Μην "είμαστε" άδικοι με την YAMAHA κ μην λέμε "ανακρίβειες".
Χερούλια στην ουρά ,τα οποία χρησιμεύουν σαν λαβές (συνεπιβάτη-μετακίνησης-έλξης-στήριξης) έχουν σχεδιάσει κ βγάλει.
Απλά τα πουλάνε ξεχωριστά σαν after ,μαζί με την σχάρα/βάση της ουράς.
Και είναι λογικό επιχειρηματικά ,διότι:
- Για να βγάλεις στην αγορά μια ολοκαίνουργια σχεδιαστικά κ παραγωγικά μοτοσυκλέτα στα 10.000 € λιανική ,θα πρέπει να κάνεις εκπτώσεις κόστους παραγωγής από παντού
- Για να έχεις επιπλέον κέρδος βραχυ-πρόθεσμο ,θα πρέπει να έχεις σχεδιάσει κ να διαθέτεις ετοιμοπαράδοτο ,ότι επιπλέον θα ήθελε ο αγοραστής του Τ7 (σχαρες-καγκελα-ποδιές-κεντρικό σταντ-προστατευτικά-εξατμιση-κλπ)
- Η χαμηλή αρχική τιμή βιτρίνας ,η σχεδιαστική επιτυχία ,η μηχανολογική αξιοπιστία ,και λειτουργική ικανότητα της μοτοσυκλέτας ,θα έχουν σαν αποτέλεσμα την ευρεία αποδοχή της ,οπότε θα φέρουν κ το μακρο-πρόθεσμο κέρδος ,αφού θα πουληθούν πολλές 1000άδες μονάδες ,κάτι που θα εξασφαλίσει μακροχρόνια υπεραξία εσόδων ,από ανταλλακτικά κ αναλώσιμα
Η ανακριβεια που ειναι? Απο αφτερμαρκετ αλλο τιποτα, το θεμα ειναι τι μπορει να κανει το μηχανακι οπως ''βγαινει'' απο το εργοστασιο. Το οτι το τουρινγκ πακετο βγαζει και χειρολαβες για τον συνεπιβατη οι οποιες μπορουν να χρησιμοποιηθουν σαν λαβες για αλλες δουλειες/χταποδια δεν λεει κατι. Η ελλεψη χειρολαβων ειναι τραγικη απο καθε αποψη, ακομα και το ταπεινο χτ600 ειχε, για καθε χρηση.
Τωρα για τις εκπτωσεις σε κοστος παραγωγης, ειναι αστειο να νομιζει κανεις οτι κανανε σκοντο για να βγει φτηνο το μηχανακι στα δυο σιδερα και τα πλαστικα. Επισης τα 10κ, δεν ειναι χαμηλο ποσο, αντιθετως ειναι αρκετα υψηλο, ποσο μαλλον αν παρουμε σαν δεδομενο οτι πηραν ενα μοτερ φτηνο στην κατασκευη, το οποιο εχει ηδη σχεδιαστει και κανει αποσβεση απο αλλο μηχανακι. Και μιας και αυτη η βαση ειναι κοινη, το αδερφο μτ07 εχει 7 χιλιαρικα και ηταν σχεδιασμενο σε λευκο χαρτι, η διαφορα της τιμης δεν δικαιολογειται με κανεναν τροπο και κανενα κοστος παραγωγης στο Τ7. Μεχρι και οι αναρτησεις ειναι κακες, εξωτερικο διαβαζω ψαχνουν ηδη για cartridge στα πιρουνια γιατι δε φτιαχνουν με τπτ.
Αλλα οτι και να λεμε, οι εταιρειες κοστολογουν πλεον οσο βλεπουν οτι το κοινο ειναι διατεθημενο να πληρωσει, εχουν ερευνησει το sweet spot, και θετουν την τιμη. Οταν περασουν τα χρονια και η τιμη του τ7 σαν καινουριο θα αυξανεται αντι να πεφτει, αυτος θα ειναι ο λογος (ηδη εχει γινει δηλαδη, παροτι θα επρεπε να συμβαινει το αντιθετο).
Η γιαμαχα επιασε τον παλμο της αγορας, ολοι θελουν ενα μηχανακι που να μυριζει ντακαρ, χωρις κανενα απο τα χουγια του, και να κανει λιγο απ ολα. Εξαλλου, οι περισσοτεροι, ουτε ντακαρ θα πανε, ουτε εντουρο θα κανουν, ουτε η γιαμαχα εχει καμμια υποχρεωση να ομολογκαρει αγωνιστικο μηχανακι. Για αυτο που ειναι, αυτη τη στιγμη, με τον ανταγωνισμο που εχει, ειναι τιμιοτατο και αξιολογο, αλλα μεχρι εκει. Ο βασικοτερος λογος που πουλαει το τ7 ειναι η εμφανιση, το οτι ειναι αξιολογο σαν συνολο ειναι ενα δευτερευον ατου, οχι βασικο χαρακτηριστικο. Αν το 790ρ που ειναι ο αμεσος ανταγωνιστης του παει στα ιδια χρηματα με το τ7, δεν θα μου κανει καμμια εντυπωση αν συνεχισει να πουλαει λιγοτερο, επειδη ειναι σκατα εμφανισιακα.