Φίλοι οδηγοί. (βάλατε φλάς στην μπαταρία? - για τους παλιούς...)
Δεν πρέπει να βλέπουμε το πράγμα μονοδιάστατα και μόνο οικονομικά.
Ο Κινέζος παράγει στην Κίνα, τρώει μόνο ρύζι και άμα την δώσει και στο αφεντικό, τον στέλνει σπίτι του, έχει ούτως ή αλλιώς, 5 δολλάρια μεροκάματο...
Ρωτάω λοιπόν. Voge. Τελική τιμή, με ΦΠΑ. 6195. 4995 Χωρίς Φπα. (κάπου τόσο τεσπα...) . Πάμε ότι εργάζεται με 10% ο dealer. 4500 περίπου. Βγάζω 400 μεταφορικά, και βγάζω κι άλλα 400 για εκτελωνισμούς, δασμούς και κέρατα. Πάμε ότι ο dealer το αγοράζει απο Κίνα περίπου 3700. Ο Κινέζος τώρα, στο 3700, βγάζει σίγουρα και εύκολα 40 με 60%. Μιλάμε για ένα κόστος της τάξεως των 2200 Ευρώ (με το 40%). Ο Κινέζος. Δηλαδή ρε παιδιά, πόσο θέλουμε να του κοστίζει? 154 Ευρώ για να φτάνει στην τσέπη μας εκεί που θέλουμε?? Φταίει το σύστημα. Αλλά δεν το τιμωρείς αν δεν αγοράσεις Γιαμαχα και πάρεις Κινεζία. Έτσι τιμωρείς την Γιαμάχα που δεν βλέπω τον λόγο.
Το αφήνω αυτό.
Ο Ευρωπαίος, καλώς (προσοχή, ΟΧΙ κακώς) ακόμα φτιάχνει πράγματα στην Ευρώπη για να μην τον αντιγράψει ο Κινέζος. Δείτε λίγο την μεγάλη εικόνα και όχι μόνο την μοτοσυκλέτα. Σε 40 χρόνια η Ευρώπη θα είναι η Κίνα της Κίνας με φθηνά εργατικά χέρια. Φεύγει τόσο απίστευτο χρήμα για χώρες Ανατολής που δεν το φαντάζεστε. Συμφωνώ απόλυτα με το στυλ των Γάλλων που είπε ο
tc-drift και το κάνουν και οι Αγγλοι που έχω ζήσει 10 χρόνια εκει. Αυξάνει τις τιμές η Pub? Τον πούλο. Τις αυξάνει όμως γιατί του αυξήσαν τα Δημοτικά τέλη? Θα είμαστε εκεί κάθε μέρα να πίνουμε μπύρες.
Tο κόστος παιδιά μιας τέτοιας κατασκευής,
δεν είναι μόνο τα υλικά της.
Να σας πω παράδειγμα δικό μας κι ας μην είμαστε σε καφέ. Αν εγώ πληρώνω 6 μήνες τρία άτομα για να φτιαχτεί ενα καλό (το τονίΖω) κιτ. Ας πούμε 800 τον μήνα (που δεν παίζει με τέτοιες γνώσεις που χρειάζονται, αλλά λέμε...) είναι 14,400 . Χωρίς να μιλάμε για τίποτα άλλο. Εδώ θα προσθέσουμε πρωτότυπα. Ας πούμε συν 5 χιλιάρικα. πήγαμε στα 2ο.οοο Ευρώ και δεν έχουμε βγάλει προϊόν, δεν έχουμε φτιάξει καλούπια, δεν έχουμε πάρει παραγγελία. Χρησιμοποιείται ωστόσο εξοπλισμός σε τέτοιες φάσεις που κάνει εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ που μπαίνει στα πάγια, οπότε δεν φαίνεται και τόσο στους ισολογισμούς. Αν τώρα βάλεις τους σωστούς μισθούς, τα πάγια αυτούς τους 6 μήνες που τρέχουν όσο εσυ σχεδιάζεις κλπ, βγαίνουν κάτι νούμερα να σας σηκωθούν τα μαλλιά και να πέσουν. Και πόσα κιτ να πουλήσεις παγκοσμίως? ΟεΟ? Κάντε αυτά τα νούμερα επι ''Χ'' για μια ολόκληρη μοτοσυκλέτα σαν το Τ7. Δεν είναι τυχαίο που η Yamaha έχει στραφει στα ηλεκτρικά μοτέρ κλπ. Είπαμε, το αυτοκίνητο είναι το μέλλον.
Δεν λέμε για φάσεις ανάκλησης που αυτές οι εταρίες έχουν το σύμπαν, για καταστάσεις τράκαρα κι έκανα μήνυση στην Yamaha που θα πληρώνει Lloyds τα μαλλιά της κλπ. Ναι ο Κινέζος είναι φθηνότερος. Για αντιπροσωπείες, guidelines σε αυτές, επικοινωνίες, διαφημίσεις, ξέρω γω. Μην συγκρίνουμε όμως ανώμια πράγματα. Η συμπεριφορά μας, κατ' εμέ έχει φτάσει να Κινεζοποιεί τον Ευρωπαίο. ΚΤΜ, BMW κλπ. Τις φτάνε σε σημείο (1) το κοινό και (2) η παγκοσμιοποίηση να κατεβάσουν τιμές. Τιμές όμως δεν κατεβάζεις αν νοικιάζεις στην Φρανκφούρτη ούτε αν τα φρένα στα κάνει η Nissin. Κατεβάζεις αν στα φτιάχνουν στην ΚουανΖονγκ και τα φρένα στα φτιάχνει η BB. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ΕΜΕΙΣ να πέρνουμε χειρότερη ποιότητα απο κατασκευαστές που ΔΕΝ θα έπρεπε. Και μετά να λέμε ''Πουλάει όνομα'' . Λάθος. Δεν πουλάει όνομα. Βλέπει τον Κινέζο να τουρχεται, και προσπαθεί να δει τι θα κάνει. Κι εμείς το ίδιο θα κάναμε.
Λύση? Δεν γνωρίζω. Και είναι πολύ δύσκολη η εξίσωση...
Είναι ωραία κουβέντα πάντως, με πολύ μεγάλους προβληματισμούς. Εγώ είμαι πολύ σκεπτικός για το τι θα δούμε την επόμενη δεκαετία. Απο όλους...