Φίλε
Mpimpos
Για πιο λεπτομερή περιγραφή και να ξερεις τι μπορεί να σε περιμένει, έχουμε και λέμε (δεν το γραψα τώρα
copy-paste από μήνυμα που έστειλα σε φίλο που ψάχνεται), κάποια τά έχω ήδη γράψει
Θέση οδήγησης (έχω ύψος 1,73cm):
Ελαφρώς σκυφτή αλλά δεν κουράζει, το αντίθετο σε βάζει σε επιθετική στάση. Τα 2 ποδιά μόνο με τις μύτες όταν είναι όρθια η μηχανή. Με σπάσιμο μέσης πατάει το μισό πέλμα ή ολόκληρο ανάλογα με το παπούτσι/μπότα. Το δεξί πόδι βρίσκει ελαφρώς στο καπάκι του κινητήρα, εφάπτεται για την ακρίβεια. Με 1-2 χιλιοστά το πόδι πιο δεξιά και είναι οκ χωρίς προβλήματα (με λεπτό παντελόνι πάντως τη νιώθεις τη ζέστη…). Σε όρθια θέση στο χώμα το σώμα κουμπώνει αρκετά καλά.
Αθήνα και κίνηση
Δεν με έχει δυσκολέψει εκτός από σταματήματα σε ανηφόρες/κατηφόρες λόγω ύψους στην αρχή αλλά γρήγορα συνηθίζεται (έχω τη normal σέλα).
Επαρχιακός δρόμος
Μου αρέσει πολύ στις στροφές, σταθερό πολύ, παίρνει κλίση χωρίς να φοβίζει, ροπάτο. Αυτή ήταν και η μεγάλη έκπληξη με το Tenere, δεν περίμενα να έχει με τίποτα τέτοιο στήσιμο και συμπεριφορά για άσφαλτο και μάλιστα με 21’ τροχό μπροστά
Χώμα
Ελαφρύ (για μεγάλο σχετικά on/off) και λεπτό. Αυτό βοηθά πολύ στην όρθια στάση. Προσωπικά έχω πάει πιο γρήγορα στο χώμα από ότι πάω συνήθως χωρίς να το καταλάβω γιατί έχει πολύ καλό στήσιμο. Τα μαμίσια λάστιχα πάνε χώμα και φλαταδούρα αλλά δεν είναι για hardcore καταστάσεις (άμμο, λάσπη και πολύ κροκάλα). Σε γρήγορο πέρασμα σε λάσπη (όχι πολλή) ή σαθρό χώμα ίσως γλιστρήσουν λίγο και προοδευτικά αλλά μαζεύει εύκολα, σαν να είχα προκαλέσει εγώ ο ίδιος το γλίστρημα. Δεν έχω παεί πολύ χώμα ακόμα για να σου πω περισσότερα.
Εθνική
Σταθερό. Μέχρι τα 150 δεν νιώθει τίποτα, οδηγάς ακόμα και με το 1 χέρι. Και μετά πάει καλά και σταθερά (170-180…) αλλά αρχίζει να ενοχλεί ο αέρας. Μέχρι τα 150, ο αέρας χτυπάει ελάχιστα στο κράνος (έχω με γείσο) αλλά τον ένιωθα στα μπράτσα χωρίς να ενοχλεί (αυτό κυρίως μετά τα 120/130 km/h). Μετά τα 150-160 ο αέρας αρχίζει να γίνεται έντονος και να τον νιώθω στο κράνος (με λίγο σκύψιμο είναι πάλι ΟΚ). Οπότε με 130-140 Km πας άνετα. Αν η ζελατίνα ήταν 1-2 εκατοστά πιο φαρδιά πιστεύω ο αέρας στα μπράτσα να ήταν ελάχιστος. Η σέλα άρχισε να κουράζει στην 1,5 ώρα περίπου όχι πολύ, αλλά στο 2ωρο την θέλει μια στάση (αν ήταν 1-2 εκατοστά πιο λεπτή σε φάρδος ίσως είναι καλύτερα). Με λίγο περισσότερο αφρώδες υλικό να είναι καλύτερα (ευτυχώς αυτό πας σε έναν σελά και φτιάχνεται).
Εδώ είναι και ίσως το μεγάλο μείον της μοτοσυκλέτας. Μόνος το ταξίδι θα το ευχαριστηθείς όπου και αν πας χώμα/άσφαλτο με όσα και αν πας. Δικάβαλο είναι καθαρά θέμα διαστάσεων οδηγού/συνεπιβάτη και αν χωράτε (το αφρώδες υλικό διορθώνεται). Δεν θα ζοριστεί η μηχανή να ταξιδέψει αλλά είναι καθαρά θέμα διαστάσεων αν θα πάτε άνετα. Για 2-3 ώρες διαδρομή προφανώς και δεν θα έχεις θέμα, αλλά για 4-5-6+ ώρες..….. Επίσης πίσω χειρολαβές δεν υπάρχουν και δεν γίνεται ο συνεπιβάτης απλά να κρατιέται από την ουρά. Οπότε θα άμα βάλεις κάγκελα για βαλίτσες, βάζεις και χειρολαβές.
Όσον αφορά τα όργανα υπάρχει ένα τρέμουλο, στο ρελαντί, στις λακκούβες και σε απότομο φρενάρισμα αλλά δεν με ενόχλησε ποτέ (οφείλεται στις λαστιχένιες βάσεις που έχει για να αντέχει στο κοπάνημα στο χώμα) – προσωπικά δεν με ενοχλεί καθόλου.
Οι αναρτήσεις ρυθμίζουν οπότε μπορείς να βρεις το setup που θα σου ταιριάζει (προφόρτιση - μόνο πίσω - ρυθμίζεται με το χέρι πανεύκολα, ρυθμίσεις απόσβεσης/επαναφοράς μπρος/πίσω μόνο με κατσαβίδι). Καλό είναι αφού το στρώσεις να αρχίζεις να παίζεις με τις ρυθμίσεις για να έχουνε «στρώσει και αυτές».
Σε πέσιμο σηκώνεται πολύ εύκολα. Ψαγμένο setup ότι οι βίδες στις χούφτες δεν είναι τέρμα σφιγμένες με αποτέλεσμα όταν έπεσα η χούφτα "έστριψε" προς τα μέσα, σαν να πήγα στο τιμόνι στο πλάι και να την έσπρωξα (οι βίδες που δένει στην μεριά του καθρέπτη το βοήθησαν σε αυτό). Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα η μανέτα του συμπλέκτη να μαζέψει (σαν να την κρατούσα για να αλλάξω ταχύτητα)...με λίγο σπρώξιμο προς τα έξω η χούφτα ήρθε πάλι στη θέση της και γλίτωσα τη ζημιά στη μανέτα. Επίσης συμπλέκτης και μαρσπιε μαζεύουν οπότε γλυτώνεις ζημιά στο πέσιμο
Τα φώτα είναι πολύ καλά και δυνατά. Γενικά, πολύ ευχαριστημένος, το συνηθίζεις πολύ γρήγορα, πολύ εύκολο. Είναι η τέταρτη μηχανή που έχω αλλάξει και η μόνη που έμαθα τόσο γρήγορα.
Λεπτομέρεια...αλλά την τάπα την βενζίνης την κρατάς στα χέρια όταν γεμίζεις
Και απο κατανάλωση μου παιζει 5.0-5.2 λίτρα στα 100, σχετικό βεβάια αναλογα με το πως οδηγεί ο καθένας