Καλημέρα και από εμένα και καλό μήνα. Είμαι ο φίλος του Στέλιου που του πρότεινε το Versys 650 και NC700/750X αλλά και το να ρωτήσει στο υπέροχο μας forum.
Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τον διάλογο και θέλω να αφήσω και εγώ την ψήφο/οπτική μου γωνία (εδώ στο forum διότι ούτως ή άλλως το συζητάμε και από κοντά) η οποία ίσως έχει και μια δόση συναισθήματος διότι δεν μπορώ να το κοιτάξω μόνο ορθολογικά και ψυχρά σαν πρόβλημα "
χρειάζεται να κάνω 140 χιλιόμετρα στην εθνική οδό για δουλειά" κτλ. Αν μιλάμε μόνο για αυτό, τότε ο συνδυασμός τρένου, αμαξιού και μηχανής είναι μια βέλτιστη, ισσοροπημένη και ευέλικτη λύση. Όμως πέρα από μια λύση σε ένα πρόβλημα μετακίνησης, μιλάμε συνδυαστικά και για την εισαγωγή ενός φίλου στον πανέμορφο και ιδιαίτερο κόσμο της μοτοσυκλέτας.
Πάνω σε αυτό λοιπόν θα τονίσω και εγώ με σειρά προτεραιότητας:
⁍ 1ον, τα μαθήματα ασφαλούς οδήγησης. Με το καλό μετά το δίπλωμα, υπάρχουν ιδιωτικά σχολές που παρέχουν πολύτιμη και ουσιαστική γνώση που θα έπρεπε να είναι απαραίτητες για κάθε μοτοσυκλετιστή.
⁍ 2ον, όσον αφορά την
πρώτη μηχανή. Πρότεινα Versys 650 γιατί ήταν η 1η μηχανή μου και πιστεύω εκπληρώνει όλες τις προυποθέσεις. Budget, αξιοπιστία, ταξίδι, άνεση, συντήρηση, φιλική για αρχάριο, μπαίνει σε χωματόδρομο (εντάξει μη βαράτε
) αλλά όντως το Bandit 650 είναι εξίσου ταιριαστή και άριστη μοτοσυκλέτα. ΝC ξεφεύγει από το budget, κατά τα άλλα είναι μια άριστη 1η μοτοσυκλέτα και απάντηση στο πρόβλημα. Επίσης Transalp 700 που δεν είδα να αναφέρεται πολύ και μπορεί πιο εύκολα (by the book) να πάει χώμα. Vstrom την έβαζα πιο κάτω καθώς είναι βαρύτερη, λίγο πιο "νωχελική" (όχι απαραίτητα μειονέκτημα) και όχι τόσο στριφτερή και ευέλικτη (πάντα κατά την προσωπική μου εμπειρία). Σημαντικό, όλες αυτές βγαίνουν με ABS. Θεωρώ λογικό λοιπόν προσωπικά να ξεκινήσει γενικότερα κάποιος με μια τέτοια μηχανή και εφόσον αποκτήσει μια Α εμπειρία μπορεί να πάει σε κάτι δυνατότερο, το οποίο με φέρνει στο επόμενο point.
⁍ 3ον, εφόσον υπάρχει λοιπόν η άνεση/εμπειρία και η εικόνα του να κάνεις commuting 140 χιλιόμετρα μετά από πχ 1 χρόνο (και το budget θα έχει ανέβει με την νέα δουλειά) τότε πιστεύω έχει νόημα να μιλήσουμε για
δεύτερη μηχανή. Είναι λίγο φιλοσοφικό το ζήτημα μεγάλης μηχανής VS μεσαίας και δεν θέλω να επεκταθώ. Η προσωπική μου εμπειρία είναι ότι τα λάθη που έκανα με το V μου στοίχισαν φθηνά και δεν ξέρω αν ήμουν σε περισσότερα άλογα/ροπή κτλ ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα. Όχι ότι δεν έχει νόημα να ξεκινήσεις και με μεγαλύτερη μηχανή διότι μπορεί υπό συνθήκες να είναι ασφαλέστερη αλλά... όπως είπα το φιλοσοφούμε μετά από λίγο. Αναφέρθηκαν Bandit 1250 & CBF 1000 τα οποία είναι και αυτά άριστα εργαλεία για τους σκοπούς που αναφέρουμε αν και υπάρχουν πολλές επιλογές. Βέβαια στο σημείο αυτό μπορεί να γίνει και η μετάβαση σε NC750X που ναι μεν είναι στην κατηγορία της πρώτης μοτοσυκλέτας αλλά ταυτόχρονα μπορεί να είναι και η οριστική επιλογή που θα σε συντροφεύσει επ'αόριστον και να αντικατασταθεί επίσης και το παπί για μέσα στην πόλη.
Αυτά εν ολίγης. Καλή επιτυχία σε όποια επιλογή και καλά χιλιόμετρα!