Διήμερη βόλτα στην Καστοριά και συμπληρώθηκαν τα 1.000 χλμ του στρωσίματος.
Οι πρώτες εντυπώσεις μου έχουν ως εξής:
Κινητήρας – Κιβώτιο – Μετάδοση
Ο κινητήρας έχει διπλό χαρακτήρα. Πριν τις 4500-5000 στροφές είναι πολιτισμένος-ήρεμος να κάνεις τις καθημερινές σου βόλτες μονός ή διπλός με την άνεση σου. Μετα τις 4.500 και μέχρι τα κόκκινα γίνεται άγριο θηρίο, κάνει έναν απίστευτα εθιστικό ήχο στην εισαγωγή και ξαφνικά νομίζεις ότι οδηγάς κάτι αγωνιστικό. Η αίσθηση της επιτάχυνσης είναι φανταστική και τώρα προς το τέλος που έκανα μια φορά το 0-200 και κάτι άλλα ανοίγματα είναι απολύτως εντυπωσιακή. Η όλη αίσθηση, ήχος και αλλαγή χαρακτήρα μετα τις 4.500 μου θυμίζει κινητήρες v-tec της Honda.
Το κακό της υπόθεσης είναι οι κραδασμοί που έρχονται κυρίως στο τιμόνι αλλά και στα ποδοστήρια. Μέχρι της 4.500 στροφές, (ταχύτητα ταξιδιού με έκτη 125) είναι όλα σχεδόν βελούδινα. Μετα όμως και αφού πατήσει τις 5.000 είναι σαν να κρατάω κομπρεσέρ στα χέρια μου. Το ήξερα από το τεστ που είχα κάνει, αλλά τώρα που είναι στην κατοχή μου και το δούλεψα αρκετά μου έχει βγάλει μια απογοήτευση γιατί είναι πάρα πολύ ενοχλητικό. Είμαι από τους πολύ ευαίσθητους στο θέμα κραδασμών. Το παράξενο είναι ότι μετα από 2 ώρες συνεχόμενης οδήγησης, δεν μου έχει προκαλέσει μούδιασμα στα χέρια, την στιγμή που με άλλες μηχανές που είχα στο παρελθόν με λιγότερους κραδασμούς μούδιαζα για πλάκα. Είναι ένα θέμα που θα επιστρέψω αφού γράψω πολλά χλμ.
Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει μακριές σχέσεις, πράγμα το οποίο βοηθάει να το κρατάς στην πολιτισμένη λειτουργία του, χωρίς να πηγαίνεις αργά. Ίσως όμως έτσι να χάνει σε επιδόσεις σε σχέση τα άλλα μεγάλα, γι’ αυτό και ο lospsi δεν αισθάνθηκε τα 150 άλογα στον δρόμο.
Τις λίγες δοκιμές που έκανα με το quick shifter είναι όπως ακριβώς τα λένε, αψεγάδιαστο, γρήγορο, smooth. Όπως και να είχα το γκάζι σταθερο-τερμα ανοιχτο-κλειστο κάνει τις αλλαγές απροβλημάτιστα.
Ο άξονας γίνεται αισθητός στην αλλαγή πρώτη δευτέρα με λίγες στροφές από εκεί και πέρα δεν μπορώ να καταλάβω ή να ακούσω οτιδήποτε.
Πλαισιο – Αναρτηση – Οδηγικη συμπεριφορα – Φρενα
Ο φίλος lospsi έγραψε τις φράσεις εύκολο στη στροφή, ελαφριά αίσθηση, μανιτζεβελο. Θα διαφωνήσω σε όλα. Η μηχανή έχει βαριά αίσθηση, είναι δύσκολη στην στροφή και δεν αρέσκεται στις συνεχόμενες εναλλαγές πορείας. Το θέμα στρίψιμο είναι η νούμερο ένα απόλαυση μου στην οδήγηση μοτοσυκλέτας. Η άποψη μου, λοιπόν για τη συγκεκριμένη είναι ότι έχει βαριά αίσθηση, δύσκολα κάνεις διορθώσεις στην είσοδο και μέχρι την κορυφή της στροφής. Το καλό είναι ότι βράχος και κολλημένη στο οδόστρωμα και θα σε ειδοποιήσει από πολύ νωρίς ότι δεν της αρέσει το παιχνίδι. Ο καλύτερος τρόπος να πας γρήγορα είναι να έρθεις με την φόρα που έχεις όσο γίνεται πεσμένος, χωρίς φρένα και στην κορυφή να ανοίξεις το γκάζι. Ίσως με ένα κορωνάτο λάστιχο, από τις λίγες επιλογές που υπάρχουν, να καλυτερεύσει λίγο, αλλά το πλαίσιο έχει τα όρια του.
Για τις αναρτήσεις είχα έναν ενδοιασμό από πριν λόγω της μεγάλης διαδρομής τους 20 εκ. το οποίο θεώρησα ότι με τις δεκάδες ρυθμίσεις που μπορείς να τους κάνεις θα το έφερνα στα μέτρα μου. Τελικά ακόμα και στις αρχικές τους ρυθμίσεις είναι απολύτως ικανοποιητικές δεν έχουν καμία αίσθηση πλεύσης στα πολλά και είναι αρκούντως άνετες διαβάζοντας τα πάντα στον δρόμο χωρίς να σε ενοχλούν στην μέση. Απόλυτη ισορροπία μεταξύ άνεσης και σπορ συμπεριφοράς. Ότι καλύτερο έχω οδηγήσει ποτέ μου.
Φρένα δεν χρειάζεται πολλά λόγια … φρέναρες.
Εργονομία
Έχοντας ύψος 1.83 την βρίσκω ψηλή ακόμα και στο χαμηλό ύψος της σέλας. Γενικά όσο είναι στάσιμη σε οδόστρωμα με κλίση και ειδικά με συνεπιβάτη, έχω ένα άγχος. Είναι ξεκάθαρο ότι δυσκολεύομαι. Δεν είναι ότι δεν πατάω καλά, μια χαρά πατάω, αλλά … δεν ξέρω τι. Θα το βρω.
Με το που ξεκινήσει αλλάζουν όλα και τελοσπαντων δεν έχει αυτή την αίσθηση υψηλού κέντρου βάρους που έχει ακίνητη. Κάθεσαι μέσα και όχι πάνω στη μηχανή. Τα γόνατα έχουν αρκετά καλή γωνία και δεν κουράστηκα στις 2-2.5 συνεχόμενες ώρες που έχω κι εκεί ένα θέμα. Το τιμόνι θα το ήθελα δυο εκατοστά πιο πάνω, ενάμιση πιο κοντά σε μένα και συνολικά 5 εκατοστά πιο κοντό από άκρη σε άκρη.
Η ζελατίνα στην ψηλή της θέση με καλύπτει άριστα μέχρι τα 160, ο αέρας με χτυπάει στην κορυφή του κράνους με ελάχιστους θορύβους και καθόλου «σφαλιάρες». Στην χαμηλή θέση και μέχρι τα 160 έχω έντονο θόρυβο και καθόλου «σφαλιάρες».
Οθόνη- Συνδεσιμότητα
Ποιος μ@κ@κ@ς σχεδίασε αυτό το interface και ποιος άλλος μ@κ@κ@ς επέτρεψε να βγει στην παραγωγή, που για να δεις τα συνολικά χλμ την μοτοσυκλέτας πρέπει να μπεις στα μενού πατώντας 200 κλικ? Τελοσπαντων … η αρχική οθόνη είναι σίγουρα φτωχή σε πληροφορία. Θα μπορούσε να έχει εκτός από τον συνολικό χιλιομετρητή και κάποιον μερικό με ενδείξεις κατανάλωσης κλπ.
Αν εξαιρέσουμε την αρχική οθόνη όλο το μενού το βρισκω εύκολο και κατανοητό. Αφού συνηθίσεις το joystick κάνεις τα πάντα γρήγορα.
Πολύ ικανοποιημένος είμαι και με την συνδεσιμότητα. Εκτός από κινητό galaxy s21, ενδοεπικοινωνία sena σε κράνος Schuberth r2, συνδέονται και Bluetooth ακουστικά τύπου twe και συγκεκριμένα τα galaxy buds 2 που τα φοράω με άλλο κράνος και δουλεύουν όλα άψογα κλήσεις και μουσική.
Κατεβάζοντας επίσης το my triumph app έχεις και πλοήγηση turn by turn στην οθόνη, η οποία (γι αυτό που είναι) δουλεύει και αυτή άριστα. Κάπως έτσι το λειτουργώ στα ταξίδια να σπάει λίγο η μονοτονία της αρχικής οθόνης.
Φώτα
Βράδυ οδήγησα πολύ λίγο σε επαρχιακό χωρίς φωτισμό και θα έλεγα ότι είμαι απλά ικανοποιημένος. Σε καμία περίπτωση δεν κάνουν την νύχτα μέρα, αλλά ούτε μπορώ να βρω κάποιο ψεγάδι. Ίσως τα cornering lights θα μπορούσαν να είναι λίγο πιο δυνατά.
Κλείνοντας να πω ότι τα ανωτέρω αποτελούν την υποκειμενική μου άποψη και φυσικά 1000 χλμ δεν φτάνουν για ένα τόσο πολύπλοκο εργαλείο.