Το quick shifter για οσους δεν ξερουν ειναι ενα συστημα που σου επιτρεπει να αλλαζεις ταχυτητες χωρις την χρηση συμπλεκτη και χωρις κλεισιμο του γκαζιου.
Αυτο γινεται με την χρηση ενος αισθητηρα ο οποιος τοποθετηται στον λεβιε ταχυτητων και οταν ο
αναβατης σηκωσει τον λεβιε για να κανει την αλλαγη αυτος κλεινει και δινει εντολη σε ενα module
το οποιο για καθε αλλαγη ταχυτητας κανει μια διακοπη της ταξης 45-65 milliseconds στην αναφλεξη.
Η στιγμιαια αυτη διακοπη της αναφλεξης σε συνδυασμο με την ακριβεια σε milliseconds κανει την
αλλαγη στο κιβωτιο να μοιαζει μαγικη χωρις να εχουμε πατησει τον συμπλεκτη η να εχουμε κλεισει το γκαζι οπως εγραψα και πιο πανω.
Το συστημα κυκλοφορει πολυ σε μοτοσυκλετες δρομου οπου η χρηση συμπλεκτη δεν βοηθαει τα χρονομετρα.
Στο εμποριο υπαρχουν τετοια aftermarker modules τα οποια κοστιζουν αρκετα χρηματα (250-350) ευρω
και μπορουν να τοποθετηθουν σχεδον σε ολες τις μοτοσυκλετες.
Εχοντας ασχοληθει με το θεμα εδω και χρονια εφτιαξα ενα τετοιο module κατασκευαζοντας το με
πυκνωτη και τρανζιστορ οπου η χωρητικοτητα του πυκνωτη οριζε τον χρονο που το ρελε θα εμενε
ανοιχτο. Το τοποθετησα σε διαφορα μηχανακια οπως cbr1000 ,gsxr1000 αλλα και σε f650gs, klr 650,250
οπου δουλεψε αψογα σε ολα. Το προβλημα με τον πυκνωτη ηταν οτι δεν μπορουσα ευκολα να
ρυθμισω τον χρονο διακοπης με ρυμιστη γιατι χρειαζοταν αλλαγη του πυκνωτη.
Προσφατα εφτιαξα ενα quick shifter χρησιμοποιωντας microcontroller και συγκεκριμενα Arduino.
Tωρα πια τοποθετησα ποτενσιομετρο με το οποιο μπορει κανεις να ρυθμιζει το ευρος του χρονου διακοπης απο 45-65 milliseconds με ακριβεια. Το microcontroller ειναι τοσο μικρο που μπορει να χωρεσει μεσα σε ενα κουτακι σπιρτα.
Για καποιον που εχει λιγες γνωσεις θελει να ασχοληθει με την κατασκευη ενος quick shifter μπορω να τον βοηθησω δινοντας του λεπτομερειες συνδεσης οπως και το αρχειο για τον κωδικα προγραμματισμου του.
Αυτο γινεται με την χρηση ενος αισθητηρα ο οποιος τοποθετηται στον λεβιε ταχυτητων και οταν ο
αναβατης σηκωσει τον λεβιε για να κανει την αλλαγη αυτος κλεινει και δινει εντολη σε ενα module
το οποιο για καθε αλλαγη ταχυτητας κανει μια διακοπη της ταξης 45-65 milliseconds στην αναφλεξη.
Η στιγμιαια αυτη διακοπη της αναφλεξης σε συνδυασμο με την ακριβεια σε milliseconds κανει την
αλλαγη στο κιβωτιο να μοιαζει μαγικη χωρις να εχουμε πατησει τον συμπλεκτη η να εχουμε κλεισει το γκαζι οπως εγραψα και πιο πανω.
Το συστημα κυκλοφορει πολυ σε μοτοσυκλετες δρομου οπου η χρηση συμπλεκτη δεν βοηθαει τα χρονομετρα.
Στο εμποριο υπαρχουν τετοια aftermarker modules τα οποια κοστιζουν αρκετα χρηματα (250-350) ευρω
και μπορουν να τοποθετηθουν σχεδον σε ολες τις μοτοσυκλετες.
Εχοντας ασχοληθει με το θεμα εδω και χρονια εφτιαξα ενα τετοιο module κατασκευαζοντας το με
πυκνωτη και τρανζιστορ οπου η χωρητικοτητα του πυκνωτη οριζε τον χρονο που το ρελε θα εμενε
ανοιχτο. Το τοποθετησα σε διαφορα μηχανακια οπως cbr1000 ,gsxr1000 αλλα και σε f650gs, klr 650,250
οπου δουλεψε αψογα σε ολα. Το προβλημα με τον πυκνωτη ηταν οτι δεν μπορουσα ευκολα να
ρυθμισω τον χρονο διακοπης με ρυμιστη γιατι χρειαζοταν αλλαγη του πυκνωτη.
Προσφατα εφτιαξα ενα quick shifter χρησιμοποιωντας microcontroller και συγκεκριμενα Arduino.
Tωρα πια τοποθετησα ποτενσιομετρο με το οποιο μπορει κανεις να ρυθμιζει το ευρος του χρονου διακοπης απο 45-65 milliseconds με ακριβεια. Το microcontroller ειναι τοσο μικρο που μπορει να χωρεσει μεσα σε ενα κουτακι σπιρτα.
Για καποιον που εχει λιγες γνωσεις θελει να ασχοληθει με την κατασκευη ενος quick shifter μπορω να τον βοηθησω δινοντας του λεπτομερειες συνδεσης οπως και το αρχειο για τον κωδικα προγραμματισμου του.