xt660z βελτιωση κινητηρα

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Συμφωνώ ρε Κώστα με τα παραπάνω. Αυτό που ξαναλέω όμως είναι ότι με την κλασική δυναμομετρηση σε φουλ γκάζι δεν κάνουν ουσιαστικά τίποτα από αύτα που λες και εσύ και εγώ.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Παντελή ,όλες οι "γραμμές" είναι χρήσιμες.
Για να δουλεύει σωστά μια μοτοσυκλέτα ,θα πρέπει να δουλευει ΣΩΣΤΑ σε όλο το φάσμα λειτουργίας του μοτέρ.
Το ότι κάποιοι δεν χρησιμοποιούν τα άνω όρια του μοτέρ τους συχνά ,έως καθόλου ,δεν σημαίνει οτι δεν χρειάζεται να είναι καλορυθμισμένο ΚΑΙ για εκεί.

Μπορεί να γίνει σωστή δουλειά.
Αρκεί ο μάστορης ,να ξέρει ΤΙ κανει ,να έχει τον ανάλογο εξοπλισμό ,κ να αφιερώσει κ τον απαιτούμενο χρόνο ,ωστε να το κάνει ΣΩΣΤΑ.
Ολα αυτά μαζί όμως ,αποτελούν δυσεύρετο πακέτο ,κι έτσι ξεκινούν τα προβλήματα κ τα ψαξίματα.



Αν ΟΝΤΩΣ γίνει Total ECU-reprogramming ,μπορείς να επαναπρογραματίσεις τα AFR-targets και σε closed loop ,οπότε ,ξέρεις ακριβώς τι γίνεται και σε συνθήκες κλειστού βρόγχου ,αφού εσύ πλέον του'χεις πεί ΤΙ θέλεις να γίνεται.

Οταν τις αλλαγές τις κάνεις μέσω PC ,τότε σε κλειστό βρόγχο ,ότι και να πείς εσύ ,νικάει πάντα το πρόγραμμα(τιμές) της ECU
Εκτός κι αν
1) Καταργήσεις Λ (δίνοντας όμως τιμή στην ΕCU που να της λέει: ΜΗΝ επεμβαίνεις) κρατώντας την λειτουργία μόνιμα σε open-loop.
2) Φτιάξεις Λ-controler ,με τον οποίον καθορίζεις εσύ πότε-που-κ τι θέλεις να γίνεται.



Aν ο στόχος είναι ,επαναπρογραμματισμός AFR μεσω PC ,τότε είναι προτιμότερο ,ευκολότερο ,και μακράν αποτελεσματικότερο ,να επενδύσεις σε AutoTune.

Aν ο στόχος είναι ,επαναπρογραμματισμός AFR μεσω της μαμά-ECU (βλ.ανοιχτό λογισμικό ή hacking) ,τότε ο Wide-Band είναι μονόδρομος (ΚάΤεΜέ).
Σαφώς μπορεί να γίνει κ στο Δυναμόμετρο ,αλλά
1) Ποτέ δεν θα βρείς την τέλεια ρύθμιση υπό πραγματικές συνθήκες ,πολύ απλά,γιατί στο δυναμόμετρο δεν αναπαράγονται 100% πραγματικές συνθήκες.
2) Δεν εμπιστεύομαι-πιστεύω ,οτι ο "αρμόδιος" θα ασχοληθεί όσο πρέπει με το κάθε μηχανάκι που θα του πέσει στα χέρια για δουλειά.

Τέλος ,αν μιλάμε για ρύθμιση AFR σε καρμπυρατεράτο όχημα ,τότε μόνο με Wide-Band θα βρείς τη σωστή ρύθμιση.

Αναλυτικοτατος όπως παντα!
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Συμφωνώ ρε Κώστα με τα παραπάνω. Αυτό που ξαναλέω όμως είναι ότι με την κλασική δυναμομετρηση σε φουλ γκάζι δεν κάνουν ουσιαστικά τίποτα από αύτα που λες και εσύ και εγώ.
Σαφώς συμφωνούμε ΚΑΙ σε αυτό Παντελή.:ok:
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Κωστα η σωστη ρυθμιση AFR σε καρμπυρατερατο μονο με wide band.....τι ειναι ακριβως ;;
Eνας αισθητήρας που "φοριέται" στην εξάτμιση ,μετράει καυσαέρια ,κ στέλνει ενδείξεις σε ένα όργανο με το οποίο είναι συνδεδεμένος ,το οποίο μεταφράζει τις ενδείξεις καυσανάλυσης σε real-time τιμές AFR.
Bγαίνεις βόλτα ,δοκιμάζεις ,σημειώνεις (καλύτερη δουλειά με μιά κάμερα που βλέπει ταυτόχρονα AFR + στροφόμετρο) κι έχοντας πλέον άποψη ,που κ τι χρειάζεται να αλλάξεις ,παίζεις κατόπιν με pro+main ζιγκλέρ - θέσεις βελόνα - αέρα.
Επαναλαμβάνεις την διαδικασία ,μέχρι να βλέπεις σε όλη την κλίμακα της λειτουργίας ,το επιθυμητό AFR.
 

forester

Μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Θοδωρής
Μοτό
R1200GS Triple Black
Κάποτε που ασχολήθηκα με βελτίωση κουτιών, όλα τα παραπάνω ήταν χρήσιμα κι όλα γίνονταν.
Δυναμόμετρο, όπως τα λέει ο Απόστολος (πριν, μετά, συγκρίσεις κλπ).
Και δοκιμές στο δρόμο με το laptop στο συνοδηγό/βελτιωτή να λέει πάτα τέρμα, πάτα "τόσο" κλπ..... Αυτά που λέει ο γάτος κι ο Παντελής πιο πάνω (κάμερα να βλέπει ταυτόχρονα afr/στροφόρμετρο), αλλά εδώ ο βελτιωτής είναι ο οδηγός! Σαφώς πιο απαιτητική δουλειά ;)
Δύσκολο το fine tuning, αλλά είναι αυτό που δίνει το τέλειο αποτέλεσμα, αν ξέρεις να το κάνεις.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Eνας αισθητήρας που "φοριέται" στην εξάτμιση ,μετράει καυσαέρια ,κ στέλνει ενδείξεις σε ένα όργανο με το οποίο είναι συνδεδεμένος ,το οποίο μεταφράζει τις ενδείξεις καυσανάλυσης σε real-time τιμές AFR.
Bγαίνεις βόλτα ,δοκιμάζεις ,σημειώνεις (καλύτερη δουλειά με μιά κάμερα που βλέπει ταυτόχρονα AFR + στροφόμετρο) κι έχοντας πλέον άποψη ,που κ τι χρειάζεται να αλλάξεις ,παίζεις κατόπιν με pro+main ζιγκλέρ - θέσεις βελόνα - αέρα.
Επαναλαμβάνεις την διαδικασία ,μέχρι να βλέπεις σε όλη την κλίμακα της λειτουργίας ,το επιθυμητό AFR.
Η κάμερα είναι οτι οτι πρεπει για ρύθμιση στον δρόμο αλλά μονο στροφόμετρο και afr? Tο ποσοστο ανοίγματος γκαζιού πως θα το ξερουμε;; Στην περιπτωση ενος pcommander δεν θα ξέρουμε σε πια στήλη του γκαζιού είμαστε και στην περιπτωση του καρμπυρατέρ δεν θα ξέρουμε αν θα πρεπει να παίξουμε με την βελόνα η το κύριο ζιγκλερ.

Στροφές και φορτίο είναι λοιπον αυτό που πρεπει να βλέπουμε την ωρα που παρακολουθούμε Αfr και όχι μονο στροφές!!!!!
Εγώ έχω χρόνια τώρα την απορία πως κάποιοι ρυθμίζουν ενα power commander στον δρόμο με αναλυτή καυσιμου... Εσύ Κώστα πως το κανεις;
Όταν στεγνώσει ας πούμε και επιστρέψεις σπίτι να ρυθμίσεις ξέρεις οτι είναι στις 3500 στροφές..σε ποια στήλη όμως του γκαζιού; αυτό πως το ξέρεις για να διορθώσεις την σωστη στήλη του commander;
 

stavrouliasp

Μέλος
Όνομα
Παντελής
Μοτό
DR800S
Η κάμερα είναι οτι οτι πρεπει για ρύθμιση στον δρόμο αλλά μονο στροφόμετρο και afr? Tο ποσοστο ανοίγματος γκαζιού πως θα το ξερουμε;; Στην περιπτωση ενος pcommander δεν θα ξέρουμε σε πια στήλη του γκαζιού είμαστε και στην περιπτωση του καρμπυρατέρ δεν θα ξέρουμε αν θα πρεπει να παίξουμε με την βελόνα η το κύριο ζιγκλερ.

Στροφές και φορτίο είναι λοιπον αυτό που πρεπει να βλέπουμε την ωρα που παρακολουθούμε Αfr και όχι μονο στροφές!!!!!
Εγώ έχω χρόνια τώρα την απορία πως κάποιοι ρυθμίζουν ενα power commander στον δρόμο με αναλυτή καυσιμου... Εσύ Κώστα πως το κανεις;
Όταν στεγνώσει ας πούμε και επιστρέψεις σπίτι να ρυθμίσεις ξέρεις οτι είναι στις 3500 στροφές..σε ποια στήλη όμως του γκαζιού; αυτό πως το ξέρεις για να διορθώσεις την σωστη στήλη του commander;
Να μαρκάρεις την γκαζιερα ώστε να καταγραφείς και αυτήν δεν παίζει;
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Ναι Αποστολε ,σαφως χρειαζεται να γνωριζουμε το φορτιο-ποσοστό ανοίγματος γκαζιου.
Και σαφως ειναι μανούρα να γινει στο δρομο.
Στο περίπου το ελεγχεις(το γκάζι) ,με όποιον τρόπο σκεφτείς-μπορείς.
Μια λύση είναι αυτή που λέει ο Παντελής από παν.
Σίγουρα είναι πιό δύσκολο ,κ θέλει περισσότερες δοκιμές κ επαναπρογραμματισμούς ,από αυτές που θα χρειαστείς έχοντας Δυναμόμετρο.
Αλλά ,den exw dynamometro kardia mou :D...και...DEN plirwnw-DEN plirwnw. :p...για δυναμομέτρηση.

Ξαναλέω ότι ,όποιος έχει PC ,με τα λ7 του tuning σε δυναμόμετρο ,παίρνει AutoTune και καθαρίζει μιά και καλή ,σίγουρα ,εύκολα ,κ για πάντα ,σε όποια μοτοσυκλέτα πάρει στο μέλλον ,και ρυθμίζει κ των φίλων του ,αμα λαχει ναούμ'.;)
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Ναι Αποστολε ,σαφως χρειαζεται να γνωριζουμε το φορτιο-ποσοστό ανοίγματος γκαζιου.
Και σαφως ειναι μανούρα να γινει στο δρομο.
Στο περίπου το ελεγχεις(το γκάζι) ,με όποιον τρόπο σκεφτείς-μπορείς.
Μια λύση είναι αυτή που λέει ο Παντελής από παν.
Σίγουρα είναι πιό δύσκολο ,κ θέλει περισσότερες δοκιμές κ επαναπρογραμματισμούς ,από αυτές που θα χρειαστείς έχοντας Δυναμόμετρο.
Αλλά ,den exw dynamometro kardia mou :D...και...DEN plirwnw-DEN plirwnw. :p...για δυναμομέτρηση.

Ξαναλέω ότι ,όποιος έχει PC ,με τα λ7 του tuning σε δυναμόμετρο ,παίρνει AutoTune και καθαρίζει μιά και καλή ,σίγουρα ,εύκολα ,κ για πάντα ,σε όποια μοτοσυκλέτα πάρει στο μέλλον ,και ρυθμίζει κ των φίλων του ,αμα λαχει ναούμ'.;)

Η ρυθμιση του power commander σε μια μοτοσυκλετα στον δρομο δεν γινεται με το να ελεγχουμε το γκαζι στο περιπου. Ειναι σιγουρο οτι μονο κατα τυχη θα μπορουμε να διορθωσουμε την σωστη στηλη εχοντας στο μυαλο μας ποσο % ανοιγμενο ηταν το γκαζι την στιγμη που το μιγμα ηταν ηταν πλουσιο η φτωχο. Το να αρχισουμε να διορθωνουμε καυσιμο σε μια τυχαια στηλη ειναι λιγο χαζο και το να διορθωνουμε πολλες στηλες μαζι προσπαθωντας να πιασουμε τον μεσο ορο ειναι λαθος γιατι το καυσιμο αλλου θα ειναι λιγο και αλλου πολυ.

Πληρωνουμε για δυναμομετρηση για να εχουμε εναν κινητηρα με τελεια ρυθμιση στο ενδιαμεσο φορτιο.

Εχω ομως σκεφτει και εναν αλλο τροπο οταν και εγω καποτε αρνιομουν να πληρωσω δυναμομετρο.


Οταν το 2008 μετετρεψα το super tenere σε injection και turbo ειχα να κανω με μια ρυθμιση αγραφου εγκεφαλου ο οποιος οταν αγοραζεται εχει μηδενικο κυριο χαρτη ψεκασμου που αυτο σημαινει οτι πρεπει να φτιαχτει ενας χαρτης που αρχικα θα μπορει να δουλεψει στο ρελαντι και να χαζοπαιρνει το γκαζι με νεκρα στο κιβωτιο και να μπορει να ξεκινησει για να συνεχισεις την ρυθμιση στον δρομο.

Ειχα ρυθμισει αρκετα αυτοκινητα ως τοτε με αυτον τον εγκεφαλο και ειχα εμπειρια αλλα με το αυτοκινητο ειναι αλλιως. Βαζεις το λαπτοπ στο καθισμα του συνοδηγου και βλεπεις σε πραγματικο χρονο τι γινεται και το διορθωνεις.

Τι να εκανα ομως με το μηχανακι που αυτο δεν γινοταν αφου κανοντας βολτα και βιντεοσκοποντας με καμερα ειχα μονο αναφορα για το καυσιμο και τις στροφες; Μου ηταν αδυνατον να ρυθμισω turbo κινητηρα ετσι στην τυχη αλλαζοντας τιμες σε πολλες στηλες ταυτοχρονα.

Εκανα λοιπον το εξης.
Πηρα το πολυμετρο και το συνδεσα στην εξοδο αισθητηρα φορτιου που στην περιπτωση μου ηταν o map sensor
Στους ατμοσφαιρικους κινητηρες αισθητηρα φορτιου εχουμε το tps ενω στους turbo τον map.

Για να μην σας μπερδευω στην περιπτωση ενος power commander συνδεσα το πολυμετρο στο γκρι καλωδιο που συνδεεται στο tps.
Απο εκει μετραω την ταση εξοδου του tps η οποια ειναι 0-5 volts.
Επειτα τοποθετησα το πολυμετρο κοντα στο στροφομετρο και διπλα τοποθετησα τον αναλυτη. Με την καμερα τωρα να βιντεοσκοπει εκανα δοκιμες στον δρομο και βιντεοσκοπουσα. Οταν επεστρεφα παρατηρουσα το βιντεο καρε καρε και οταν εβλεπα την κακη τιμη του αναλυτη σημειωνα στροφες κινητηρα και ενδειξη volts στο πολυμετρο. τα σημειωνα σε χαρτι και μετα ανοιγα το προγραμμα στο power commander.
Aν για παραδειγμα εβλεπα οτι ειχα φτωχο μειγμα και ηξερα οτι ηταν στις 3500 στροφες και στα 2,6 βολτ τοτε πατουσα το γκαζι με σβηστο κινητηρα και ανοιχτο διακοπτη μεχρι να δω στο πολυμετρο μου 2,6 volt και μετα κοιτουσα στην οθονη του υπολογιστη για να δω σε ποια στηλη του power commander αντιστοιχουσαν τα 2,6 volt.

Mε αυτον τον τροπο ηξερα ακριβως ποια στηλη θα διορθωσω.
Μετα απο πολλες βιντεοσκοπησεις καταφερα να ρυθμισω τελεια το turbo τοτε.
Στην περιπτωση του τενερε 660 τα πραγματα ειναι πολυ πιο ευκολα αφου οι αλλαγες που θα χρειαστουν ειναι μικρες αλλα αυτο δεν σημαινει οτι δεν χρειαζονται να γινουν οπως πρεπει και σε σωστη θεση στον χαρτη.

Μετα ηρθαν τα autotune και αυτοματοποιησαν τα παντα. Αλλα πολλα τα λεφτα
 
Τελευταία επεξεργασία:

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Η ρυθμιση του power commander σε μια μοτοσυκλετα στον δρομο δεν γινεται με το να ελεγχουμε το γκαζι στο περιπου. Ειναι σιγουρο οτι μονο κατα τυχη θα μπορουμε να διορθωσουμε την σωστη στηλη εχοντας στο μυαλο μας ποσο % ανοιγμενο ηταν το γκαζι την στιγμη που το μιγμα ηταν ηταν πλουσιο η φτωχο. Το να αρχισουμε να διορθωνουμε καυσιμο σε μια τυχαια στηλη ειναι λιγο χαζο και το να διορθωνουμε πολλες στηλες μαζι προσπαθωντας να πιασουμε τον μεσο ορο ειναι λαθος γιατι το καυσιμο αλλου θα ειναι λιγο και αλλου πολυ.

Πληρωνουμε για δυναμομετρηση για να εχουμε εναν κινητηρα με τελεια ρυθμιση στο ενδιαμεσο φορτιο.

Εχω ομως σκεφτει και εναν αλλο τροπο οταν και εγω καποτε αρνιομουν να πληρωσω δυναμομετρο.


Οταν το 2008 μετετρεψα το super tenere σε injection και turbo ειχα να κανω με μια ρυθμιση αγραφου εγκεφαλου ο οποιος οταν αγοραζεται εχει μηδενικο κυριο χαρτη ψεκασμου που αυτο σημαινει οτι πρεπει να φτιαχτει ενας χαρτης που αρχικα θα μπορει να δουλεψει στο ρελαντι και να χαζοπαιρνει το γκαζι με νεκρα στο κιβωτιο και να μπορει να ξεκινησει για να συνεχισεις την ρυθμιση στον δρομο.

Ειχα ρυθμισει αρκετα αυτοκινητα ως τοτε με αυτον τον εγκεφαλο και ειχα εμπειρια αλλα με το αυτοκινητο ειναι αλλιως. Βαζεις το λαπτοπ στο καθισμα του συνοδηγου και βλεπεις σε πραγματικο χρονο τι γινεται και το διορθωνεις.

Τι να εκανα ομως με το μηχανακι που αυτο δεν γινοταν αφου κανοντας βολτα και βιντεοσκοποντας με καμερα ειχα μονο αναφορα για το καυσιμο και τις στροφες; Μου ηταν αδυνατον να ρυθμισω turbo κινητηρα ετσι στην τυχη αλλαζοντας τιμες σε πολλες στηλες ταυτοχρονα.

Εκανα λοιπον το εξης.
Πηρα το πολυμετρο και το συνδεσα στην εξοδο αισθητηρα φορτιου που στην περιπτωση μου ηταν o map sensor
Στους ατμοσφαιρικους κινητηρες αισθητηρα φορτιου εχουμε το tps ενω στους turbo τον map.

Για να μην σας μπερδευω στην περιπτωση ενος power commander συνδεσα το πολυμετρο στο γκρι καλωδιο που συνδεεται στο tps.
Απο εκει μετραω την ταση εξοδου του tps η οποια ειναι 0-5 volts.
Επειτα τοποθετησα το πολυμετρο κοντα στο στροφομετρο και διπλα τοποθετησα τον αναλυτη. Με την καμερα τωρα να βιντεοσκοπει εκανα δοκιμες στον δρομο και βιντεοσκοπουσα. Οταν επεστρεφα παρατηρουσα το βιντεο καρε καρε και οταν εβλεπα την κακη τιμη του αναλυτη σημειωνα στροφες κινητηρα και ενδειξη volts στο πολυμετρο. τα σημειωνα σε χαρτι και μετα ανοιγα το προγραμμα στο power commander.
Aν για παραδειγμα εβλεπα οτι ειχα φτωχο μειγμα και ηξερα οτι ηταν στις 3500 στροφες και στα 2,6 βολτ τοτε πατουσα το γκαζι με σβηστο κινητηρα και ανοιχτο διακοπτη μεχρι να δω στο πολυμετρο μου 2,6 volt και μετα κοιτουσα στην οθονη του υπολογιστη για να δω σε ποια στηλη του power commander αντιστοιχουσαν τα 2,6 volt.

Mε αυτον τον τροπο ηξερα ακριβως ποια στηλη θα διορθωσω.
Μετα απο πολλες βιντεοσκοπησεις καταφερα να ρυθμισω τελεια το turbo τοτε.
Στην περιπτωση του τενερε 660 τα πραγματα ειναι πολυ πιο ευκολα αφου οι αλλαγες που θα χρειαστουν ειναι μικρες αλλα αυτο δεν σημαινει οτι δεν χρειαζονται να γινουν οπως πρεπει και σε σωστη θεση στον χαρτη.
ΟλόΣωστα όσα αναλυτικά περιγράφεις Απόστολε ,αλλά κ πάλι πολύ μανούρα ,κ δεν χρειάζεται πλέον (για ρύθμιση PCom αναφέρομαι ΠΑΝΤΑ)
Υπάρχει εδώ κ χρόνια από την Dyno ,LCD οθόνη ,με ενσωματωμένο επεξεργαστή ,με real-time τιμες εν κινήσει ,με δυνατότητα για real-time αλλαγές ρυθμίσεων ,και καταγραφικό ταυτόχρονα.
Τουτ'έστιν ,την κουμπώνεις ,κανεις τις αλλαγές σου στο δρόμο ,κι εχεις κ καταγραφή των πάντων ,για να τα μελετήσεις μετά.
Αρκετά λ7 για ιδιώτη ,αλλά όχι για επαγγελματία ,αφού
1) Θα κανει απόσβεση πολύ γρήγορα
2) Δεν χρειάζεται να επενδύσει σε δυναμόμετρο ,ούτε να πληρώνει "επίσκεψη" σε κάποιο(ν)

Μετα ηρθαν τα autotune και αυτοματοποιησαν τα παντα. Αλλα πολλα τα λεφτα
Εδώ διαφωνώ.
350 € έχει το AutoTune με 1 WindBandSensor (κ δίνεις λύση για πάντα για σένα κ για όποιον άλλον)
200 € κοστίζει ένας προγραμματισμός PCom για ΧΤ660 σε δυναμόμετρο (κάθε φορά)

Οπως καταλαβαίνεις ,2 μηχανάκια να ρυθμίσει o ιδιώτης (2 φίλοι πχ) ,έχει κ ρέστα.
Και είσαι σίγουρος οτι εχει ρυθμιστεί σωστά.
Και το ξανακουμπώνεις για επαναρύθμιση σε όποια αλλαγή hardware
Και το έχεις κ για την όποια επόμενη μοτοσυκλέτα σου
Και κυρίως ,ΔΕΝ κρέμεσαι απ'ταρχδ κανενός !!!

Για τον επαγγελματία ,δεν το συζητώ καν ,είναι γελοίο το κόστος συγκριτικά με το αποτέλεσμα ,ελαχιστοποιεί χρόνο κ fails ,κ είναι άμεσα αποσβέσιμο.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Xτες τοποθετηθηκε ο εκκεντροφορος και χρονιστηκε στα εργοστασιακα σημαδια. Πηρε μπροστα με αψογο ρελαντι.
Απο την πρωτη βολτα ενιωσα να μην εχει χασει καθολου στα χαμηλα και αν εχει χασει θα ειναι τοσο λιγο που δεν το καταλαβαινεις.
Η μεγαλη διαφορα ερχεται στις 4200 και μετα οπου ο κινητηρας τραβαει αισθητα καλυτερα σε σχεση με τον εργοστασιακο εκκεντροφορο
και συνεχιζει να ανεβαζει δυνατα μεχρι τις 6400 οπου εκει νιωθεις να σταματαει η αποδοση. Η αποκριση εχει αλλαξει κατα πολυ αφου στο αποτομο ανοιγμα του γκαζιου ο κινητηρας υπακουει με πολυ καλυτερα αποθεματα ροπης.
Μετα τις 4000 ο κινητηρας ζητησε καυσιμο αφου ο αναλυτης εδειξε 14- 14,5 και με την ρυθμιση του commander τον εφερα σε εργοστασιακη αναλογια ασφαλειας 12,2.
Τα tenere απο το εργοστασιο εχουν πολυ πλουσιο μειγμα και αυτο τα κανει να χανουν σιγουρα 3-4 αλογα αλλα διατηρουν με αυτον τον τροπο σταθερα χαμηλες θερμοκρασιες θαλαμου καυσης και ετσι ο κινητηρας αποκτα μακροζωια.
Επειδη ειναι μια ηδη βαρια μοτοσυκλετα που θα φορτωθει σαν γαιδουρι με δυο ατομα θα διατηρησω την πλουσια αναλογια του εργοστασιου χωρις να προσπαθησω να κερδισω 3-4 αλογα.

Η δυναμομετρηση θα γινει τις επομενες μερες για να δουμε το αποτελεσμα.
 

Cube

George No Brakes!!!
Όνομα
Γιώργος
Μοτό
Πριόνι.
Δλδ Αποστολή μέχρι τώρα αυτά που έχεις βελτιώσει είναι

1 ο εκκεντροφόρος

2 έχεις φίλτρο ελευθέρας

3 έχεις κάνει την μετατροπή στην εξάτμιση

4 Έχεις βαλει και λάμδα κοντρολερ

5 έχεις και πάουερ κομαντερ.


Αυτά πόσο περίπου έχουν κοστίσει αν επιτρέπεται;


Υγ . Παρακολουθώ με ενδιαφέρον.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Δλδ Αποστολή μέχρι τώρα αυτά που έχεις βελτιώσει είναι

1 ο εκκεντροφόρος

2 έχεις φίλτρο ελευθέρας

3 έχεις κάνει την μετατροπή στην εξάτμιση

4 Έχεις βαλει και λάμδα κοντρολερ

5 έχεις και πάουερ κομαντερ.


Αυτά πόσο περίπου έχουν κοστίσει αν επιτρέπεται;


Υγ . Παρακολουθώ με ενδιαφέρον.
Reprofiling εκκεντροφόρου 80 ευρώ
Φίλτρο dna stage3 110 ευρώ
Μετατροπή εξάτμισης 150 ευρώ
Power commander μεταχ 100 ευρώ
Lambda controller 40 ευρώ

Εργασία τοποθέτηση???????
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Reprofiling εκκεντροφόρου 80 ευρώ
Απόστολε ,αυτή είναι τιμή του μηχανουργού για σένα (λόγω συνεργασίας) ,ή τόσο θα κοστίσει κ σ'έναν ιδιώτη ;

Power commander μεταχ 100 ευρώ
Αυτή πιστεύω ότι είναι τιμή ευκαιρίας ,κ όχι μια ενδεικτική τιμή για Power commander ,
αφού καινούργιο έχει κοντά στα 350 € ,κ μεταχειρισμένο το βρίσκει κανείς 150-200.(kαι είναι κ δυσεύρετα)
Επίσης ,εσύ ,λόγω γνώσεων ,μπορείς να πάρεις ένα οποιοδήποτε μεταχ.PC κ να το μοντιφάρεις ,ώστε να κουμπώσει σε οποιοδήποτε μηχανάκι.
Κάτι το οποίο δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας.

Εργασία τοποθέτηση???????
Κι εδώ είναι το "ζουμί" του κόστους ,αφού οι εργασίες που απαιτούνται ,αφορούν λύσιμο-δέσιμο-μοντιφάρισμα-ρύθμίσεις σε πολλά μέρη της μοτοσυκλέτας.
(μοτέρ-πλαίσιο-ηλεκτρικά)
Κάτι που επίσης απαιτεί γνώσεις και αρκετές εργατ-Ωρες.
 

Carooly

Μέλος
ADVRIDE Team
Περιοχή
Thivai
Όνομα
Αpostolis
Μοτό
KTM EXCR 530
KAWASAKI KLR 250
Απόστολε ,αυτή είναι τιμή του μηχανουργού για σένα (λόγω συνεργασίας) ,ή τόσο θα κοστίσει κ σ'έναν ιδιώτη ;


Αυτή πιστεύω ότι είναι τιμή ευκαιρίας ,κ όχι μια ενδεικτική τιμή για Power commander ,
αφού καινούργιο έχει κοντά στα 350 € ,κ μεταχειρισμένο το βρίσκει κανείς 150-200.(kαι είναι κ δυσεύρετα)
Επίσης ,εσύ ,λόγω γνώσεων ,μπορείς να πάρεις ένα οποιοδήποτε μεταχ.PC κ να το μοντιφάρεις ,ώστε να κουμπώσει σε οποιοδήποτε μηχανάκι.
Κάτι το οποίο δεν μπορεί να το κάνει ο καθένας.


Κι εδώ είναι το "ζουμί" του κόστους ,αφού οι εργασίες που απαιτούνται ,αφορούν λύσιμο-δέσιμο-μοντιφάρισμα-ρύθμίσεις σε πολλά μέρη της μοτοσυκλέτας.
(μοτέρ-πλαίσιο-ηλεκτρικά)
Κάτι που επίσης απαιτεί γνώσεις και αρκετές εργατ-Ωρες.
Ο εκκεντροφόροςθα κοστίσει το πολύ 100 ευρώ σε οποίον απευθυνθεί απευθείας στον βελτίωτη.
Οποίος ενδιαφέρεται μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μου για να τον πάρει σε καλύτερη τιμή.

Για το power commander είναι έτσι ακριβως.Στην ουσία μπορεί κάποιος να τοποθετήσει ενα commander απο τετρακύλινδρο κινητήρα σε εναν μονοκυλινδρο εύκολα αρκεί να ξέρει να το συνδεσει.
Εγώ αγοράζω μεταχειρισμένα commander φθηνά με αυτον τον τροπο.
Η εργασίες θα κοστίζουν επίσης.

Όπως και να χει αν γλιτώσει κάποιος το κόστος μιας aftermarket εξάτμισης βελτιώνοντας την εργοστασιακή θα έχει χαμηλότερο κοστος.
Δυστυχώς οι βελτιωσεις πληρώνονται και μετά λέμε για τα ktm! Το παίρνεις έτοιμο και ξενοιαζεις!
 
Top Bottom