η BMW παίρνει τον χρόνο της και βελτιώνει κάθε χρόνο σχεδόν κάτι. Μία το βάζει πρώτα στο ADV, μία στο "απλό", πάντως κάνει αργά βήματα προς τον στόχο, ο οποίος είναι η ικανοποίηση του πελάτη σε όλα τα επίπεδα και σε όλα τα τερέν. Αυτό ΔΕΝ το κάνει άλλη εταιρία. ΟΛΟΙ έχουν μιά πάγια εικόνα, "αυτό είμαστε και αν σ'αρέσει" και πορεύονται έτσι. Προϊόν για την εικόνα τους, όχι για το τι ζητάει το κοινό. Υπάρχουν καταστάσεις εκνευριστικές με την ΒΜW, πχ το ότι αναγνωρίστηκε το πρόβλημα με την φλάντζα στον πίσω τροχό στα αερο-ελαιόψυκτα πολλά χρόνια μετά, το πρόβλημα με τα καλάμια στα υδρο-ελαιόψυκτα το ίδιο και διάφορα άλλα που αν κάποιος έχει διάθεση τα βρίσκει. Συνολικά όμως, οφείλω να παραδεχτώ ότι είναι απλά μοναδική στην προσέγγισή της στο ζήτημα και κακώς δεν ακολουθούν και άλλες εταιρίες, θα είχαμε πολύ καλύτερες μοτοσικλέτες γενικώς.
Ον τόπικ αλέρτ
Πολύ μου αρέσει το πως εξελίσσεται η συζήτηση, που δεν κατάντησε γήπεδο