Περνώντας από ένα μαγαζί χτες, μπαίνω και βλέπω SONY κάμερες αραδιασμένες. Μεταξύ αυτών η 6400, η οποία είναι πάνω/κάτω ίδιο μέγεθος με όλες της σειράς 6ΧΧΧ. Τόσο όσο μικρή και βολική και απίθανα μπροστόβαρη με τον 18-135 που φορούσε, ο οποίος είναι κιτ φακός. Και γεννιέται η απορία τι κερδίζεις πραγματικά από ένα σώμα που είναι σχετικά μικρό, αλλά φοράει την ίδια γκουμούτσα με τα πιο μεγάλα; Εντάξει όταν έχει επάνω κάτι ανύπαρκτους fisheye κλπ σίγουρα είναι πιο μικρό το σύνολο, αλλά με έναν "κανονικό" φακό το όφελος είναι μηδέν ή και αρνητικό λόγω ζυγίσματος στο χέρι.
Τα περί όγκου έχουν συζητηθεί ξανά.
Η Sony με τον kit 16-50 βγάζει μια χαρά φωτό και χωράει στη τσέπη οποιουδήποτε χειμερινού μπουφάν Καταλαβαίνω πως μπορεί το ζητούμενο είναι οι κατά το δυνατόν καλύτερες φωτό οπότε με έναν κιτ.... Το θέμα είναι όμως πως μπορείς να κάνεις ΚΑΙ αυτό (να έχεις πολύ μικρό όγκο με έναν ζουμ φακό της σειράς και φουλ ρυθμίσεις).
Όταν βάζεις ποιοτικούς και άρα συνήθως μεγάλους φακούς πάνω σε mirrorles, δε "κρατάς" τη μηχανή αλλά τον φακό και αυτό δεν ισχύει μόνο στις mirrorles.
Με τον μεγάλο φακό το όφελος είναι μηδέν; Έχεις δει FF DSLR σώμα συγκριτικά με μια FF mirrorles; Και το θέμα είναι να τις βάλεις δίπλα-διπλά και μετά μέσα σε μια τσάντα πλάτης ή σε ένα μικρό tank bag ή σε ένα σαμάρι (αν τολμάς).... Τότε και μόνο τότε θα καταλάβεις τι σημαίνει διαφορά στον όγκο.
Ξαναβάζω συγκριτικές διαστάσεις σε σώματα APS-C παρόμοιων δυνατοτήτων και τεχνικών χαρακτηριστικών (λίγο καλύτερη η mirrorles).
Εκτός όλων αυτών... τι να κάνεις; Αν σε ενδιαφέρει η σούπερ-ντούπερ ποιότητα φωτογραφίας τη διαφορά θα στη κάνει ο φακός, όχι το σώμα.
Επομένως σε αυτή τη περίπτωση το όφελος του μικρότερου όγκου θα το αποκομίσεις από το σώμα. Ότι μπορείς να γλυτώσεις καλό είναι.
Δεν αφορίζω της DSLR και κυρίως εγώ προσωπικά δε μπορώ να αφορίσω με τίποτα τη κληρονομιά της Nikon σε φακούς. Αν με πιάσει ποτέ η τρέλα της φωτογραφίας θα πάρω πάλι μια Nikon DSLR (με τα σημερινά δεδομένα). Για ταξιδιωτική φωτογραφία όμως, είτε με αυτοκίνητο είτε με μηχανή θα υπάρχει πάντοτε μια mirrorless APS-C με σταθερό 16άρη φακό, χωρίς πολλά κινούμενα σημεία να αντέχει και στη ταλαιπωρία.