7 Ιανουαρίου 2019
Καλωσόρισμα του 2019 με νέο setup στο εμπρός και στο πίσω γρανάζωμα της μηχανής.
Έτσι και αφού ο καιρός ήταν γλυκός και ο Νίκολας
@Corki διαθέσιμος να δουλέψουμε παρέα, δε χρειαζόμασταν τίποτα άλλο και το ραντεβού μας επικυρώθηκε με συνοπτικές διαδικασίες. Έτσι βρέθηκα να ξεκινάω κερασμένος με έναν νεσκαφέ και δυο κουραμπιέδες… (τους οποίους έφαγα σερί).
Να εξηγήσω εδώ πως όταν έβαλα πίσω το Dunlop D606 με προφίλ 90 (αντί 80 που έχει από το εργοστάσιο) η σχέση μετάδοσης μάκρυνε ελαφρά. Σκοπός λοιπόν ήταν
να το επαναφέρω στην εργοστασιακή σχέση μετάδοσης και να του δώσω λίγη δύναμη. Πολλοί θα αναρωτηθούν γιατί δεν θέλησα να το κοντύνω απλά και με αυτό το τρόπο να πάρω τη δύναμη που ήθελα. Η απάντηση είναι απλή, η μηχανή είναι συνειδητά στημένη ως ένα mini adventure bike αποστάσεων και όχι ως κάποιο καθαρόαιμο off road με μοναδικό προορισμό τα μονοπάτια.
Μεγάλωσα λοιπόν κατά ένα δόντι (14 από 13) το μπροστινό γρανάζι για να δώσω λίγο περισσότερο μοχλό στην αρχική μετάδοση. Μεγάλωσα ακόμη πιο πολύ (48 από 43) το πίσω γρανάζι για να αντισταθμίσω το "σφάλμα" που προήλθε από το πίσω ελαστικό, κοντύνοντας τη τελική μετάδοση κατά 5 δόντια.
Με το νέο σετάρισμα προέκυψε ως πλεονέκτημα ότι μπορώ πλέον όταν και αν θέλω να "κοντύνω" τη σχέση μετάδοσης, τοποθετώντας εύκολα μπροστά ένα 13άρι γρανάζι.
Η νέα σχέση 14-48 (από 13-43) μελετήθηκε μετά από συζητήσεις με κατόχους -κυρίως από Αμερική και Αυστραλία- αλλά και την βοήθεια της εφαρμογής SpeedoHealer v4 που σε βοηθάει να υπολογίσεις κάθε αλλαγή που θα κάνεις σε διαστάσεις γραναζιών αλλά και ελαστικών και αν έχεις το κατάλληλο ηλεκτρονικό εξάρτημα να παρέμβεις ώστε και το όργανο σου πλέον να δείχνει με ακρίβεια ταχύτητα, αποστάσεις κτλ.
Με αυτά στο μυαλό μου ξεκινήσαμε.
Οι αλενόβιδες “σπάσαν” σχετικά εύκολα τη πρώτη βόλτα του σπειρώματος τους, οπότε ακολούθησε το τρόχισμα των πείρων της αλυσίδας και η εξαγωγή τους.
Ακολούθησε η αφαίρεση του πίσω τροχού και του γραναζιού του.
Και φτάσαμε στο σημείο που θα τοποθετούσαμε το πρώτο καλούδι. Πίσω γρανάζι Supersprox Stealth 5 δόντια μεγαλύτερο και ένα σετ από φρεζαριστές αλενόβιδες από την Moose Racing με το loctite έτοιμο πάνω στις βίδες.
Επανατοποθέτηση του τροχού και ήρθε η σειρά για το μπροστινό γρανάζι.
Πρώτη φορά είδα τέτοιο παξιμάδι/ασφάλεια σε μπροστινό γρανάζι. Ουσιαστικά υπάρχει μια φούστα που αποτελεί προέκταση του παξιμαδιού και έχει συμπιεστεί σε δυο εσοχές που έχει ο άξονας. Μάλλον αδύνατο να την αφαιρέσεις χωρίς να τη καταστρέψεις.
Τέλος πάντων ξαναμπήκε όπως-όπως και θα πάω από Yamaha να πάρω μια νέα να έχω το κεφάλι μου ήσυχο. Μπροστά Supersprox, κατά ένα δόντι μεγαλύτερο.
Σειρά είχε η αλυσίδα της DID (VX2) την οποία αποφάσισα να τοποθετήσω με κλιπ δίχαλο (masterlink) για να μπορώ να τη βγάζω εύκολα όταν θέλω να της κάνω μια καλή συντήρηση. Η σωστή τοποθέτηση του masterlink ήταν εύκολη υπόθεση με την Knipex, η οποία με βοήθησε να πιέσω τα “πλακάκια” όσο πρέπει χρησιμοποιώντας ως οδηγούς τα εκατέρωθεν links. Είναι το αγαπημένο μου multi εργαλείο και το έχω χρησιμοποιήσει σε πολλές εφαρμογές.
Η έκπληξη ήρθε λίγο αργότερα όταν είδαμε πως το 14άρι γρανάζι επιτρέπει οριακά να τοποθετηθεί η λαστιχένια γλύστρα που εκπληρώνει και καθήκοντα Case Saver και αποτελεί τμήμα του καλύμματος του γραναζιού. Θα μπορούσα να το βάλω, αλλά λόγω του ότι επέλεξα να "δέσω" την αλυσίδα με masterlink και όχι πριτσινώντας την, προτίμησα να μην υπάρχει τίποτα που να έρχεται σε επαφή με την αλυσίδα.
Σύντομα θα τοποθετήσω κάποιο ατσάλινο Case Saver και κάποιο ανοιχτού τύπου αλουμινένιο κάλλυμα γραναζιού. Οπότε...
Τελειώσαμε!
15 με 20 χλμ μέχρι την επιστροφή για το σπίτι μου ήταν μια καλή ευκαιρία για ένα πρώτο τσεκάρισμα.
