Aυτό που έχουν καταφέρει οι ΚινέΖοι (και μόνο αυτό κατά την γνώμη μου) είναι να κάνουν το κοινό να πει τα παρακάτω
- Ολοι οι άλλοι μας κλέβουν.
- Η ποιότητα προφανώς γίνεται να είναι τσάμπα, απλά οι άλλοι τρώνε με χρυσά κουτάλια.
Αμφιβάλλω αν το 80% των καταναλωτών μπορούν να καταλάβουν με το που θα δουν μια μοτοσυκλέτα το κόστος κατασκευής, τα καλούπια, τις επενδύσεις σε γραμμές παραγωγής και το τι ακριβώς σημαίνει ποιότητα.
Δεν φταίνε για μένα οι Κινέζοι. Την δουλειά τους κάνουν (τόσα χρόνια...) και πολύ πολύ καλά.
Φταίει (1) ο τύπος που μας έχει αφήσει όλους σχεδόν παγκοσμίως αγράμματους όσον αφορά κατασκευές και κόστη , (2) οι εταιρίες που είναι ''για να αλλάξεις το μενού πήγαινε στον dealer'' και (3) η βαρεμάρα της σημερινής εποχής και η ξερωλίασή του 90% του κοινού.
Να έρθει κάποιος στα Σπάτα κάποια στιγμή να του πω κάποια νούμερα, να μας πει κι εμάς πόσο θα έπρεπε να πουλάμε τα αξεσουάρ βάση των επενδύσεων που έχουν γίνει να δούμε αν θα τα ψώνιζε κανένας. Οι εταιρίες χτίζονται με κάποιον στόχο και κάποιον χρονικό ορίζοντα και οι εποχές δεν είναι όπως ήταν. Απλά όταν εγω γνωρίζω ότι ο Κινέζος έχει 80% κέρδος, ΔΕΝ (ΔΕΝ-ΔΕΝ) μπορώ να τον συναγωνιστώ ούτε με σφαίρες στην τιμή. Πάω για την ποιότητα. Τέλος.
υ.γ. Είναι λίγο βάρβαρο εως προσβλητικό να λέμε ότι έβγαλαν ενα 450 unicorn την στιγμή που είναι μια πολύ κακή αντιγραφή του 450 RFR του 2016. Και μπορώ να αναλύσω και ότι δεν ήξεραν τι τους γίνεται, πως τερμάτισαν και γιατί άλλαξαν και στο καπάκι το πίσω τεπόζιτο. Όταν απλά κοπιάρεις, μπορείς να πουλάς φθηνότερα. Νόμος. Όταν κλείσουν αυτοί που κοπιάρεις, ας ελπίσουμε να μπορείς να δημιουργήσεις. Δεν έχω κανένα πρόβλημα και υπάρχουν εταιρίες εκεί που προφανώς κάνουν καλή δουλειά. Απλά μέχρι και σήμερα, δεν έχω δει κάποια.
Δεν είδα Κινέζο να βγάζει Οβαλ εμβολα, μονόμπρατσο, τρίροδο, GTS, TDR, TDM κλπ. Είδα να μπαίνει σε μονοπάτια που ήδη υπήρχαν με κατώτερη ποιότητα κατασκευής και χαμηλές τιμές. Ας διαβάσει κάποιος case study της Hyundai όταν έβγαλε το accent πχ. Ναι, τώρα βγάζει και WRC, πάντως Toyota Gazoo Racing δεν παίζει να γίνει και είναι πίσω ακόμα και σήμερα. Και σε ποιότητα κατασκευής, και σε υλικά. Έχει πάρει μερίδιο αγοράς αλλά αυτό δεν αλλάζει τα παραπάνω. Και ο Κινέζος θα πάρει μεγάλο μερίδιο. Τα παραπάνω όμως δεν θα αλλάξουν (κατα την γνώμη μου πάντα έτσι?). Το μόνο καλό είναι ότι βάζει στο παιχνίδι άτομα που δεν θα μπορούσαν να αγοράσουν -προσοχή- καινούργια μοτοσυκλέτα. Μτχ μπορεί να πάρει κάποιος με 8000 αρκετά καλή.