Ενα "θεμα" που εχει το καινουργιο Αφρικα ειναι οτι ειναι σχεδιασμενο/στημενο σαν ON-
OFF καθως απευθυνεται σε αναβατες που θα το τιμησουν σε καθε ειδους εδαφος και γι'αυτο το λογο εχει κανει καποιες παραχωρησεις για κινηση στην ασφαλτο: σαμπρελες, στροβιλισμοι λογω αερα απο το μεγαλο "εντουραδικο" κενο που εχει γυρω απο τα πηρουνια και, ..last but not least, σχετικα εντουραδικη σελα που ειναι κουραστικη για μεγαλες αποστασεις. Υπαρχουν λυσεις γι'αυτα, οι σαμπρελες γινονται tubeless με σοβαρο οικονομικο τιμημα (αλλα μετα ισως υπαρξει θεμα σε ασχημο off-road), οι στροβιλισμοι απο το κενο εξαλειφονται με καποιο λαστιχενιο καλυμα που εχει βγει - το οποιο μολις παρελαβα - και η σελα μεταποιειται. Επικεντρωνομαι εδω στη σελα για την οποια νομιζω οτι βρηκα λυση
Η σελα του Αφρικα με ταλαιπωρησε στις πρωτες βολτες διαρκειας που εκανα με το μηχανακι και "χαλασε" τη συνολικη εντυπωση. Εχει σκληρο-μαλακο υλικο, οπως ολες οι σελες της Χονδα, που ειναι συνηθως καλο για μεγαλη παραμονη πανω της αλλα εχει εντουραδικο σχημα. Ειναι φαρδια και ανετη πισω, εκει που ενωνεται με τη σελα του συνεπιβατη, αλλα ειναι λιγο κατηφορικη και στενευει μπροστα ωστε να βαζει τον αναβατη σε πολεμικη θεση καθιστο στο χωμα (οταν ερχεται μπροστα). Μαλιστα στο μπροστινο κομματι εχει δυο "κοψιματα" στις γωνιες της ωστε να γινεται στενοτερη.
Αν καποιος ειναι ψηλος (πανω απο 1.85/1.87) με αντιστοιχα μακρια χερια, τοτε η φυσικη του θεση πανω στη σελα ειναι να καθεται πισω στο φαρδυ κομματι και δεν εχει προβλημα. Αυτος ειναι και το λογος που ο συναφρικανος Γιωργος @
GGS δεν εχει κανενα παραπονο απο τη σελα. Για τα νορμαλ μεγεθη ομως, ο αναβατης καθεται στη μεση της σελας οπου αρχιζει να στενευει προς τα μπροστα, και μετα απο 1.5 ωρα πανω η σελα κοβει τα κ@λομερια επιβαλλοντας σταση - και το κακο ειναι οτι αυτη η κουραση ειναι συσωρευτικη οποτε η επομενη σταση επιβαλεται πιο γρηγορα. Αυτη η κατασταση εχει ταλαιπωρησει και μενα και τον Κωσταντινο @
onroad, ενα ημιμετρο ειναι ναρχεται κανεις οσο πιο πισω μπορει οταν αρχιζει να κουραζεται αλλα δεν λυνει το προβλημα γιατι εκει πισω ο αναβατης εχει τεντωμενα τα χερια και οχι "φυσικη" θεση οδηγησης.
Ερχομενος λοιπον στη λυση, εφερα μαζι μου τη σελα το Πασχα και την πηγα στο γνωστο μαγαζι απο το οποιο εχω πολυ καλη εμπειρια για προηγουμενη δουλεια στις σελες των δυο Τρανσαλπ μου (οι οποιες "μπαζωθηκανε" ωστε αλλαξει η θεση και να γινει "πανω" αντι "μεσα" για καλυτερο ελεγχο και επισης να σηκωνομαι πιο ευκολα στο χωμα). Αρχικα μπαζωσανε οπως τους ειπα τα δυο πλαϊνα "κοψιματα" που εχει στο τελειωμα της μπροστα για να λεπταινει πολυ και να σε βαζει σε πολεμικη θεση στο χωμα. Ετσι φαρδυνε λιγο και δεν κοβει τα κ@λομερια οπως πριν, αλλα εχασε λιγο αυτο το πολεμικο μπροστινο καθισμα που ειχε (το οποιο χρειαζονται μονο πρωταθληματικοι εντουραδες). Αλλα το μεγαλο κολπο που κανανε ειναι οτι καμπυλωσανε λιγο το μεσαιο κομματι ωστε να καθομαι λιιγο πιο "μεσα" αντι για "πανω" ωστε να μην με πεταει μπροστα στο στενο μερος της - που εγινε καλυτερο οπως εγραψα πριν. Αυτο ειναι ολα τα λ7 καθως καθομαι πια στο φαρδυ μερος και σε συνδυασμο με το γεγονος οτι βαλανε 2εκ απο το δικο τους φοβερο αφρωδες (εχοντας αφαιρεσει απο το μαμισιο ωστε το υψος να μεινει ακριβως το ιδιο), η σελα εγινε ΠΟΛΥ καλυτερη
Το μονο προβλημα ειναι οτι, επειδη τωρα καθομαι πιο πισω, μου τεντωσε λιγο τα χερια αλλα αυτο τολυσα γυρνωντας το τιμονι προς το μερος μου. Ισως χρειαστω αποστατες 2εκ (βγαζει η Κατουρατεκ) αλλα δεν ειμαι σιγουρος καθως εκανα λιγο χωμα ορθιος χθες και δεν ειχα θεμα. Απλα ισως για ξεκουραστη πολυωρη οδηγηση στους ωμους καθως το τιμονι ειναι τωρα λιγο χαμηλοτερα.
Εκανα χθες το απογευμα 130χμ, τα 80 απο αυτα δικαβαλα, και δεν ειχα κανενα θεμα
Στην δε επιστροφη εκανα αρκετες καγκουριες καθως ειμουνα σε super mood (φταιει κι'αυτος ο πολεμικος ηχος)
Να πω επισης οτι τα μαρσπιε της Motech που εξεχουν λιγο παραπανω δεν ειναι θεμα και ταχω συνηθισει, μαλιστα ειναι πιο αρχοντικα/ξεκουραστα ετσι
Αρχιζω λοιπον και το φερνω σιγα-σιγα στα μετρα μου, αυτο που επειγει τωρα ειναι να καταληξω σε καγκελα.
EDIT: Και μια φωτο της σελας πανω στο VFR, εχοντας την μολις παρει απο το γνωστο μαγαζι και ..going home the scenic way