Λοιπον, ας γραψω μερικα πραγματα για τη δοκιμη του Αφρικα 1000. Αρχικα οπως ειπα παραπανω ειναι πολυ μαζεμενο μηχανακι, κατι που φαινεται οταν το καβαλαει κανεις στατικα αλλα ακομη περισοτερο μολις ξεκιναει και το μηχανακι κινειται με > 5χμω. Εχει παρομοιο σουλουπι με το Τρανσαλπ που εχω και απο πλευρας σουλουπιου και ογκου ειναι πολυ πιο κοντα στα Τρανσαλπ 600/650 παρα στα Αφρικα 750 RD07. Το επιπλεον βαρος φαινεται απο ελαχιστα εως καθολου καθως φαινεται να εχει πιο χαμηλο κεντρο βαρος, η επιλογη δικυλινδρου εν σειρα με ειδικες σχεδιαστικες καινοτομιες για να ειναι χαμηλος σε υψος φαινεται να εχει αποδωσει στην πραξη
Πρωτα απ’ολα απλα μια διαπιστωση. Το μηχανακι ειναι ψεκαστο και ως εκ τουτου δεν εχει την αρχοντικη αποκριση στο γκαζι των καρμπυρατερατων, αυτο δεν ειναι θεμα του Αφρικα αλλα ολων των ψεκαστων γενικοτερα. Θελει περισοτερη ακριβεια στο ανοιγμα του γκαζιου στο ξεκινημα (και λιγο παραπανω συμπλεξαρισμα) και στην αρχη καταφερα να το σβησω κανα δυο φορες σε ξεκινημα στην κινηση. Αλλα μετα απο λιγο προσαρμοστηκα. Παντως ο ψεκασμος του χαμηλα ειναι πολυ καλος, καμια σχεση με μηχανακια που εχουν σχετικο θεμα οπως πχ το ΚΤΜ 990, το ΧΤΖ 660 ή και το VFR VTEC που εχω.
Το αλλο που μου εκανε αμεσως εντυπωση ειναι το ποσο κοβει ο κινητηρας στο κλεισιμο του γκαζιου στις μικρες ταχυτητες (2α και 3η), αυτο ειναι κατι που μαλλον εχει να κανει με το βαρος του βολαν και ισως και με την τροφοδοσια. Στην αρχη με ξενισε λιγο καθως “φρεναρε” μολις εκλεινα το γκαζι στην κινηση με μικρες ταχυτητες στο κιβωτιο αλλα κι’αυτο το συνηθισα μετα απο λιγο. Δεν ειναι κατι σημαντικο αλλα ητανε διαφορετικο απο το τι εχω συνηθισει και γι’αυτο το αναφερω.
Ας ξεκινησω λοιπον απο καποια
αρνητικα σημεια. Αρχικα η σελα. Ειναι σκληρουτσικη σε πρωτη εντυπωση οπως ολες οι σελες των Χονδα αλλα μου φανηκε πολυ καλη απο ανεση την μιαμιση ωρα που καθησα πανω της. Απλα στενευει λιγο στο σημειο που πλησιαζει το ρεζερβουαρ ωστε να δινει καλυτερο ελεγχο (επισης το ρεζερβουαρ ειναι στενο στην αρχη του και επιτρεπει να το καβαλλησει κανεις για ελεγχο στο χωμα) αλλα αυτο το στενεμα ενοιωσα να ενοχλει λιγο τα ευαισθητα οπισθια μου προς το τελος της δοκιμης
Μαλιστα ενσυνειδητα καθομουνα λιγο πιο πισω προς το τελος οπου ειναι πιο φαρδια και οχι κοντα στο ρεζερβουαρ. Να πω οτι αυτη η συγκριση γινεται με τις σελες-θρονους που εχουν μηχανακια σαν το XTourer, το Τρανσαλπ κλπ αλλα το Αφρικα εχει σαφως πιο χωματινο στησιμο/σχεδιαση απ’αυτα. Μη φανταστειτε βεβαια το χάλι της θεοστενης σελας του RD07
ΚΑΜΙΑ σχεση. Τωρα το ποσο θεμα ειναι αυτο το στενεμα σε πολυωρα ταξιδια κλπ ειναι κατι που θα το μαθουμε με τον καιρο.
Δευτερο θεμα η κορνα. Η θεση του μπουτον δεν ειναι θεμα οπως σε αλλα προσφατα Χονδα, παρα το οτι η θεση της ειναι πανω απο τον διακοπτη των φλας και οχι απο κατω οπως παλια. Απλα ο διακοπτης των φλας ειναι στη φυσικη του θεση σε σχεση με τον αντιχειρα και η κορνα θελει προσπαθεια να την βρει κανεις απο πανω (καλυτερα βεβαια απο το XTourer οπου παει να βγαλει κανεις φλας και παταει κορνα!). Αλλα ο ηχος της κορνας ειναι απλα ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΣ, αναιμικος και σχετικα υψισυχνος, θα ταιριαζε σε κανενα 50ρακι της πλακας αλλα οχι στο Αφρικα
Τριτο θεμα το μπροστινο φτερο. Ειναι μεν πιο σηκωμενο απο χαμηλα φτερα σε αλλα on-off (ειναι στην ιδια θεση που ειναι τα σηκωμενα με αποστατες τα χαμηλα φτερα των Τρανσαλπ καποιων απο μας) αλλα δεν φαινεται να εχει ειδικη σχεδιαση για να διωχνει τις λασπες οπως τα χαμηλα φτερα των 1200GS. Και αφαιρεση φτερου δεν παιζει ευκολα επειδη ακριβως πανω απο το φτερο περναει το σωληνακι-γεφυρα των φρενων. Ελπιζω να βγουν σωληνακια υψηλης που χωριζουν πιο ψηλα και επισης να βγει καμια πατεντα για να μπαινει ψηλο φτερο στην κατω πλακα. Αυτο κατα τη γνωμη μου ειναι σοβαρη παραλειψη-φαουλ της Χονδα.
Τεταρτο θεμα η ποιοτητα των πλαστικων. Δεν μου φανηκε τοσο καλη οσο σε αλλα Χονδα, το κοιταζα διπλα στο XTourer και η διαφορα ειναι εμφανης. Ακομα και διπλα στο 10χρονο Τρανσαλπ μου που εχει περασει τα τελευταια 5 χρονια, που το εχω εγω, εξω και εχει κυκλοφορησει με βροχες, χιονια και αλατια, δεν δειχνει τοσο ποιοτικο. Δεν βοηθανε και οι “χρυσοι” τροχοι του τρικολορ που δειχνουνε λιγο φτηνιαρικοι απο πλευρας βαφης, ουτε και το ασπρο πλαστικο των χουφτων και των προστατευτικων των καλαμιων που λερωνει για πλακα και αποπνεει επισης μια αισθηση φτηνιαρικου. Αυτο ειναι κατι που παραδεχτηκε και ο πωλητης Ben στην κουβεντα που καναμε, και μου ειπε οτι το μαυρο χρωμα “masks these imperfections”. Παντως και τα 3 που εχει πουλησει μεχρι τωρα μου ειπε οτι ητανε ολα τρικολορ (2 χωρις και 1 με DCT).
Ας παμε τωρα στα
θετικα σημεια. Ερχομενος στον κινητηρα, ειναι προφανες οτι εχει σεταριστει με γνωμονα τη ροπη και οχι την ιπποδυναμη, οπως ειναι αλλωστε φανερο απο τους σχετικους αριθμους. Αυτος ο κινητηρας ειναι πολυ διαφορετικος πχ απο τον V2 κινητηρα του 990 ή απο τον τρικυλινδρο εν σειρα του Tiger 800 που επισης λυσαει ψηλα. Ολα τα λ7 στον κινητηρα του Αφρικα ειναι η ροπη ή μαλλον Η ΡΟΠΑΚΛΑ που δινει στον κινητηρα ιδιαιτερα χαρακτηριστικα προσφεροντας φοβερη ευχαριστηση στον αναβατη
Αυτη η ροπη μαζι με την πολυ ωραια αισθηση και ηχο που προσομειωνει εναν V90 στις χαμηλομεσαιες στροφες ειναι φανταστικη, επαιζα με το γκαζι συνεχως νοιωθοντας την κλωτσια που τρωει κανεις κανεις καθως ενα κυμα ροπης τον σπρωχνει προς τα μπρος. Η δε ευελιξια του ειναι φανταστικη, ξεκινησα πολλες φορες με 2α ετσι για πλακα χωρις κανενα προβλημα, την δε 6η την τραβαει τουλαχιστο απο τα 60χμω χωρις κανενα θεμα και με βαρβατο ανοιγμα του γκαζιου (ισως και απο πιο χαμηλα αλλα δε δοκιμασα).
Η μηχανικη λειτουργια του ειναι φοβερα ομαλη, εχει ελαχιστους εως μηδενικους μηχανικους θορυβους και η αισθηση του ειναι απολαυση (τζαπανεζικη λειτουργια και δη Χονδα
). Μαλιστα εχει και ελαχιστο απ’αυτο το σφυριγμα του κινητηρα των Vara. Στις ψηλες στροφες παντως νοιωθει κανεις απο τη λειτουργια του οτι ειναι δικυλινδρος εν σειρα και οχι V, καθως οι εκτονωσεις γινονται πια με μεγαλη συχνοτητα και αντιλαμβανεται κανεις περισοτερο την “εν σειρα” μηχανικη λειτουργια του. Εκει ψηλα δεν εχει τη λυσσα αλλων κινητηρων που ειναι σεταρισμενοι για ψηλους ρυθμους περιστροφης και μεγαλη ιπποδυναμη αλλα ουτε κι’αυτοι εχουνε την φοβερη ροπη, την αισθηση κλωτσιας και την ευελιξια σε χαμηλους ρυθμους περιστροφης με μεγαλες σχεσεις στο κιβωτιο. Ειμαι σιγουρος οτι στο χωμα θα διωχνει τον πισω τροχο για πλακα και εκει θελει καταλληλο σεταρισμα το ASC, κατι που γινεται πανευκολα εν κινησει. Το δε κιβωτιο ειναι απλα ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΟ, της κατηγοριας Χονδα/Σουζουκι και απλα απο τα καλυτερα, πολυ καλη αισθηση/ακριβεια και με μηδενικο θορυβο στις αλλαγες ταχυτητων, εαν απλο ..κλικ παντου και παντα.
Να πω την αληθεια, ειχα μια εγνοια για τον δικυλινδρο εν σειρα καθως ειμαι θιασωτης των V κινητηρων αλλα οι μηχανικοι της Χονδα φαινεται ναχουνε κανει φοβερη δουλεια, συνδυαζοντας ..the best of both worlds
Ο δε ηχος της εξατμισης ειναι φανταστικος, βαρβατος και με V χροια μεχρι τις μεσαιες++ χωρις να γινεται ενοχλητικος. Εγω θαβαζα πιθανα αλλη εξατμιση μονο για να μειωσω τον ογκο και βαρος αλλα απο πλευρας ηχου η μαμισια ειναι φανταστικη. Συνολικα, ο κινητηρας με εντυπωσιασε και ειναι σεταρισμενος οπως χρειαζεται σε on-off μηχανακι και οχι σε μηχανακι κυριως για δρομο που παει και χωμα. Κατι αλλωστε που χαρακτηριζει συνολικα το στησιμο του Αφρικα 1000 απο ολες τις αποψεις.
Ερχομενος τωρα στο στησιμο, ειναι παρα πολυ καλο απο αναρτησεις και φρενα. Το μπροστινο μου εδωσε αισθηση φοβερης ακαμψιας αλλα ταυτοχρονα και ανεσης, οντας ενδοτικο στις μικρο-ανωμαλιες. Το πισω ητανε επισης στιβαρο και σχετικα ανετο αλλα μου φανηκε οτι ειχε πολυ γρηγορη αποσβεση, δεν ειχα ομως καιρο να το ψαξω με αλλαγη στις ρυθμισεις, απλα μειωσα λιγο την προφορτιση που γινεται πανευκολα, καθως μαλλον ο (βαρυς) προηγουμενος την ειχε σηκωσει. Το μπροστινο φρενο ειναι παρα πολυ δυνατο και γραμμικο, με πολυ καλη αισθηση, πραγματικα φανταστικο
Απο την αλλη το πισω μου φανηκε σχετικα με το μπροστινο λιγο αδυναμο και με μαλλον "μαλακη" αισθηση. Για το χωμα θα ειναι μια χαρα αλλα δεν μου φανηκε καλο ταιρι του μπροστινου για πολυ επιθετικη οδηγηση στην ασφαλτο. (Σημειωση: τα Τρανσαλπ 650 και VFR 800 που εχω εχουν πολυ δυνατο πισω φρενο.) Το αλλο θεμα που παρατηρησα ειναι οτι σε πολυ δυνατα φρενα πριν την στροφη το μπροστινο βυθιζεται αρκετα αλλαζοντας λιγο τη γεωμετρια. Αυτο ισως φτιαχνει με αυξηση της προφορτισης για ασφαλτινη οδηγηση αλλα η Χονδα εχει χουϊ να βαζει σχετικα μαλακα ελατηρια μπροστα στα μηχανακια της, οποτε ισως θελησει εν καιρω αλλα ελατηρια. Βεβαια αυτο το σχολιο το κανω με απολυτα κριτηρια για γρηγορη ασφαλτινη οδηγηση, καθως τυχαινει ναχω και VFR. Το μηχανακι μου εδωσε την εντυπωση οτι ειναι στημενο με κυριο μελημα την πολυ καλη συμπεριφορα στο χωμα.
Δεν το πηγα στο χωμα αλλα για να το δοκιμασω σε παρομοια χρηση το πηγα με πολλα χιλιομετρα σε δρομο γειτονιας με απανωτα τετραγωνα αποτομα σαμαρακια. Τα περασα αυτα με σχεδον 100χμω με την αναρτηση να τα κανει ολα ισιωμα με φοβερη αισθηση στιβαροτητας και σταθεροτητας και το πλαισιο σχεδον να χασμουριεται. Ανεβηκα και μερικα πεζοδρομια οπου ενοιωσα οτι δεν υπηρχαν σχεδον καθολου! (Καλα, αν με εβλεπε κανενα μπατσικο να τα κανω αυτα θα την ειχα βαψει ασχημα
) Η δε οδηγηση σε ορθια θεση ειναι τελεια και εχει κανεις πολυ καλο ελεγχο της μηχανης φερνοντας το σωμα μπροστα. Ειμαι σιγουρος οτι το μηχανακι θα ειναι αστερι στο χωμα και δε βλεπω την ωρα να το δοκιμασω σε κανενα σπαστηρι οπου εχω την εντυπωση οτι θα τα κανει ολα ισιωμα.
Για να το δοκιμασω σε στροφιλικια και συθηκες ταξιδιου, βγηκα απο το Λονδινο παιρνοντας για λιγο τον αυτοκινητοδρομο Α3 πηγαινοντας νοτιοδυτικα προς τα στροφιλικια του Dorking οπου μαζευονται ορδες μηχανοβιων τις Κυριακες στο ξακουστο Ryka’s Café. Αν και η σιλουετα του ειναι λεπτη, η προστασια του ειναι φανταστικη. Μαλιστα εγω με υψος 1.80μ δεν νομιζω οτι θα χρειαστω πιο ψηλη ζελατινα, ισως απλα να βαλω το φρυδακι της Touratech που εχω και στο Τρανσαλπ οταν ταξιδευω. (Να πω οτι η μαμισια ζελατινα εχει περιπου το ιδιο υψος με την μεσαια ζελατινα της Givi που εχω στο Τρανσαλπ - δεστε τις φωτο, προσωπικα συχαινομαι τις ζελατινες-τζαμαριες με τους στροβιλισμους, την μειωμενη ορατοτητα καθιστος στο χωμα κλπ). Ειδα για λιγο μεχρι 112μλω (180χμω) χωρις κανενα θεμα, ειμαι σιγουρος οτι το μηχανακι θα ταξιδευει ανετα με 160-170χμω. Στα δε στροφιλικια του BoxHill και του Dorking του εδωσα και καταλαβε με φοβερη αισθηση στιβαροτητας, βλεποντας τον οριζοντα για παρατεταμενα διαστηματα υπο μεγαλη γωνια κλισης
Για μηχανακι που φαινεται να εχει φτιαχτει κυριως για χωμα, η ασφαλτινη συμπεριφορα του φαινεται απο παρα πολυ καλη εως εξαιρετικη
Κατι τελευταιο: δοκιμασα την ακτινα στροφης κανοντας επιτοπια στροφη και η ακτινα ειναι εντυπωσιακα μικρη
Μεσα στην κινηση του Λονδινου εκανα ολα τα κολπα αναμεσα στα αυτοκινητα που κανω καθημερινα με το Τρανσαλπ χωρις απολυτως κανενα προβλημα. Και κατι αλλο πολυ σημαντικο για μενα: αν και εμπλεξα σε ασχημη κινηση, Σαββατο μεσημερι γαρ που ολος ο κοσμος ειναι στους δρομους για ψωνια κλπ, η θερμοκρασια δεν ανεβηκε πουθενα πανω απο τη μεση και φυσικα δεν υπηρξε ουτε υποψια βεντιλατερ
Αυτα για την πρωτη δοκιμη, στην επιστροφη εκανα και μερικα καγκουριλικια αφου αισθανομουνα πια σαν να το ειχα μηνες, να πω απλα οτι σηκωνει σουζες με δευτερα για πλακα
Σε σχεση με αλλα μηχανακια της κατηγοριας που ξερω και εχω οδηγησει, ειναι κατα τη γνωμη μου σαφως καλυτερο απο τα F800GS και 800XC (εχει πολυ πιο πιπερατο κινητηρα και καλυτερες αναρτησεις απο το 800GS και ειναι σαφως πιο χαμηλοβαρο, μανιτζεβελο και χωματινο απο το 800XC) αλλα δεν ειναι match για sport touring μηχανακια σαν τα 1200GS, XTourer και Explorer – και βεβαια δεν φτιαχτηκε ποτε γι’αυτο. Μου φανηκε αρκετα κοντα στο 990 Adv σαν αισθηση αλλα σαφως πιο allround και φιλικο για τον οποιοδηποτε (ακομα και σχετικα απειρο) αναβατη. Αυτα προς το παρον, περισοτερα μετα απο το δευτερο - δικαβαλο - τεστ εν καιρω.
EDIT-ΥΓ: Κατι σχετικα με το DCT, που λενε ολοι οτι ειναι πολυ καλο στο χωμα. Δεν αμφιβαλλω αλλα μ'αυτα που ειδα στην πρωτη δοκιμη, στο χωμα βαζεις μια δευτερα και πας, ειναι μια χαρα απο σχεδον 0 χμω σε ελαφρια ανηφορα μεχρι 100+ χμω.