Εδω και καιρο, απο την κυκλοφορια του ελαστικου στην αγορα, διαβαζω σε ξενα φορα και βλεπω σε βιντεακια οτι το συγκεκριμενο ελαστικο κανει παππαδες. Οκ, αμερικανικο ειναι, αμερικανοι και οσοι τα γραφουν, κραταω μικρο καλαθι. Πριν ειχα το Pirelli Scorpion Rally STR, απο το οποιο ημουν παρα πολυ ευχαριστημενος, μου εβγαλε 12000χμ αψεγαδιαστα. Το μονο θεμα που ειχα ηταν ενα αρκετα ενοχλητικο cupping που ειχε γινει στο μπροστινο απο τα 6000χλμ κιολας, και τωρα προς το τελος ειχε χειροτερεψει. Ενω εχουν ακομα πελμα τα ελαστικα για αυτο που εγω εικαζω ειναι αλλα 3000χλμ, τα αλλαξα λογω cupping του μπροστινου. Το πισω δε οσο ηταν ακομα φρεσκο και ειχε "τακουνι" περναγε πολυ κοντα απο τον λασπωτηρα του αμορτισερ του 1090 και δημιουργουσε ενα πολυ ενοχλητικο βουητο, σε φαση που νομιζα οτι ηταν ρουλεμαν τροχου σε μηχανακι τοτε κουτα, με μονο 2000χμ στο κοντερ...
Τεσπα, στο θεμα μας. Καταρχην το πισω σε 150/70-18 ειναι ΘΕΟΒΑΡΟ. Το ζυγισα με την σουπερ ντουπερ ζυγαρια χειρος μου στα 11κιλα, την ωρα που το καινουργιο Ε07+ που εχω στη στοκαρια δειχνει 7.5κιλα... Το πελμα του εχει βαθος 10.5χιλ , σχεδον οσο και του Ε07+ (11χιλ) . Προφανως ειναι φτιαγμενο στα χναρια των Heidenau K60 και Mitas E07, με πολυ σκληρη γομα και σκελετο για αντοχη και για να βγαζουν χιλιομετρα. Και οντως, τα πλαινα του ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΑ. Σε φαση που με το λαστιχο ξεζαντωτο να μην πατιωνται με το χερι... Κατι που επιβεβαιωσε και το κλασσικο διπλο "μπαμ" την ωρα του φουσκωματος για να κατσει το χειλος στη ζαντα, ηταν παρα πολυ κοφτο και δυνατο. Το εχω ξανακουσει μονο στα Ε07 και στα Ε08, σε οποιοδηποτε αλλο λαστιχο εχω αλλαξει μονος μου ειναι ξεκαθαρα πιο ησυχο αυτο το μπαμ, καθως τα πλαινα τους ειναι πιο μαλακα και καθεται πιο σταδιακα το χειλος ας πουμε, οχι αποτομα. Αφου μου βγηκε η πιστη για να τα τοποθετησω στη ζαντα (ακομη και το μπροστινο 90/90-21 με ζορισε, οσοι εχετε σαμπρελατα καντε μια χαρη στον εαυτο σας και μεινετε μακρια) και τα φουσκωσα στο βενζιναδικο της γειτονιας, ηρθε η ωρα της ζυγοσταθμισης.
Ενα αλλο λοιπον πλεονεκτημα των σκληρων και βαριων πλαινων εκτος απο την αντοχη ειναι και η ζυγοσταθμιση. Επειδη πλεον ολο το ελαστικο σε ολη του την περιφερεια εχει αυξημενο βαρος, η οποια τοπικη διαφοροποιηση που να απαιτει ζυγοσταθμιση εκμηδενιζεται. Πραγματικα ειτε εβαζα βαριδι στην ακτινα ειτε το αφαιρουσα τελειως το λαστιχο ηταν ζυγοσταθμισμενο. Εβαλα δυο βαριδακια τιμης ενεκεν απεναντι απο τις βαλβιδες ισα ισα για να αντισταθμιζουν το βαρος των εξωτερικων TPMS που φοραω.
Δεν προλαβα να τα δοκιμασω γιατι ολα αυτα τελειωσαν κατα τις 00:30 χτες βραδυ. Σε μια πολυ κοντινη βολτα που το εκανα διαπιστωσα κορωνα σαφως πιο στρηταδικη απο τα TKC80 που ειχε πανω το μηχανακι (τα ειχα βαλει στο ενδιαμεσο μετα τα STR οσο περιμενα να παραλαβω τα Dunlop) αλλα μεχρι εκει. Ειναι σκληρη γομα με σκληρα πλαινα, οποτε θα φανε προσεκτικο στρωσιμο στα πρωτα χιλιομετρα οπως και να εχει, και σιγουρα παρα πολλη προσοχη στο βρεγμενο. Οταν εχω νεοτερα θα γραψω.
Το πισω Μισσιον σε 150/70-17
Το Μισσιον διπλα διπλα με το Ε07+ και το STR.
[/url]
Kαι διπλα στο TKC80.
[/url]
Τεσπα, στο θεμα μας. Καταρχην το πισω σε 150/70-18 ειναι ΘΕΟΒΑΡΟ. Το ζυγισα με την σουπερ ντουπερ ζυγαρια χειρος μου στα 11κιλα, την ωρα που το καινουργιο Ε07+ που εχω στη στοκαρια δειχνει 7.5κιλα... Το πελμα του εχει βαθος 10.5χιλ , σχεδον οσο και του Ε07+ (11χιλ) . Προφανως ειναι φτιαγμενο στα χναρια των Heidenau K60 και Mitas E07, με πολυ σκληρη γομα και σκελετο για αντοχη και για να βγαζουν χιλιομετρα. Και οντως, τα πλαινα του ειναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΑ. Σε φαση που με το λαστιχο ξεζαντωτο να μην πατιωνται με το χερι... Κατι που επιβεβαιωσε και το κλασσικο διπλο "μπαμ" την ωρα του φουσκωματος για να κατσει το χειλος στη ζαντα, ηταν παρα πολυ κοφτο και δυνατο. Το εχω ξανακουσει μονο στα Ε07 και στα Ε08, σε οποιοδηποτε αλλο λαστιχο εχω αλλαξει μονος μου ειναι ξεκαθαρα πιο ησυχο αυτο το μπαμ, καθως τα πλαινα τους ειναι πιο μαλακα και καθεται πιο σταδιακα το χειλος ας πουμε, οχι αποτομα. Αφου μου βγηκε η πιστη για να τα τοποθετησω στη ζαντα (ακομη και το μπροστινο 90/90-21 με ζορισε, οσοι εχετε σαμπρελατα καντε μια χαρη στον εαυτο σας και μεινετε μακρια) και τα φουσκωσα στο βενζιναδικο της γειτονιας, ηρθε η ωρα της ζυγοσταθμισης.
Ενα αλλο λοιπον πλεονεκτημα των σκληρων και βαριων πλαινων εκτος απο την αντοχη ειναι και η ζυγοσταθμιση. Επειδη πλεον ολο το ελαστικο σε ολη του την περιφερεια εχει αυξημενο βαρος, η οποια τοπικη διαφοροποιηση που να απαιτει ζυγοσταθμιση εκμηδενιζεται. Πραγματικα ειτε εβαζα βαριδι στην ακτινα ειτε το αφαιρουσα τελειως το λαστιχο ηταν ζυγοσταθμισμενο. Εβαλα δυο βαριδακια τιμης ενεκεν απεναντι απο τις βαλβιδες ισα ισα για να αντισταθμιζουν το βαρος των εξωτερικων TPMS που φοραω.
Δεν προλαβα να τα δοκιμασω γιατι ολα αυτα τελειωσαν κατα τις 00:30 χτες βραδυ. Σε μια πολυ κοντινη βολτα που το εκανα διαπιστωσα κορωνα σαφως πιο στρηταδικη απο τα TKC80 που ειχε πανω το μηχανακι (τα ειχα βαλει στο ενδιαμεσο μετα τα STR οσο περιμενα να παραλαβω τα Dunlop) αλλα μεχρι εκει. Ειναι σκληρη γομα με σκληρα πλαινα, οποτε θα φανε προσεκτικο στρωσιμο στα πρωτα χιλιομετρα οπως και να εχει, και σιγουρα παρα πολλη προσοχη στο βρεγμενο. Οταν εχω νεοτερα θα γραψω.
Το πισω Μισσιον σε 150/70-17
Το Μισσιον διπλα διπλα με το Ε07+ και το STR.
Kαι διπλα στο TKC80.