Επανέρχομαι στο θέμα GS1300 με ένα πολύ καυστικό μα ειλικρινές βίντεο, ενός "τρελού" Αυστραλού, που είναι κάτοχος GS 1250 και λατρεύει τους Boxer, αλλά τα λέει με το όνομά τους τα πράγματα, χωρίς αναστολές, γιατί έχει ένα πολύ μικρό κανάλι και δεν έχει ανάγκη κανέναν.
Θα πρέπει να καταλαβαίνει κανείς αγγλικά και ειδικά με αυστραλέζικη προφορά, γιατί ο τύπος είναι καταιγιστικός στο λόγο του και με πολύ χιούμορ.
Για όσους δυσκολεύονται με αυτό, θα προσπαθήσω να κάνω μια σύνοψη, με το τι αναφέρει στο βίντεο.
- Κάτι δεν πάει καλά με το μοντέλο αυτό. Ειδικά αν έχεις συνεπιβάτη. Σε όλα τα τεστ, δοκιμάζεται solo κι όταν ο τύπος έβαλε συνεπιβάτη, άλλαξε η εικόνα της μηχανής.
- Αναφέρει περιπτώσεις που είχε κάποια διαρροή στο διαφορικό.
- Τα πολλά πλέον ζητήματα που έχουν προκύψει. Επιφυλάσσεται στο επόμενο βίντεο, με 4 σελίδες από θέματα που προέκυψαν από χρήστες του GS 1300 στη σύντομη μέχρι τώρα ζωή του.
- Το μεγάλο ψέμα με το "μειωμένο" βάρος της μηχανής στα 237 κιλά. Αυτό ισχύει για το πιο βασικό μοντέλο που είναι "γυμνό". Η έκδοση "Tramundana" που ζυγίσανε, έφτασε τα 261 κιλά (παρόλο που έχει μπαταρία λιθίου θα συμπληρηρώσω εγώ)
- Σχολιάζει μεν θετικά ότι είναι πιο εύκολο να ανέβεις και να κατέβεις από τη μηχανή,επείδη είναι πιο συμαζεμένη, αλλά μετά εξηγεί σε ποια κατεύθυνση πηγαίνει ο σχεδιασμός αυτός. Προσπαθεί να πλησιάσει πιο πολύ μια πιο Sport εκδοχή κι απομακρύνεται από την Adventure. Και το εξηγεί πολύ καλά αυτό, γιατί αλλάζει πλέον η γενιά που απευθύνεται η μηχανή. Από τη γενιά των Boomers (γεννημένοι 1945-1965) στη Generation X και Millenials, όπου εκεί θα βρει κανείς περισσότερους που θεωρούν Adventure Bike το στυλ της Multistrada της Ducatti π.χ Λέει ότι δε θα έδειχνε ωραία αυτή η μηχανή με ένα χοντρό εξηντάρη επάνω της.
- Δεν είναι στην πραγματικότητα πολύ γρηγορότερος και δυνατότερος ο κινητήρας από τον προκάτοχο GS1250. Ο σχολιαστής ενδειάμεσα το θέτει καλά λέγοντας, "είναι δυνατότερη στα χαρτιά, αλλά στην πραγματική ζωή, η εμπειρία που αποκομίζεις με το προηγούμενο είναι συνολικά καλύτερη" Μοιάζει ισχυρότερη γιατί η απόκριση και η χαρτογράφηση κάνουν τη διαφορά και μοιάζει πιο Dynamic από το υπάρχων Dynamic. Πράγμα που δεν εκτιμάει καθόλου ο συνεπιβάτης, στο ταξίδι ειδικά (βλέπε §1) . Κατά 80% οφείλεται σε αυτό η όποια διαφορά και κατά 20% στον κινητήρα.
- Το νέο GS 1300 μοιάζει περισσότερο ως αντικαταστάτης των boxer μοντέλων της BMW RS και R κι όχι της GS όπως τη γνωρίσαμε μέχρι τώρα.
- Το GS αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Οι άλλοι προσπαθούν να το ξεπεράσουν. Σε αριθμούς τα Multistrada πουλάνε 10.000 κομμάτια το χρόνο, οι AfricaTwin 25.000 τη στιγμή που η GS φτάνει τα 60.000 κομμάτια. Μόνο το GS 1300 σε τόσο λίγο χρόνο έχει φτάσει τα 15.000 ήδη. Περισσότερα από όσα πουλάει η Ducatti σε 1 χρόνο. Το θέμα είναι, αν θεωρήσουμε το GS σημείο αναφοράς της κατηγορίας, που οδηγείται η κατηγορία γενικότερα; Είναι καλύτερα ή χειρότερα;
- Αναφέρει ότι το GS Adventure 1300 ή 1400 αν θα λέγεται, θα είναι μια τελείως διαφορετική μηχανή που δεν θα έχει απλά μακρύτερες αναρτήσεις και μεγάλο ντεπόζιτο, αλλά θα έχει άλλο χαρακτήρα, που θα κάνει πολλούς να μετανιώσουν που έσπευσαν να αγοράσουν την GS 1300 και νόμισαν ότι πήραν κάτι σε συνέχεια των προηγούμενων μοντέλων της σειράς.
- Κάνει μια σύνοψη με τη διαφορά φιλοσοφίας παλιού και νέου, όπου αναφέρει πολλά και για τα δύο μοντέλα, παλιό και νέο και το κλείνει λέγοντας ότι σε όποιον αρέσει το ένα ή το άλλο είναι θέμα επιλογής και γούστου.
- Ξαναναφέρει το ζήτημα της διαρροής του διαφορικού που έχει τον κίνδυνο να πάει στον πίσω τροχό με καταστροφικές συνέπειες.
- Άλλο ζήτημα δυσλειτουργείας του Cruise Control που αναφέρθηκε ότι πάνω σε προσπέραση, έκοψε το γκάζι ξαφνικά. Επίσης τρομακτικό.
- Τα χειριστήρια των ηλεκτρονικών και της ζελατίνας, καταστροφικά επίσης, χωρίς άμεση πρόσβαση σε πράγματα που θέλεις να βρίσκεις και να αλλάζεις οδηγώντας, πρέπει να ψάχνεις σε μενού ή να έχεις επιλέξει και να απορίψεις κάποια να προγραμματίσεις από πριν για άμεση πρόσβαση στο multibutton. Αν είναι δε νύχτα κι εφόσον δε φωτίζονται τα χειριστήρια, είναι επικύνδυνο για την ασφάλεια πλέον.
- Αναφέρει ότι οδήγησε GS 1300 που το κιβώτιο ήταν καλό, και άλλο που ήταν χάλια. Τι φάση; δεν έπρεπε να είναι ίδια; Σε αυτό με το κακό ξαναναφέρεται πόσο κακό γίνεται σε ταξίδι με συνεπιβάτη που κοπανιέται σε καθε αλλαγή.
- Τέλος αναφέρει ποια είναι η G.O.A.T GS κατά την άποψή του και λέει την GS 1200 την ελαιοαερόψυκτη