Το ότι αναφέρθηκα στη γνώμη σου που παράγεται από τη προσωπική σου εμπειρία δεν το έθεσα ως κάποιου είδους μομφή. Καλά έκανες και για αυτό είναι η γνώμες για να κάνουμε συζήτηση. Το έθεσα γιατί κάποιες φορές αυτό είναι μια παγίδα η οποία μας οδηγεί σε λογικά άλματα (όλους μας και πρώτο από όλους σε εμένα) τα οποία όμως δεν μπορούν να δουν όλα αυτά τα οικονομικά στοιχεία και δεδομένα που αναλύουν οι εταιρείες οι οποίες στο τέλος - τέλος έχουν ως μοναδικό σκοπό το κέρδος. Με άλλα λόγια το επιθυμητό του ειδικού κοινού ενός ειδικού forum δε σημαίνει πως θα συναντιέται με το επιθυμητό π.χ. της Honda.
Στα υπόλοιπα που έγραψες περί Yamaha, Γάλλων συμφωνώ και θα συνηγορήσω θυμίζοντας ότι ο Olivier ουσιαστικά ίδρυσε το sport τμήμα της Yamaha στην Ευρώπη και όπως είναι λογικό του αξίζουν πολλά παράσημα αφού πράγματι και κατάφερε πολλά και μέσα από αυτά έπειθε τους Ιάπωνες να υλοποιούν ιδέες. Το θέμα όμως στη βιομηχανία είναι πάντα να παράγεις χρήμα. Που για μένα σημαίνει πως η Yamaha συνυπέγραφε τις ιδέες του Γάλλου γιατί έβλεπε πως αυτό θα παράγει χρήμα και εκεί -για να έρθω κάπου στα λόγια σου- ναι μεν ήταν Ιάπωνες αλλά τόλμησαν να σκεφθούν out of the box. Και αυτό συνέβη κατά τη ταπεινή μου άποψη και με το Tenere 700 γιατί πράγματι το αρχικό πλάνο θύμιζε πολύ το απερχόμενο 660 σε δικύλινδρη έκδοση.
Όπως έγραψα και στον
tc-drift για τα θέματα των Euro 5 πιθανά αντιμετωπίζω τα πράγματα κάπως επιφανειακά. Έχω πολλούς λόγους όμως σε τούτο τον "αγγελικά" πλασμένο κόσμο να θέλω να κρατάω επιφυλάξεις. Τα Euro 5 πάντως δεν είναι μια απλή άσκηση επιδόσεων του κινητήρα, προφανώς είναι και αυτό αλλά και μια άσκηση περιορισμού ρύπων (μεγάλες συζητήσεις και αυτές). Με τη σειρά μου να φέρω το παράδειγμα της AT 1000 που είχε μια συντηρητική συμπίεση στο 10:1 και όμως πήγε στα 1100cc για να περάσει τις απαιτούμενες προδιαγραφές (η αύξηση κυβισμού για παράδειγμα είναι η συνήθης Ευρωπαϊκή τακτική). Άλλα παραδείγματα, απόσυρση του γνωστού κινητήρα 660 της Minarelli των 45-46 ίππων (στρόφαλο) με αιτιολογία τα Euro 5 και την ίδια στιγμή εκτίναξη στα 74 άλογα (από 67) για το ΚΤΜ 690 το οποίο φλερτάριζε ήδη με τη συμπίεση 13:1 (12,6:1 για την ακρίβεια). Αυτό και αν μοιάζει με θαύμα...
Με κάθε ειλικρίνεια και αυτά δεν τα γράφω γιατί θέλω σώνει και καλά να τα αμφισβητήσω, τα γράφω απλά ως σκέψεις που δεν περιέχουν κανένα πρόσιμο.