Στο θέμα ελαστικά ψάχνουμε συχνά τί θα φορέσουμε, τί καλύπτει τις ανάγκες μας και τελικά βγάζουμε κάποια συμπεράσματα έστω και προσωπικά τί γεύση έχει αφήσει στον καθένα μας ένα λάστιχο και τί χρήση του κάναμε.
Ανοίγω αυτό το θέμα για να κάνουμε όποιος έχει διάθεση έναν ατομικό απολογισμό τα χρόνια που κάνει χώμα, στις μηχανές που έχει αλλάξει τί λάστιχα δοκίμασε και τελικά τί γεύση του άφησαν.
Pirelli MT21: Το δοκίμασα απο το 2008 σε Yamaha XT 600, Yamaha TT600R και τελευταία στο ΚΤΜ LC4 640 που έχω τώρα. Είναι ένα λάστιχο διαχρονικά καλό και τίμιο 50/50 ή καλύτερα 40 χωμα/60 άσφαλτο. Ιδανικό για ελαφριά μηχανάκια όπως αυτά στα οποια τα χρησιμοποίησα. Δεν μπορεί να φτάσει τις επιδόσεις στο χώμα ενός Enduro ή MX ελαστικού, ειδικά στη λάσπη αλλά είναι ένας τίμιος συμβιβασμός. Το προτείνω σίγουρα για μπροστινό λάστιχο οπου βγάζει πολλά χιλιόμετρα, είναι σταθερό στην άσφαλτο και στριβει καλά (στη βροχή προσοχή πολύ). Πίσω δεν θα το πρότεινα σε κανέναν, ίσως μόνο σε μονοκύλινδρο 250 κυβικά τύπου KLX 250, WR250R όπου δεν έχουν την ροπή να ξεφτυλίσουν το λάστιχο, γιατί το MT21 Πίσω ξεφτυλίζεται για πλάκα. Αν σας βγάλει πίσω 2000-2500χλμ με χωμα θα είναι επιτυχία.
Michelin AC-10: Ο πρόγονος των σημερινών tracker. Πολλοί το αγοράσαμε κυρίως για ένα λόγο. Ήταν το φτηνότερο! Το δοκίμασα αν θυμάμαι καλά σε XR 250 που είχα. Απλά τίμιο για τα λεφτά του στο χώμα. Δεν έχω γεύση απο το καινούργιο tracker. Και πάλι συνεχίζει την παράδοση να είναι φτηνό και παιδιά που το έβαλαν λένε αξίζει, ας μιλήσουν αυτοί.
Bridgestone M403-M404(Μπρος πίσω): Ένα καθαρό λάστιχο Enduro-MX, ουσιαστικά ήταν το μεσαίας σκληρότητας λάστιχο της bridgestone ενώ παράλληλα είχε τα 203-204 για μαλακά εδάφη και τα 603-604 για σκληρά. Σήμερα έχει αντικατασταθεί απο την σειρά Χ, με το Χ30 να είναι το αντίστοιχο του. ΜΑΚΡΑΝ το καλύτερο λάστιχο που είχα δοκιμάσει στο χώμα, φορεμένο σε ΚΤΜ EXC 450. Όποιος έχει δυνατότητα για τρειλερ και έχει ελαφρύ μηχανάκι, άντε και κάνα 690 δηλαδή και μπορεί τέτοιο λάστιχο είναι για βουνό απο τα καλύτερα.
Metzeler MC360 Mid-Hard: Δοκιμασμένο απο μένα πρόσφατα στο LC4. Ένα λάστιχο με σκληρή γόμα και DOT για χρήση σε δρόμο. Έβγαλε περίπου 3500χλμ με πολύ χώμα και λιγότερο άσφαλτο. Το μπροστά είχε γομα αρκετή αλλα΄το πεταξα κι αυτό γιατί απο τα στριψίματα στην άσφαλτο είχα κουρεψει πλαινά τακούνια. Ένα λάστιχο πολύ πολυ τίμιο για κάποιον που ψάχνει ένα Enduro Λάστιχο που να μην το πετάει στις 3 βόλτες. Δεν έχει την απόδοση FIM ελαστικού ή καθαρού ΜΧ ελαστικού αλλά πλησιάζει. Θα το έλεγα ανταγωνιστή του Michelin Tracker.
Continental TKC80: Άλλο ΄ένα διαχρονικό και καλό 50/50 λάστιχο. Το φόρεσα στο LC4 και το άλλαξα μετά απο μια εκδρομή! Τέλειο στη άσφαλτο, τέλειο σε ξερό χώμα, μόλις δει λάσπη μπουκώνει για πλάκα. το προτείνω σίγουρα για μπροστινό σε όποιον μπαίνει περιστασιακά χώμα και σε πιο μεγάλη μηχανή. Βγάζει χλμ και δεν έχει πολύ φασαρία. Και θα το βάλω μάλλον τώρα μπροστά στο 800. Για βόλτε Advride λασπωμένες για μένα δεν κάνει, τελειώνει πολύ ευκολα. Και το πίσω επίσης τρώγεται πιο εύκολα σαφώς απο ένα MItas E09 πχ
MItas E07+: Το φοραω στο 800 πίσω. Πολύ ωραίο 60/40 λάστιχο ανθεκτικό, καλό στο χώμα τίμιο και βγάζει χιλιόμετρα. Δεν κάνει πολύ φασαρία στη άσφαλτο και στρίβει καλά. Το προτείνω σίγουρα για πίσω λάστιχο σε πιο μεγάλα ον-οφφ που μπαίνουν πιο περιστασιακά χώμα. βγάζουν και μπροστά πλέον το ίδιο λάστιχο, δεν το έχω δοκιμάσει. Συνδιάζεται και με το απλό E07 μπροστά και άλλοι το συνδιάζουν με TKC80 Μπροστά. Ανάλογα τα γούστα.
Pirelli MX-extra: Νομίζω πλέον βγαίνει σαν ΜΧ-Χtra X. Ένα λάστιχο στην φιλοσοφία του AC-10, λάστιχο προπόνησης, όχι αγώνων με λίγο πιο ενισχυμένη γόμα απο ένα καθαρό MX για να βγάζει πιο πολλά χλμ. Το φόραγα σε KLX 250 με αρκετά καλή απόδοση που δεν έφτανε όμως τα Bridgestone 403-404 σε καμία περίπτωση. τα βλέπω σπάνια η αλήθεια είναι, ίσως είναι μια ενδιαφερουσα επιλογή για κάποιον.
bridgestone TW 301 Trailwing: Τα φοραγα ένα φεγγάρι σε Xr 250, ένα All around λάστιχο κάπου 70/30 ή 60/40 για ελαφριά μηχανακια που πατάς άφοβα και χώμα χωρίς μεγάλες απαιτήσεις. Έχεις ένα XR, TTR, KLX, DR κλπ και το έχεις για παπί κάθε μέρα αλλά θες να μπορείς να χώνεσαι και καμιά φορά χώμα άνετα. Τέτοιο λάστιχο φάση. Ήσυχο στη άσφαλτο και στριφτερό.
Αυτά μου έρχονται προς το παρόν.
Ανοίγω αυτό το θέμα για να κάνουμε όποιος έχει διάθεση έναν ατομικό απολογισμό τα χρόνια που κάνει χώμα, στις μηχανές που έχει αλλάξει τί λάστιχα δοκίμασε και τελικά τί γεύση του άφησαν.
Pirelli MT21: Το δοκίμασα απο το 2008 σε Yamaha XT 600, Yamaha TT600R και τελευταία στο ΚΤΜ LC4 640 που έχω τώρα. Είναι ένα λάστιχο διαχρονικά καλό και τίμιο 50/50 ή καλύτερα 40 χωμα/60 άσφαλτο. Ιδανικό για ελαφριά μηχανάκια όπως αυτά στα οποια τα χρησιμοποίησα. Δεν μπορεί να φτάσει τις επιδόσεις στο χώμα ενός Enduro ή MX ελαστικού, ειδικά στη λάσπη αλλά είναι ένας τίμιος συμβιβασμός. Το προτείνω σίγουρα για μπροστινό λάστιχο οπου βγάζει πολλά χιλιόμετρα, είναι σταθερό στην άσφαλτο και στριβει καλά (στη βροχή προσοχή πολύ). Πίσω δεν θα το πρότεινα σε κανέναν, ίσως μόνο σε μονοκύλινδρο 250 κυβικά τύπου KLX 250, WR250R όπου δεν έχουν την ροπή να ξεφτυλίσουν το λάστιχο, γιατί το MT21 Πίσω ξεφτυλίζεται για πλάκα. Αν σας βγάλει πίσω 2000-2500χλμ με χωμα θα είναι επιτυχία.
Michelin AC-10: Ο πρόγονος των σημερινών tracker. Πολλοί το αγοράσαμε κυρίως για ένα λόγο. Ήταν το φτηνότερο! Το δοκίμασα αν θυμάμαι καλά σε XR 250 που είχα. Απλά τίμιο για τα λεφτά του στο χώμα. Δεν έχω γεύση απο το καινούργιο tracker. Και πάλι συνεχίζει την παράδοση να είναι φτηνό και παιδιά που το έβαλαν λένε αξίζει, ας μιλήσουν αυτοί.
Bridgestone M403-M404(Μπρος πίσω): Ένα καθαρό λάστιχο Enduro-MX, ουσιαστικά ήταν το μεσαίας σκληρότητας λάστιχο της bridgestone ενώ παράλληλα είχε τα 203-204 για μαλακά εδάφη και τα 603-604 για σκληρά. Σήμερα έχει αντικατασταθεί απο την σειρά Χ, με το Χ30 να είναι το αντίστοιχο του. ΜΑΚΡΑΝ το καλύτερο λάστιχο που είχα δοκιμάσει στο χώμα, φορεμένο σε ΚΤΜ EXC 450. Όποιος έχει δυνατότητα για τρειλερ και έχει ελαφρύ μηχανάκι, άντε και κάνα 690 δηλαδή και μπορεί τέτοιο λάστιχο είναι για βουνό απο τα καλύτερα.
Metzeler MC360 Mid-Hard: Δοκιμασμένο απο μένα πρόσφατα στο LC4. Ένα λάστιχο με σκληρή γόμα και DOT για χρήση σε δρόμο. Έβγαλε περίπου 3500χλμ με πολύ χώμα και λιγότερο άσφαλτο. Το μπροστά είχε γομα αρκετή αλλα΄το πεταξα κι αυτό γιατί απο τα στριψίματα στην άσφαλτο είχα κουρεψει πλαινά τακούνια. Ένα λάστιχο πολύ πολυ τίμιο για κάποιον που ψάχνει ένα Enduro Λάστιχο που να μην το πετάει στις 3 βόλτες. Δεν έχει την απόδοση FIM ελαστικού ή καθαρού ΜΧ ελαστικού αλλά πλησιάζει. Θα το έλεγα ανταγωνιστή του Michelin Tracker.
Continental TKC80: Άλλο ΄ένα διαχρονικό και καλό 50/50 λάστιχο. Το φόρεσα στο LC4 και το άλλαξα μετά απο μια εκδρομή! Τέλειο στη άσφαλτο, τέλειο σε ξερό χώμα, μόλις δει λάσπη μπουκώνει για πλάκα. το προτείνω σίγουρα για μπροστινό σε όποιον μπαίνει περιστασιακά χώμα και σε πιο μεγάλη μηχανή. Βγάζει χλμ και δεν έχει πολύ φασαρία. Και θα το βάλω μάλλον τώρα μπροστά στο 800. Για βόλτε Advride λασπωμένες για μένα δεν κάνει, τελειώνει πολύ ευκολα. Και το πίσω επίσης τρώγεται πιο εύκολα σαφώς απο ένα MItas E09 πχ
MItas E07+: Το φοραω στο 800 πίσω. Πολύ ωραίο 60/40 λάστιχο ανθεκτικό, καλό στο χώμα τίμιο και βγάζει χιλιόμετρα. Δεν κάνει πολύ φασαρία στη άσφαλτο και στρίβει καλά. Το προτείνω σίγουρα για πίσω λάστιχο σε πιο μεγάλα ον-οφφ που μπαίνουν πιο περιστασιακά χώμα. βγάζουν και μπροστά πλέον το ίδιο λάστιχο, δεν το έχω δοκιμάσει. Συνδιάζεται και με το απλό E07 μπροστά και άλλοι το συνδιάζουν με TKC80 Μπροστά. Ανάλογα τα γούστα.
Pirelli MX-extra: Νομίζω πλέον βγαίνει σαν ΜΧ-Χtra X. Ένα λάστιχο στην φιλοσοφία του AC-10, λάστιχο προπόνησης, όχι αγώνων με λίγο πιο ενισχυμένη γόμα απο ένα καθαρό MX για να βγάζει πιο πολλά χλμ. Το φόραγα σε KLX 250 με αρκετά καλή απόδοση που δεν έφτανε όμως τα Bridgestone 403-404 σε καμία περίπτωση. τα βλέπω σπάνια η αλήθεια είναι, ίσως είναι μια ενδιαφερουσα επιλογή για κάποιον.
bridgestone TW 301 Trailwing: Τα φοραγα ένα φεγγάρι σε Xr 250, ένα All around λάστιχο κάπου 70/30 ή 60/40 για ελαφριά μηχανακια που πατάς άφοβα και χώμα χωρίς μεγάλες απαιτήσεις. Έχεις ένα XR, TTR, KLX, DR κλπ και το έχεις για παπί κάθε μέρα αλλά θες να μπορείς να χώνεσαι και καμιά φορά χώμα άνετα. Τέτοιο λάστιχο φάση. Ήσυχο στη άσφαλτο και στριφτερό.
Αυτά μου έρχονται προς το παρόν.