Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον LC4;ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ (ακολουθεί σεντόνι...)
Συχνά πυκνά διαβάζω στο νετ ,κι ακούω-διαπιστώνω απο κοντά ,προβλήματα με την λειτουργία του συστήματος συμπλέκτη & σασμάν των LC8.
Απο απλά φαινόμενα δυσλειτουργίας του (υπερβολικό θόρυβο στο κούμπωμα 1ης - δυσκολία εύρεσης νεκράς σε στάση - ασάφεια στις αλλαγές)
μέχρι στραβωμένο ωστήριο συμπλέκτη ,ραγισμένες καμπάνες ,σπασμένο έμβολο κάτω αντλίας συμπλεκτη ,
και άλλα πιό δυσάρεστα ευτράπελα...
Οι περισσότεροι θεωρούν ότι ..."έτσι είνα αυτά (τα ΚΤΜ) ,χαλάνε..."
Δεν νομίζω οτι είναι ακριβώς έτσι...
Μιλάμε για ένα μοτέρ σχεδιασμένο για αγωνιστική χρήση ,το οποίο βγήκε στις γραμμές παραγωγής.
Το συγκεκριμένο "εργαλείο" ,χρησιμοποιεί εξελιγμένο σύστημα κυκλώματος λίπανσης ,με μπεκάκια ψεκασμού ΠΑΝΤΟΥ !!!
Οταν ένα μπεκάκι ψεκασμού ,που είναι υπεύθυνο για την λίπανση ενός μηχανισμού , βουλώσει (για όποιον λόγο) ,τότε η λίπανση θα είναι από μηδαμινή έως μηδενική ,και το αποτέλεσμα θα είναι υπερβολική φθορά και βλάβη.
Η ΚΤΜ στο φάκινγκ μάνιουαλ ,αναφέρει λεπτομερώς τις εργασίες ελέγχων-ρυθμίσεων-καθαρισμών-αντικαταστέσεων που πρέπει να γίνονται ,καθώς κ τον χρόνο-χλμ ,που ΠΡΕΠΕΙ αυτά να γίνονται.
Αν λοιπόν ,εκτός απο καταλόγους για αΣεσορΑιζζζζ και εξατμίσεις ,ανοίξουμε κ διαβάσουμε το φακινγκ μανιουαλ ,θα δούμε ότι:
Οπως βλέπετε λοιπόν ,κάθε 15000 χλμ -σε κάθε ΜΕΓΑΛΟ SERVICE δηλαδή- ΠΡΕΠΕΙ by the book να γίνει
(πρασινο πλαίσιο) ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΟΥ CLUTCH PRESSURE BOOSTER SYSTEM
το οποίο για να λειτουργεί σωστά κ να προσφέρει επαρκή λίπανση στο σύστημα ,ΠΡΕΠΕΙ by the book να γίνει
(κοκκινο πλαίσιο) ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ OIL JET FOR THE CLUTCH LUBRICATION
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα μπεκάκι μορφής ζιγκλέρ ,το οποίο αναλαμβάνει την απρόσκοπτη υπό πίεση παροχή λαδιού ,στο σύστημα του συμπλέκτη.
Τι έχει δείξει η ως τώρα εμπειρία μας επί του θέματος ;
Στα 10 oil jets που ανοίξαμε ,τα 9 ήταν εντελώς βουλωμένα (σε κατάσταση σα να μην είχαν ανοιχτεί ποτέ) κ το 1 μισο-βουλωμένο...*
*(όλα τα μηχανάκια είχαν πάει κανονικά για τα προβλεπόμενα services)
Τι είδαμε μετά τον καθαρισμό του ;
Γλυκύτερη και πιό αθόρυβη λειτουργία του σασμάν.
ΠΡΟΣΟΧΗ-ΠΡΟΣΟΧΗ λοιπόν:
Στο service ,ζητήστε να ελεγθεί κ να καθαριστεί το CLUTCH OIL JET !!!
Αν δεν εχετε τρόπο να διαπιστώσετε ΑΝ έχει καθαριστεί έως τώρα ,φροντίστε να το καθαρίσετε το συντομότερο δυνατόν !!!
Ακολουθεί φωτορεπορτάζ
Για να έχετε πρόσβαση στην βίδα-τάπα που το ασφαλίζει ,πρέπει να λυθεί ότι βλέπετε να λείπει από εδώ
Αφού ξεβιδώσετε την τάπα
...υπάρχει μια λίγο...ιδιόμορφη διαδικασία για να βγεί (την οποία αδυνατώ να περιγράψω λεπτομερώς με γραπτό λόγο) ,αλλά αν το'χετε με την μουτζούρα ,θα το πάρετε στο χέρι
Στην περίπτωση που είναι τελείως βουλωμένο ,χρησιμοποιήστε κάποιο καθαριστικό σπρέϋ ,και μετά περάστε απο την οπή σύρμα καλωδίου ,και δουλέψτε το ώστε να καθαρίσει καλά η οπή παροχής απο την μάκα.
Ξανά καθαριστικό σπρέϋ ,κ φύσημα με κομπρεσσέρ.
Ξαναβάλτε το στην θέση του ...
...βιδώστε το όσο κ όπως πρέπει ,κλείστε την τάπα ,μοντάρετε όλα όσα έχετε βγάλει ,κι είστε έτοιμοι.
όχι δεν έχει το 640.Γνωρίζει κανείς αν υπάρχει κάτι αντίστοιχο στον LC4;
Σωστός.όχι δεν έχει το 640.
όσο για τον LC8,τα πρώτα 950 είχανε διάμετρο τρύπας 0,03 χιλιοστά και μετά τα κάνανε 0,05,οπότε όσοι έχουν 950 καλό είναι να το δούνε και αν έχουν το μικρό να το αλλάξουν,είναι πολύ φτηνό.
Ισχυει αυτο..ειναι αθλιος ο μεταλλικος του 950.κ εγω με την πρωτη ευκαιρια θ παρω πλαστικο απο 990..Κάποιοι χρησιμοποιουν το δείκτη λαδιού από το 990 για να περνούν καλύτερη ένδειξη στάθμης λαδιού στα 950.
Φτιαχτηκαν οι φωτογραφιες?για τσεκαρετε και πειτε μου!!@ Gio_Diego_950_ADV
Τελικά τα παίρνεις έυκολα απο την παράδοση μικρέ ...ευχαριστούμε για την συνεισφορά σου στο thread.
Για να μην κάνω παραθέσεις ,η "οθόνη" που λές ,είναι το λεγόμενο oil screen ,ή απλά ,η πλακέ σίτα λαδιού στο κάρτερ.
Την μέτρηση στάθμης λαδιού την κάνουμε βιδώνοντας την τάπα-δείκτη ΤΕΛΕΙΩΣ (ALL THE WAY DOWN)
Φωτογραφίες δεν βλέπω.
Eγω με τη σειρα μου θα παρουσιασω πως γινεται η αλλαγη λαδιων και καποια αλλα πραγματακια που μου δειξανε ο @el-Gatto και ο @christof40 και τους ευχαριστω πολυ γι αυτο..
πρωτα βγάζουμε τον δεικτη λαδιου και μετα τη βίδα απο το δοχειο λαδιου για να τρεξει το λαδακι. Η βιδα βρισκεται στ αριστερα και στο μπροστινο μερος του δοχειου. Η ακριβης θεση της φαινεται στο μπαγκραουντ της δευτερης φωτο εκει που σταζει το λαδι. Καθαριζουμε τη βιδα απο τα ρινισματα!
Μετα ξεβιδώνουμε στην αριστερη πλευρα κάτω απο το δοχείο λαδιού και πισω απο την βιδα, το σωληνακι λαδιου και το απελευθερωνουμε!
Στη συνεχεια της βαζουμε δαχτυλο για να βγαλουμε το πολυτιμο φιλτρακι που κρυβεται στην τρυπα..Ο γατος προτιμησε να βαλει το μεσσαιο!
ελεγχουμε το φιλτρο μην ειναι χαλασμενο και το καθαριζουμε με καθαριστικο καρμπυρατερ και αερα..
Στη συνεχει βγαζουμε την ποδια και ξεβιδωνουμε την κυρια βίδα κατω απο το μοτερ για να σταξει και το υπολοιπο λαδι. Καθαριζουμε τη βίδα απο τα ρινισματα!
Αφου στραγγιξει παμε στην δεξια μερια του μοτερ και ξεβιδωνουμε το πλακε λαμακι για να βγει το πλακε φίλτρο(οθονη νομιζω το πε ο δασκαλος)! Αφου βγαλουμε την οθονη λοιπον γερνουμε το μηχανακι απο τα δεξια για να φυγει ολο το λαδι απο το μοτερ..προσοχη μην πεσουμε μαζι με το μηχανακι!!
Στη συνεχεια παμε μπροστα απο το μοτερ και ξεβιδωνουμε απο την αριστερη πλευρα την στρογγυλη ταπα του κυλινδρικου φίλτρου λαδιού!Το βγαζουμε και το αντικαθιστουμε με καινουριο! Συνισταται το φίλτρο να ναι η ktm, η hiflo η κατι που να μην ειναι made in china!
Ετσι θα πρεπει να ειναι ολα τα φιλτρα και οι βιδες πριν ξαναμπουν στη θεση τους.
Τωρα θα πρεπει να μονταριστουν ολα για να βαλουμε τα λαδια!
Ξεκιναμε με ελεγχο μιας βαλβιδας λαδιου που υπαρχει στο σωληνακι της αριστερης μεριας που βγαλαμε πρωτο για να βγει το πρωτο φιλτρο.Αυτη η βαλβιδα ειναι μια μπιλια. Βαζουμε ενα πανι μην την γρατζουνισουμε και μ ενα κατσαβιδι την παταμε μαλακα να δουμε αν δουλευει..Θα πρεπει να δουλευει μαλακα με λιγη πιεση χωρις να κολλαει!
Αφου γινει ελεγχος και ολα ειναι οκ καθαριζουμε τις οπες απο τη μακα η απο βρωμιες και τοποθετουμε τα φιλτρα,τα καπακια και τις ταπες. Προσοχη το φιλτρο λαδιου θα πρεπει να μπει καλα και να μην παιζει και η οθονη γραφει top στο πανω σημειο της. ΔΕΝ ΤΑ ΒΑΖΟΥΜΕ ΟΠΩΣ ΝΑ ΝΑΙ!!!
Στο τελος αφου βαλουμε τα φιλτρα ΣΩΣΤΑ και σφιξουμε τις βιδες βασει του φακινγκ μανιουαλ παιρνουμε το χωνι που το εχουμε προστατευμενο απο σκονες και βρωμιες και το φυλλαμε μεσα σε πλαστικη σακουλα και ριχνουμε το λαδακι.
Εγω βαζω denicol. Ειμαι αρκετα ικανοποιημενος και το συνιστω ανεπιφυλακτα!
Η διαδικασια ειναι η εξης βαζουμε 2,5 λιτρα μονοκοπανια και το βαζουμε να δουλεψει για ενα λεπτο στο ρελαντι. Μετα ανοιγουμε την ταπα παλι και βαζουμε 0,5 λιτρα ακομα. Αν δεν εχει φτασει στη σωστη σταθμη του μετρητη βαζουμε κι αλλο λιγο μεχρι να φτασει στο max.
Για τη σωστη μετρηση λαδιου: Η καλυτερη στιγμη ειναι μετα απο βολτα. Αφου γυρισουμε απο τη βολτα βαζουμε το μηχανακι διπλο σταντ σε επιπεδη επιφανεια και το αφηνουμε για ενα λεπτο με 4 μπαρες θερμοκρασιας στο ρελαντι να ηρεμησει. Μετα το σβηνουμε, το αφηνουμε μισο λεπτο και ανοιγουμε τον δεικτη μετρησης!Τον σκουπιζουμε και τον βαζουμε μεσα στο δοχειο λαδιου βιδωνοντας τον ΤΕΡΜΑ ΟΣΟ ΠΑΕΙ.... Το λαδι θα πρεπει να ειναι στο max ακριβως.
@el-Gatto επειδη ειναι οι ωρες δυσκολες πες αν εχω κανει κατι λαθος να το διορθωσω!
Μολις ξαναβρω χρονο θα βαλω για εξαερωση ψυγειου,καθαρισμα,αλλαγη παραφλου,κολλαρα νερου κλπ κλπ...stay tuned!!!
Σωστός.
Και σε συνέχεια του παραπάνω ποστ αν βγάζοντας το δεξιό καπάκι του κινητήρα (απο την μεριά του φρένου) δείτε το παρακάτω έχετε σίγουρα πρόβλημα στην τρόμπα νερού.
το ειπε ο γατος για το φιλτρο της οθονης αλλα δεν το κρατησα σημειωση..το προσθετω αμεσως.Δεν είδα να αναφέρετε κάπου η αλλαγή o-ring, στα καπάκια του κινητήρα που έχουν να κάνουν με την αλλαγή λαδιων, καλό είναι να τα αλλάζουμε!!
επανέρχομαι με νέα.με αφορμή αυτή την συζήτηση,εχθές το απόγευμα έκατσα να καθαρίσω και το δικό μου ζιγκλεράκι. Διαπίστωσα λοιπόν ότι το εν λόγο τρύπιο εξάρτημα είναι διαφορετικό από αυτό που έβλεπα μέχρι τώρα στο νετ,με διαφορετική σχεδίαση και τρύπα 0,3 χιλιοστά!!!όσο για τον LC8,τα πρώτα 950 είχανε διάμετρο τρύπας 0,3 χιλιοστά και μετά τα κάνανε 0,5,οπότε όσοι έχουν 950 καλό είναι να το δούνε και αν έχουν το μικρό να το αλλάξουν,είναι πολύ φτηνό.