Λοιπόν έκανα μια ψακτικη και σκάλισα λίγο στο μυαλό μου τις αναμνήσεις μου. Το 2009 είχα αγοράσει ένα klx250 ψεκαστο. Η πραγματικότητα είναι πως το voge ουσιαστικά έχει κληρονομήσει το μοτέρ αυτό με λίγο διαφορετική κεφαλή (θεωρητικά βελτιωμένη με κάποιες αλλαγές και για το euro 5).
Εκείνο το μηχανάκι το είχα κάμποσο καιρό και είχα κάνει πολλά και δύσκολα χώματα. Κοιτάζοντας τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά στο σασμάν διαπίστωσα όπως ήταν αναμενομενο πως το σασμάν είναι ακριβώς το ίδιο και η σχέση μετάδοσης και οι Κινεζοι έχουν κάνει απλά λίγο πιο μακρυά την 6η. Επίσης έβαλαν άλλο γραναζωμα προφανώς
Τότε λοιπόν το kawasaki ερχόταν μαμά με 14/42 και το voge ερχεται τώρα με 14/48 αν δε κάνω λάθος.
Το 14/42 ηταν προφανώς λάθος γραναζωμα για εκείνο το μηχανάκι. Ήταν και 50 κυβικά λιγότερο και το αποτέλεσμα ήταν σε δύσκολα ανηφορια να σε αφήνει ξεκρεμαστο. Εδώ ένα χαρακτηριστικό βιντεάκι που ανέβαινα τον αγωγό κάπου το 2009 και δεν με έβγαζε η πρώτη με τίποτα
Στο βίντεο ο φίλος λέει τότε πως είχα κουραστεί αλλά δεν ήταν αυτή η αλήθεια. Απλά δεν τράβαγε από ροπή το μηχανάκι με αυτό το γραναζωμα.
Όταν όμως άλλαξα και έβαλα 14/45 όλα έστρωσαν. Ήταν η Χρυσή τομή για το μηχανάκι. Δεν είχα ποτέ ξανά πρόβλημα σε κανένα ανηφορι και το μηχανάκι άπλωνε σωστά όλες τις σχέσεις.
Συνεπώς είμαι πεπεισμένος με αυτές τις σκεψεις όσο και αν ακούω την άποψη του φίλου Κώστα πως το ιδανικό γραναζωμα για το 300 είναι το 14/45 για χωματα με bonus σε σχέση με το kawasaki την λίγο πιο μακρυά έκτη και τα 50 περισσότερα κυβικά (έστω και με euro 5). Όποιος κάνει 99% άσφαλτο σηκώνει και 14/42 άνετα.
Και θα την κάνω αυτή την αλλαγή σύντομα