tc-drift . Μην νομίζεις ότι αυτοί ζουν άλλο πακέτο. Μεγάλα καράβια, μεγάλες φουρτούνες. Και το λέω μετά λόγου γνώσεις γιατί μιλάω με ανθρώπους που είναι πολύ κοντά και στην Yamaha , Fantic και στην ΚΤΜ. Η τιμή, πχ. αν βγεί να πουληθεί 11.500, θα του βάλουν 1000 Ευρώ καπέλο στις μέρες που ζούμε, γιατί μετά απο δυο μηνες που θα μεταφερθούν, τα μεταφορικά θα έχουν πάρει τα πάνω τους. Δεν είναι να το βγάλω τόσο απο μέσα μου, όσο αυτά που ακούω κάθε μέρα απο πελάτες κι έχει καταντήσει αηδία.
Αν το raid αξίζει τα χρήματά του δεν μπορώ να γνωρίζω. Αυτό που ξέρω είναι ότι με την τιμή του, μπαίνει σε άλλη κατηγορία. Αλλά δεν δέχομαι να λέμε ρε φίλοι μεταξύ μας ότι η Yamaha μας κλέβει. Τι να πουμε δηλαδή ρε παιδιά για άλλες εταιρίες? Η κάθε εταιρία έχει την τιμολογιακή πολιτική της. Προσωπικά, εμένα το Τ700 μου φαίνεται το Transalp της δεκαετίας με λίγο παραπάνω συμβιβασμούς στην άσφαλτο (προστασία, άνεση - αν το συγκρίνω και με Vstorm που ήταν λεωφορείο...) . Το Raid μπήκε σε κατηγορία που προσωπικά με αφήνει αδιάφορο, οπότε δεν το βλέπω καν στον ορίζοντά μου.
lospsi - Ο μπαλαντέρ κινητήρας παιδιά, είναι λίγο το παραμύθι που ζούμε. Γι αυτό έφερα σαν παράδειγμα την Honda με το v2 της τότε. Τον είχε κάνει λάστιχο όσο δεν πάει. Μονο σε CBR δεν τον έβαλε τότε (μουχαχαχα). Ναι, οκ, έχει εναν κινητήρα. Αυτό είναι ακόμα χειρότερο σχεδιαστικά σας πληροφορώ. Να πρέπει να ''αγκαλιάσουμε'' χωρίς καμία σχεδιαστική ελευθερία πια, τον κινητήρα και να κάνουμε εντούρο, adventure, on-off, street, γυμνό, ημίγυμνο, κλπ. τουλάχιστον η Honda έβαλε ψύκτρες στο Steed/Shadow τότε... Εδώ είναι πολύ πιο δύσκολο να το κάνουν.
Θα ήταν η τιμή η ίδια αν δεν είχαμε το χάλι που έχουμε. Δεν μπαίνω σε υποθετικά σενάρια. Αυτό που γνωρίζω παιδιά είναι ότι έχει καταστραφεί ο παραγωγικός τομέας. Μιλάμε για καταστροφή ανεύ προηγουμένου. Έχω επαγγελματίες που εργάζονται σε R&D της Fox και της Specialized και τους έχει δώσει η Shimano, χρόνο παράδοσης (άκου τώρα...) 552 ημέρες. Έχει διπλασιαστεί η ζήτηση, έχει πακετωθεί η μεταφορά. Το κόστος σήμερα μιας μοτοσυκλέτας είναι μεγαλύτερο απο το 2020. Προσέξτε τι θα πω:
όπου και να κατασκευάζεται. Ακόμα και Κίνα έχει αρχίσει και γίνεται ακριβή.
Βλέπω μια ''εκδικητική'' συμπεριφορά απο αγοραστές, (και δεν εννοώ εδω μέσα), όπου σκέφτονται ''με κλέβει η Honda, τώρα θα δει τι εστί βερύκοκο...'' . Πάρε το φθηνό. Δεν λέω. Αλλά και με 10κ το Γιαμάχα, πάλι το 90% των αγοραστών βρίζει. Για το υποπλαίσιο, για την εξάτμιση, για τα όργανα, για την σέλα, για για για... ίσως είναι η φύση μας, δεν ξέρω, αλλά δεν είναι όμως καλό για τις εταιρίες.
Να σας πω κάτι? Αν ο Ιάπωνας δεν είχε R&D, για να αντιγράψει ο Κινέζος, να δω τι θα βγάζανε. Και (2), μόλις ο κινέζος πάρει ''λίγο'' τ' απάνω του, τότε θα δείτε τιμές κοντά σε Ευρωπαϊκά και παραπάνω (Huawei, Xiaomi κλπ είναι παράδειγμα, LG για τους πιο παλιούς κλπ). Αν δώσουν και την αντίστοιχη βέβαια ποιότητα, να κοντραριστούν στα ίσα, δεν λέω. Αλλά δεν μπορώ να συγκρίνω το Zontes με το ΜΤ. Οι εταιρίες αυτές θα έπρεπε να στηρίζονται απο αγοραστές. Ιδίως η Γιαμάχα που μιά ζωή με το TDM? με το GTS? με το TDR? με το R1? Mε το άλλο το τρίροδο τώρα? Πάντα συνεχίζει να βγάζει μοναδικές μοτοσυκλέτες. Θυμάστε τότε που ήταν να το κλείσουν η Σουζούκι και η Καβασάκι το μαγαζί και άρχισαν και είχαν κοινά μοντέλα για να την παλέψουν? Δεν είναι τα πράγματα μάυρα ή άσπρα.
Θα το ξαναπώ μια φορά, λόγω δουλειάς. Για να σχεδιαστεί μία μοτοσυκλέτα χρειάζονται άπειρα χρήματα. Αν θέλετε σε κάποιο καφέ, καθίστε με φίλους και βάλτε κάτω τα έξοδα πχ. της Γιαμάχα να ταξιδεύει απο δω κι απο κει για τεστ, σχεδιαστές, προμηθευτές, καλούπια, υλικά, ξανα μανά σχεδιαστές, πρωτότυπα, λάθη κλπ. Το κεφάλαιο που χρειάζεται για να τα έχεις έτοιμα κλπ κλπ. Και θα δείτε, όπως είπαν και παραπάνω ότι κανένας δεν γίνεται ζάμπλουτος στην πλάτη του άλλου. Μια χαρά τιμές έχει η Γιαμάχα κατά την γνώμη μου και με την Ιστορία της και την αξιοπιστία της θα έπρεπε να είναι πολύ παραπάνω. 10κ το Γιαμάχα, και 6-7 χιλίαρικα τα Ανατολής. Που δεν έχω απολύτως τίποτα με την Ανατολή, αλλά ο άλλος θα κυκλοφορεί με τα ίδια λάδια και κινητήρα μέχρι να βγει ο πραγματικός terminator.
Θέλετε να πούμε για το DesertX που κάνει κοντά στα 16?
Και έχει και ωραία χρηματοδότηση?