Να το βάλουμε σε πλαίσιο.
Το κινητό είναι... Τα πάντα.
Αν κάποιος θέλει κινητό μόνο για πλοήγηση χωρίς τίποτα άλλο, για να πάρει δέκτη με μεγάλη ακρίβεια που συζητάμε θα πληρώσει λεφτά GPS.
Η δική μου λογική είναι, να πληρώσω λεφτά GPS για... Έστω ίδιο δέκτη, στα υπόλοιπα τι λέει; Με εξυπηρετεί σαν συσκευή;
Η απάντηση είναι όχι, οπότε καλύτερα δύο συσκευές (το τηλέφωνο τσέπη και όχι στο μηχανάκι γιατί αν βρεθεί το μηχανάκι αλλού και εγώ αλλού το καλό σενάριο είναι να πάρω οδική).
Χτες ας πούμε, έχοντας δει το πόσο χαζεψε το κινητό του ibar στα κρύα και έβγαζε πράσινη φωτογραφία, αποφάσισα ότι πλοήγηση θα κάνει ένα sony xz1 που έχω κρατήσει "αρχείο". Τα κινητά των 40 ευρώ θα είχαν χαλάσει στη πρωινή ψιχαλα ή στην απογευματινή υγρασία. Μια χαρά δουλειά έγινε τελικά και έβλεπε σωστά ότι είμαστε δίπλα από αυτοκινητόδρομο και όχι μέσα (μας χώριζε ένα συρματόπλεγμα, ήταν αυτά τα 2.5 μέτρα που λέμε, δεν ξέρω τι δέκτη έχει μια συσκευή τοσο παλιά σε χρόνο τεχνολογίας). Δεν είχα ενεργοποιήσει την ευαισθησία για γάντια (το θυμήθηκα στο δρόμο, μετά το ξέχασα στον καφέ κλπ) οπότε σε στιγμές μου έλειψε το Garmin xt. Χρησιμοποιήθηκε έτσι μόνο και μόνο γιατί... Δεν θα πάθω ζημιά αν χαλάσει, ενώ από το κανονικό μου τηλέφωνο όλο και κάτι θα χαθεί, δεν έχω backup μετά κάθε χρήση. Άσε που αποφάσισα να μείνω μαζί του τέταρτο χρόνο και θέλω να τον βγάλει οπότε αποφεύγουμε τα άκρα
Όταν συγκρίνουμε δύο "flagship" συσκευές δύο εταιρειών, που ζητάνε λεφτά καθόλου λίγα, καταλαβαίνω ότι το θέμα αφορά πλοήγηση με τηλέφωνο σε μηχανάκι αλλά δεν κάνει καλή μια συσκευή αυτού του τύπου το GPS της για να πεις αξίζει ή όχι.
Σε κουβέντα που κάναμε πιο πίσω, το rugged με μια data sim ας πούμε είναι άλλο πράγμα από S24+ εναντίον Nothing 2, daily driver συσκευή και πλοήγηση σε μηχανάκι. Ip68 vs ip54 και η συζήτηση έχει ήδη τελειώσει για δίτροχο.