BMW GS 1200 Διαφορικό και άξονας. Δε φτάνουν μόνο οι βαλβολίνες(;;;)

giamar

Ming lee fu
Περιοχή
Πιερία
Όνομα
Γιαννης
Μοτό
Vstroma -astrea c100 - voge 300 rally
Να κάνω μια μικρή διευκρίνηση σε αυτό το σημείο.
Το πρόβλημα που θίγω, δεν είναι ότι το σύστημα μετάδοσης στις συκεκριμένες μηχανές είναι ελλατωματικό. Κάθε άλλο. Αντέχει για πολλές χιλιάδες χλμ, αναλόγως της χρήσης, και λειτουργεί κανονικά. Αυτό που θίγω είναι ότι η ίδια η BMW δεν έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μια τακτική συντήρηση για τον συγκεκριμένο σκοπό που θα μείωνε στο ελάχιστο εώς θα εκμηδένιζε την πιθανότητα να συμβούν τέτοιου είδους αβαρίες υπό κανονική χρήση. Αντ'αυτού μπορεί να ασχοληθεί με αυτά τυχαία αν προκύψει άλλος λόγος να δουλέψει στην περιοχή (βλέπε π.χ. αλλαγή φισούνας γιατί τρύπησε) Τηρουμένων των αναλογιών λοιπόν, μια χαρά αντέχουν κι όταν ένα τμήμα του συστήματος μετάδοσης, είτε το καρέ μπροστά, είτε οι σταυροί του άξονα, είτε του καρέ του διαφορικού, χαλάσουν ύστερα από 100.000χλμ, αυτό συμβαίνει συνήθως γιατί κανείς δεν φρόντισε γι αυτά, ούτως ώστε να τα προλάβεί. Κι εδώ έρχεται η ευθύνη της BMW με την εμμονή της, συνχά πυκνά να παρουσιάζει ότι έχει βρει μαγικά ματζούνια που δε χαλάνε ποτέ και δε χρήζουν συντήρησης.
Να θυμήσω το λόγο που τα πρώτα 1200αρια GS του 2004-2006 δεν έχουν καν από κάτω τάπα αποστράγιξης και πάνω τάπα πλήρωσης της βαλβολίνης, παρά μόνο μια στην μέση που είναι άβολη και για τα δύο, γιατί πίστευαν ότι το διαφορικό που φτιάξανε ήταν "άθραυστο";
Να θυμήσω ότι τα ίδια λένε και για τα υγρά συμπλέκτη; Τα άνοιξε κανείς μετά από 100.000-150.000χλμ να δει πώς είναι όλο το υδραυλικό κύκλωμα και να δει τη διαφορά αν τα αλλάξει και το καθαρίσει;
Είναι ο ίδιος λόγος που είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός με τη νέα αλυσίδα μετάδοσης για παράδειγμα, που ανακοίνωσε και παρουσίασε η BMW, που λένε ότι δε χρειάζεται συντήρηση, ούτε λίπανση, ούτε καν καθάρισμα για πάντα.
Αν κάποιος γνωρίζει την προϊστορία της BMW σε αυτά τα θέματα, αυτομάτως γίνεται πολύ επιφυλακτικός με τέτοιες ανακοινώσεις.
Και θα επαναλάβω πως το μόνο πράγμα που είναι για πάντα είναι ο θάνατος! Kι αυτό δεν είναι απόλυτο.
Τίποτα φιλε μου.
Μια φορά τον χρόνο αν αλλάζεις βαλβολινες ,καλά είναι να επιθεωρεις και αυτά .
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος .
Στο φινάλε ένα 30αρι ακόμα παίρνουν στο λύσιμο ,δεν είναι και τρομερό πόσο .
 

pumba

Μέλος
Όνομα
pumba
Μοτό
Honda c50rr
Philips OneBlade
Να κάνω μια μικρή διευκρίνηση σε αυτό το σημείο.
Το πρόβλημα που θίγω, δεν είναι ότι το σύστημα μετάδοσης στις συκεκριμένες μηχανές είναι ελλατωματικό. Κάθε άλλο. Αντέχει για πολλές χιλιάδες χλμ, αναλόγως της χρήσης, και λειτουργεί κανονικά. Αυτό που θίγω είναι ότι η ίδια η BMW δεν έχει εντάξει στο πρόγραμμά της μια τακτική συντήρηση για τον συγκεκριμένο σκοπό που θα μείωνε στο ελάχιστο εώς θα εκμηδένιζε την πιθανότητα να συμβούν τέτοιου είδους αβαρίες υπό κανονική χρήση. Αντ'αυτού μπορεί να ασχοληθεί με αυτά τυχαία αν προκύψει άλλος λόγος να δουλέψει στην περιοχή (βλέπε π.χ. αλλαγή φισούνας γιατί τρύπησε) Τηρουμένων των αναλογιών λοιπόν, μια χαρά αντέχουν κι όταν ένα τμήμα του συστήματος μετάδοσης, είτε το καρέ μπροστά, είτε οι σταυροί του άξονα, είτε του καρέ του διαφορικού, χαλάσουν ύστερα από 100.000χλμ, αυτό συμβαίνει συνήθως γιατί κανείς δεν φρόντισε γι αυτά, ούτως ώστε να τα προλάβεί. Κι εδώ έρχεται η ευθύνη της BMW με την εμμονή της, συνχά πυκνά να παρουσιάζει ότι έχει βρει μαγικά ματζούνια που δε χαλάνε ποτέ και δε χρήζουν συντήρησης.
Να θυμήσω το λόγο που τα πρώτα 1200αρια GS του 2004-2006 δεν έχουν καν από κάτω τάπα αποστράγιξης και πάνω τάπα πλήρωσης της βαλβολίνης, παρά μόνο μια στην μέση που είναι άβολη και για τα δύο, γιατί πίστευαν ότι το διαφορικό που φτιάξανε ήταν "άθραυστο";
Να θυμήσω ότι τα ίδια λένε και για τα υγρά συμπλέκτη; Τα άνοιξε κανείς μετά από 100.000-150.000χλμ να δει πώς είναι όλο το υδραυλικό κύκλωμα και να δει τη διαφορά αν τα αλλάξει και το καθαρίσει;
Είναι ο ίδιος λόγος που είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός με τη νέα αλυσίδα μετάδοσης για παράδειγμα, που ανακοίνωσε και παρουσίασε η BMW, που λένε ότι δε χρειάζεται συντήρηση, ούτε λίπανση, ούτε καν καθάρισμα για πάντα.
Αν κάποιος γνωρίζει την προϊστορία της BMW σε αυτά τα θέματα, αυτομάτως γίνεται πολύ επιφυλακτικός με τέτοιες ανακοινώσεις.
Και θα επαναλάβω πως το μόνο πράγμα που είναι για πάντα είναι ο θάνατος! Kι αυτό δεν είναι απόλυτο.


Γενικα διαφορικα, κιβωτια, δεν ''συντηρουνται'' και σιγουρα δε χρειαζονται περιοδικες αλλαγες λαδιων. Τουλαχιστον οχι καθε 1 η 2 χρονια. Το προβλημα οπως εγραψα και πιο πανω βρισκεται στον σχεδιασμο του συγκεκριμενου συστηματος ο οποιος ειναι οριακα επαρκης (η ανεπαρκης, οπως θελετε δειτε το) για λιγο πιο ζωηρη χρηση των συγκεκριμενων μοτοσυκλετων. Η κακη απλα λιπανση απο το εργοστασιο επισπευδει το αναποφευκτο.
 
Τελευταία επεξεργασία:

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Τίποτα φιλε μου.
Μια φορά τον χρόνο αν αλλάζεις βαλβολινες ,καλά είναι να επιθεωρεις και αυτά .
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος .
Στο φινάλε ένα 30αρι ακόμα παίρνουν στο λύσιμο ,δεν είναι και τρομερό πόσο .
Αν είσαι άρρωστακι σαν και μένα αλλάζεις κάθε 10000 βαλβολινη.
Τσεκ τον αξονα μια φορά τον χρόνο και λίπανση αυτού.. Φυσικά.
Αστεία τα κόστη, μπροστά στην ζημια
 

al800

Μέλος
Περιοχή
Νέα Πέραμος
Όνομα
Al
Μοτό
CRF300L
Γενικα διαφορικα, κιβωτια, δεν ''συντηρουνται'' και σιγουρα δε χρειαζονται περιοδικες αλλαγες λαδιων. Τουλαχιστον οχι καθε 1 η 2 χρονια. Το προβλημα οπως εγραψα και πιο πανω βρισκεται στον σχεδιασμο του συγκεκριμενου συστηματος ο οποιος ειναι οριακα επαρκης (η ανεπαρκης, οπως θελετε δειτε το) για λιγο πιο ζωηρη χρηση των συγκεκριμενων μοτοσυκλετων. Η κακη απλα λιπανση απο το εργοστασιο επισπευδει το αναποφευκτο.
Τα έχουμε ξαναπεί όλα είναι σωστά σχεδιασμένα γιατί bmw=συνταξιοδότηση...οι ζωηροί επιλέγουν άλλα...
 

bmw320is

Μέλος
Όνομα
ALEX
Μοτό
XLV650
990 ADVENTURE
TENERE 700
HUSKY 701 ENDURO
Ρε παιδιά και μπλούμ στην βαλβολίνη να το έχεις, απλά παρατείνεται το αναπόφευκτό....και στα αμάξια έτσι είναι...τα γρανάζια κάποια στιγμή τρώγονται δεν το σώζεις με το να αλλάζεις βαλβολίνη κάθε 1000km....αμα είναι να αρπάξει θα αρπάξει....γι αυτό και η BMW δεν λέει κάτι για συντήρηση.....απλά σε κάποια χλμ θα πρέπει να πληρώσεις για αντικατάσταση εξαρτημάτων......δεν είναι αθάνατα όσο λάδι και να βάζεις.....
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
Ρε παιδιά και μπλούμ στην βαλβολίνη να το έχεις, απλά παρατείνεται το αναπόφευκτό....και στα αμάξια έτσι είναι...τα γρανάζια κάποια στιγμή τρώγονται δεν το σώζεις με το να αλλάζεις βαλβολίνη κάθε 1000km....αμα είναι να αρπάξει θα αρπάξει....γι αυτό και η BMW δεν λέει κάτι για συντήρηση.....απλά σε κάποια χλμ θα πρέπει να πληρώσεις για αντικατάσταση εξαρτημάτων......δεν είναι αθάνατα όσο λάδι και να βάζεις.....
Στα 300000 χλμ... Το μόνο που αλλαξα ήταν ρουλεμάν διαφορικου στις 150000 χλμ με κόστος 200 ευρώ και επισκευή άξονα διαφορικου επίσης 200 ευρω
Γρανάζια διαφορικου δεν ασχολήθηκα ποτέ
 

el-Gatto

Ανήσυχο μέλος
Περιοχή
Περιστέρι
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
BMW R1200GSA
KTM 990 ADV
Τίποτα φιλε μου.
Μια φορά τον χρόνο αν αλλάζεις βαλβολινες ,καλά είναι να επιθεωρεις και αυτά .
Δεν υπάρχει άλλος τρόπος .
Στο φινάλε ένα 30αρι ακόμα παίρνουν στο λύσιμο ,δεν είναι και τρομερό πόσο .
Αν είσαι άρρωστακι σαν και μένα αλλάζεις κάθε 10000 βαλβολινη.
Τσεκ τον αξονα μια φορά τον χρόνο και λίπανση αυτού.. Φυσικά.
Αστεία τα κόστη, μπροστά στην ζημια
To 30άρι ,αφορά το κόστος εργασίας για άνοιγμα γωνιακής (μόνο πίσω δηλ) για έλεγχο-λίπανση του πίσω σταυρού κ καρέ.
Ο Ανθρωπας μιλάει για ζημιά εμπρός.
Αν υπάρχει κάποιος-καπου ,που θα λύσει όλο το ψαλίδι ,θα ξηλώσει κ θα ελέγξει καθαρίσει λιπάνει τα πάντα (ΣΩΣΤΑ), κ θα τα ξαναμοντάρει (ΣΩΣΤΑ) μ ένα 30άρι ,πείτε μου να πάω κ το δικό μου.
 

kordix

Μέλος
Όνομα
Κωνσταντίνος
Μοτό
PP27
Χωρίς να βγει το κιβώτιο αλλά μόνο το ψαλίδι και μετά ο άξονας δεν γίνεται δουλειά?

Εννοώ αν κάποιος γρασσάρει τον άξονα μπρος πίσω και στον σταυρό δεν βοηθάει αυτό στο πρόβλημα?
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Λίγο off topic αλλά δεν σε πιάνω εδώ :)
Αν δεν πιάνεις όλη τη φράση είναι σε σχέση με αυτό που κατα καιρούς ισχυρίζεται η BMW για "ποτέ" και "πάντα"
Αν δεν πιάνεις το "δεν είναι απόλυτο" έχει να κάνει ότι κάνα δυο, τη σκαπουλάρανε κι αναστηθήκαν κι ότι κάποιοι τάζουν και μετά θάνατον ζωή.:)
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
To 30άρι ,αφορά το κόστος εργασίας για άνοιγμα γωνιακής (μόνο πίσω δηλ) για έλεγχο-λίπανση του πίσω σταυρού κ καρέ.
Ο Ανθρωπας μιλάει για ζημιά εμπρός.
Αν υπάρχει κάποιος-καπου ,που θα λύσει όλο το ψαλίδι ,θα ξηλώσει κ θα ελέγξει καθαρίσει λιπάνει τα πάντα (ΣΩΣΤΑ), κ θα τα ξαναμοντάρει (ΣΩΣΤΑ) μ ένα 30άρι ,πείτε μου να πάω κ το δικό μου.
Στο αεροελαιόψυκτο δεν έχω βρει κάποιον που να βγάζει τον άξονα χωρίς να λύσει ψαλίδι, ανάρτηση κλπ. Κι αυτό είναι πολύ δουλειά κι απαιτεί ειδικά εργαλεία ή πατέντες, εκτός από έναν Έλληνα που με λίγο παίδεμα καταφέρνει να αλλάξει τη μπροστινή φισουνα και να βγάλει τον άξονα σε αεροελαιόψυκτο GS, χωρίς να λύσει το ψαλίδι. Δυστυχώς δεν βρίσκω το βίντεο ξανά.
Στο υδρόψυκτο ευτυχώς είναι λίγο πιο απλό αλλά σου βγαίνει ο πάτος να βγάλεις το άξονα αν κατά λάθος κρεμώντας το διαφορικό σου βγει πρώτα από μπροστά στο καρέ και μείνει κουμπωμένος πάνω στο διαφορικό. Δεν υπάρχει χώρος για να τραβήξεις τον άξονα προς τα εμπρός απο το διαφορικό.
Επίσης όταν ξανατοποθετείται ο άξονας με το ψαλίδι στη θέση του, είναι πολύ οριακό να βρεις το σημείο που θα κουμπώσει και μπροστά στο καρε και πίσω στο διαφορικό.
Θέλει βοηθητικό χέρι οποιαδήποτε. Εγώ το έκανα μόνος και παιδεύτηκα.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Χωρίς να βγει το κιβώτιο αλλά μόνο το ψαλίδι και μετά ο άξονας δεν γίνεται δουλειά?

Εννοώ αν κάποιος γρασσάρει τον άξονα μπρος πίσω και στον σταυρό δεν βοηθάει αυτό στο πρόβλημα?
Ναι, γίνεται, γιατί αυτά είναι πιο εκτεθειμένα στα στοιχεία της φύσης, ειδικά αν φθαρούν οι φυσούνες. Το άλλο μέσα στο κιβώτιο είναι μέσα κλειστό.
 

kon/nos

Μέλος
Περιοχή
Αθηνα
Όνομα
Κωνσταντινος
Μοτό
r1200gs
To 30άρι ,αφορά το κόστος εργασίας για άνοιγμα γωνιακής (μόνο πίσω δηλ) για έλεγχο-λίπανση του πίσω σταυρού κ καρέ.
Ο Ανθρωπας μιλάει για ζημιά εμπρός.
Αν υπάρχει κάποιος-καπου ,που θα λύσει όλο το ψαλίδι ,θα ξηλώσει κ θα ελέγξει καθαρίσει λιπάνει τα πάντα (ΣΩΣΤΑ), κ θα τα ξαναμοντάρει (ΣΩΣΤΑ) μ ένα 30άρι ,πείτε μου να πάω κ το δικό μου.
Και το δικο μου, και το δικο μου!!!!!:D
 

XR Maniac

Skipper
ADVRIDE Team
Περιοχή
ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Όνομα
Κωστας
Μοτό
NX 650-HRC Gandhi!!
s1000xr
To 30άρι ,αφορά το κόστος εργασίας για άνοιγμα γωνιακής (μόνο πίσω δηλ) για έλεγχο-λίπανση του πίσω σταυρού κ καρέ.
Ο Ανθρωπας μιλάει για ζημιά εμπρός.
Αν υπάρχει κάποιος-καπου ,που θα λύσει όλο το ψαλίδι ,θα ξηλώσει κ θα ελέγξει καθαρίσει λιπάνει τα πάντα (ΣΩΣΤΑ), κ θα τα ξαναμοντάρει (ΣΩΣΤΑ) μ ένα 30άρι ,πείτε μου να πάω κ το δικό μου.
Φυσικά εγώ αναφέρθηκα για λίπανση μέχρι και τον αξονα.
Η εμπρός ζημιά είναι σπάνια, μέχρι πολύ σπανια
Εγώ προσωπικά δεν την έχω ακούσει ξανά.
 

Nikos900

Μέλος
Όνομα
Νίκος
Μοτό
Bmw r 1200 gs (2007)
Ωραίο το video του κορεάτη πιό πάνω, ειδικά αυτό που έκανε στα σπειρώματα δεν το έχω ξαναδεί..
Ναπώ και γώ τα 2 σεντς μου μετά από αρκετά χρόνια με GS '07 και έχοντας διαβάσει δεκάδες σχετικά thread:
  • Προσοχή στις τσιμούχες μπροστά - πίσω και αλλαγή όποτε βλέπετε φθορά
  • Ειδικό γράσο (και αναμεσα στα δόντια)
  • Οχι πιεστικό στο πλύσιμο πάνω στις φυσούνες (και καλύτερα να καλύπτονται με καμια σακούλα ή κάτι)
  • Και βέβαια τακτικά η βαλβολίνη.
 

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Βρήκα το βίντεο του σύντροχου που κάνει την αλλαγή της φυσουνας μπροστά, σε ένα GS αεροελαιόψυκτο, και κατ'επέκτασιν βγάζει τον άξονα χωρίς να λύσει το σύμπαν. Βέβαια εδώ ο φίλος δε χρησιμοποιεί ειδικό γράσο και τατειαύτα, αλλά από το ολότελα καλύτερα αυτό.

 
Τελευταία επεξεργασία:

Tener-ίσιος

Μέλος
Όνομα
Γιάννης
Μοτό
BMW R1200 GS LC
Φυσικά εγώ αναφέρθηκα για λίπανση μέχρι και τον αξονα.
Η εμπρός ζημιά είναι σπάνια, μέχρι πολύ σπανια
Εγώ προσωπικά δεν την έχω ακούσει ξανά.
Ναι, γιατί αν είσαι τυχερός-άτυχος και δε χρειαστεί να αλλάξεις ποτέ φυσούνα μπροστά ή να χρειαστεί να λύσεις εκείνο το κομμάτι για κάποιον λόγο, τότε ύστερα από πολλά χλμ (100.000) μπορεί να σου βγει το πρόβλημα. Συνήθως όμως οι περισσότεροι κάτι θα κάνουν εκεί και επί της ευκαιρίας θα το λιπάνουν και θα το στεγανοποιήσουν στα ενδιάμεσα χλμ.
Πρόβλεψη ειδικά για αυτό δεν υπάρχει ούτε από την BMW. Αυτό είναι το πρόβλημα.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Top Bottom