Στέφανε, δεν χρειάζεται να σε ζορίζει το 790. Ένα KTM για κάποιους είναι ΚΤΜ. Και απο το μοτέρ και για τις WP αναρτήσεις και για το πλαίσιο και για τον χαρακτήρα και το συγκεκριμένο έχει και πολύ καλό εξοπλισμό. Δεν θα έπαιρναν ποτέ το Honda έναντι αυτού θεωρώ.
Για τον Γιαπωνεζόφιλο όμως όπως κι εσύ που δεν τον ψήνει το PRC, που θέλει το MAde in Japan του, του και ένα πλήρες πακέτο σε μηχανακι η επιλογή είναι για μένα ξεκάθαρα Strom 800 έναντι του transalp. Και αν το honda προβάλει το πολύ καλό μοτέρ του απ ότι φαίνεται η Suzuki πέτυχε διάνα και έκανε ένα εξίσου εκπληκτικό μοτέρ. Μόνο τα καλύτερα λένε όλοι. Και απο αναρτήσεις εξαιρετικό και με Full Ρυθμισεις. Συνεπώς κανένα πρόβλημα. Suzuki εύκολη επιλογή.
Ειλικρινά δε με ζορίζει ούτε το 790 ούτε τίποτα. Όσα με ζορίζουν αφορούν κυρίως εμπορικές ή οικονομικές πολιτικές και τα καταθέτω χωρίς πρόβλημα. Δεν με προβληματίζουν τα μοντέλα των εταιρειών, αλίμονο αν δεν καταλάβαινα ότι οι ανάγκες κάθε ανθρώπου -ακόμη και οι εικονικές- είναι διαφορετικές. Άλλωστε πρόσφατα έφθασα κυριολεκτικά έξω από ταμείο της ΚΤΜ για το 690. Άσχετα αν δεν προχώρησα.
Και να πως.... οι συζητήσεις δια ζώσης έχουν άλλη αξία καθώς η ανταλλαγή των απόψεων έχει μια αμεσότητα και άλλη ταχύτητα. Τα σεντόνια στα γραπτά κουράζουν αλλά πολλές φορές δεν υπάρχει άλλος τρόπος για να καταθέσεις τις σκέψεις σου.
Το άρθρο με την μίνι παρουσίαση των 790 ADV του 2wo.gr αποτέλεσε την αφετηρία των σκέψεων μου. Ο σκοπός μου δεν ήταν η άμεση σύγκριση μεταξύ δυο μοντέλων όπως του ΤΑ750 και του 790 ADV αλλά ούτε με άλλα μοντέλα όπως τα V-STROM 800 DE ή το Tuareg 660 κτλ.
Μειδιώ όμως όταν βλέπω το εξής παράδοξο. Παρουσιάζεται το "νέο" 790 ADV το οποίο κουβαλάει το βαρύτατης κληρονομιάς λογότυπο της ΚΤΜ και έχει αναρτήσεις χωρίς ρυθμίσεις και εκτός από κάτι ψίθυρους (και αυτοί βγαίνουν με το ζόρι μέσα από τα δόντια) δεν διαβάζεις κανενός είδους παράπονο-διαμαρτυρία-απογοήτευση. Μιλώντας για ένα μοντέλο που παράγεται από την ΚΤΜ (όπου λες ΚΤΜ και το μυαλό αρχίζει και ταξιδεύει αυτόματα σε κροκάλες, νεροφαγώματα, ποτάμια..).
Παρουσιάζεται το νέο ΤΑ750 και πριν το δούμε όλοι μας (και εμού συμπεριλαμβανομένου) περιμένουμε να δούμε τον χυλό. Έρχεται και είναι ακριβώς αυτό που περιμένουμε με μια ευχάριστη έκπληξη που αφορά ένα -μάλλον- εξαιρετικά ενδιαφέρον μοτέρ. Και εστιάζουμε στη λίγο-πολύ αναμενόμενη εμφάνιση, στην ανυπαρξία των Tubeless, στην ανυπαρξία των ρυθμίσεων των αναρτήσεων, και, και, και....
Όλα αυτά λείπουν και από το ΚΤΜ, ακούσατε τίποτα; Ναι, εμπρός, ακούει κανείς...;
Η εμφάνιση όπως είπαμε και ξαναείπαμε... υποκειμενικό θέμα. Στο ΤΑ όμως παρά το υποκειμενικόν του πράγματος.... μπορούμε να το αναμασάμε σχεδόν για πάντα και μάλιστα με ύφος και τρόπο που μοιάζει δικαιωματικός. Στο ΚΤΜ αν πεις ότι βρήκαν δυο κομμάτια πλαστικού σε ρομβοειδές σχήμα και τα κουμπώσαν για να ενώσουν το κεφάλι ακρίδας στο σώμα της... κλωτσάει η διατύπωση, ενοχλεί... Γιατί; Γιατί ΚΤΜ αφού.
Αντίστοιχα τα ίδια θα συμβούν αν τολμήσουμε να πούμε τις λέξεις "ανάρτηση χωρίς ρυθμίσεις", ουρά που μπορεί να βγαίνει και πιο έξω από ότι στο ΤΑ, κτλ κτλ κτλ.
Σε μια κανονικότητα λοιπόν.... η κριτική και οι γκρίνιες για ένα πορτοκαλί μοντέλο θα έπρεπε να είναι μεγαλύτερες και ανάλογες των προσδοκιών.
Με δυο κουβέντες... εμένα μου κλωτσάει η άφεση αμαρτιών που παίρνει ένα μοντέλο γιατί... έτσι. Αυτό είναι το point.
Τα υπόλοιπα που λέχθηκαν είναι αυτονόητα. Φυσικά το SUZUKI είναι πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλέτα και ουσιαστικά στα ίδια λεφτά. Μια χαρά είναι και δεν με πειράζουν ούτε τα 230 κιλά του εφόσον είναι σωστά σεταρισμένη μοτοσυκλέτα όπως φαίνεται να είναι. Όμως όπως εξαργυρώνει το όνομα της η ΚΤΜ και η BMW, έτσι είναι απολύτως αναμενόμενο να το κάνει και η Honda.
Εγώ πάντως μεταξύ TA750 και V-strom 800 DE το X-ADV 750 θα έπαιρνα
Γιατί αν με ενδιέφερε να πηγαίνω σοβαρό χώμα θα επέλεγα σίγουρα μονοκύλινδρο on/off.... ακόμη και αν ήταν να οργώνω την Ελλάδα από άκρη σε άκρη ή και τον πλανήτη όλο (εκείνο το ακατανόμαστο ντε).