Αμα όμως είσαι καλοταϊσμένος οικοδόμος το ' χεις για παιχνιδάκι.............
Υπό συνθήκες το έχω κάνει κι εγώ με το super tenere 750. Το σήκωσα σαν χαρτί και τότε ήμουν σκλήθρα. Μετά με θυμάμαι να προσπαθώ να σκεφτώ "πως ;;;" το σήκωσα. Είναι να εκμεταλλευτεί κανείς και λίγο την αδρεναλίνη της στιγμής
Bασικα ναι, αυτο πιστευω, οτι τα 170κιλα του 640 θα τα σηκωσω και μονος μου, ή θα τα σηκωσω και 20 φορες μαζι με αλλους πριν κουραστω. Επισης τα 170 κιλα του 640 θα τα σωσω 9 στις 10 φορες αν πανε να πεσουν, τα 240 του 1090 αμα κανουν πως φευγουν, γεια σας, το αφηνω να πεσει για να μη χασω κανενα σπονδυλο ή για να μη μου ανεβει κανενα καλαμπαλικι στο στομαχι...
Το προβλημα μου με τα μικρα, με κινδυνο να ακουστω σαν αλλος ενας Γκρισινο του φορουμ, ειναι οτι οσο ξεκουραστα ειναι λογω μικρους βαρους, τοσο κουραστικα ειναι λογω μεγεθους. Η φωτο με το 450 στο Ντουμπαι ειναι απο το 2016, που ημουν και καμια 20αρια κιλα κατω. Οι αλλοι 2 που συμμετειχαν στη βολτα με τα ιδια μηχανακια ηταν ακμαιοτατοι στο τελος της. Εγω ειχα ψοφησει. Και τοτε ημουν σε πολυ καλη φυσικη κατασταση, γυμναζομουν καθημερινα, καπνιζα 1-2 τσιγαρα μαξιμουμ την ημερα, γενικα ημουν στην καλυτερη φαση των τελευταιων ετων. Γιατι ειχα κουραστει εγω παραπανω? Γιατι με λιγα λογια ειχα στριμωχτει σε ενα μηχανακι που δεν ηταν για μενα.
Την ιδια νιλα που περασα με τη δοκιμη του Τ7 αλλα κανεις δεν ακουει την αποψη μου ειτε γιατι χαλαει τη σουπα, ειτε γιατι κανεις δεν μπαινει στη διαδικασια να καταλαβει ποσο δυσκολο ειναι για καποιον που ειναι λιγο πιο μεγαλοσωμος να οδηγησει ενα μηχανακι φτιαγμενο για αναβατες μεγεθους του μεσου ορου, και που δεν ειναι στημενο για αυτον. Μια χαρα μηχανακι το Τ7 , αλλα χωρις αποστατες τιμονιου και χωρις να ειναι ρυθμισμενα σε κλιση για το υψος μου το τιμονι και οι μανετες αλλα και το ποδοφρενο, εμενα με ψοφησε. Στα μισα της διαδρομης πονουσε ο δεξης καρπος μου αφορητα. Δεν το λεω για το Τ7 συγκεκριμενα, το λεω για να δειξω ποσο σημαντικο ειναι να εχεις ενα μηχανακι στημενο στα μετρα σου. Ενα 250αρι λοιπον σιγουρα θα το εχω σαν παπι ειδικα στο χωμα, και θα με μαθει πολλα. Και σιγουρα αμα το στησω για το μποι μου θα ειναι καλυτερα. Αλλα μεχρι το χωμα, ή εαν θελω να βαλω και 2 πραγματα πανω, θα μου βγει η πιστη. Ειναι ενα παρατημενο KLR250 εδω παραδιπλα που καθε φορα που περναω με τον Ρεξ στη βολτα του διπλα του εδω και 6 μηνες θελω να αφησω χαρτακι στη σελα "Ενδιαφερομαι για αγορα, Τηλ." και παντα με φανταζομαι πανω του και ακυρωνω αυτοματα τη σκεψη.
Τεσπα, μην μακρυγορω. Παρακατω φαινονται οι λογοι που θελω ενα ελαφρυτερο μηχανακι για χωμα αλλα οχι μικρο, και για αυτο ψαχνω για 640 ή κατι παρεμφερες σε μεσαιο μονοκυλινδρο. Επισης επειδη οι καιροι ειναι δυσκολοι και θα ειναι το 5ο μουλαρι στο γκαραζ, θελω κατι εξευτελιστικα φθηνο που θα μπορεσω να το κανω αξιολογο με ελαχιστα χρηματα παραπανω.
Κώστα μου, επέτρεψε μου να συνεχίζω να διαφωνώ. Δε θέλω να σου αλλάξω τα μυαλά αλλά κάποια πράγματα δεν έχουν τόσο απλές εξηγήσεις. Άλλωστε στη ζωή αν δε πάθουμε δε μαθαίνουμε. Οπότε ότι διαβάσεις αποτελεί απόφθεγμα από τη δική μου εμπειρία που δεν είναι απαραίτητο να κουμπώνει με τη δική σου ή με κάποιου άλλου. Το διευκρινίζω γιατί δε θέλω ποτέ τα σχόλια μου να θεωρούνται απόλυτες τοποθετήσεις.
Κατ' αρχάς προσωπικά είμαι σχεδόν βέβαιος ότι το ίδιο εύκολα
θα σώσεις μια τούμπα με το 1090R.
Επιμένω, δεν είναι θέμα βάρους, είναι θέμα σωστά ζυγισμένης μοτοσυκλέτας και σωστών αναρτήσεων που σημαίνει... πως το σύγχρονο 1090 σου είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από ένα παλιό 640 ADV μάλλον... θα χρειαστείς λιγότερες φορές να το "σώσεις". Δεν λέω πως το 640 δεν είναι καλό, λέω πως το gap δεν είναι τόσο μεγάλο, ιδιαίτερα μιλώντας πάντα για On/Off-άδες και συνυπολογίζοντας τα χαρακτηριστικά που προανέφερα. Και "ξεκολλάτε" με τα κιλά, δεν είναι μονοδιάστατος κανόνας.
Τώρα αυτό που λες ως παράδειγμα για την εμπειρία σου με το 450... "νομίζεις" πως σε κούρασε λόγω μεγέθους. Σε κούρασε πρωτίστως λόγω "μικρού" κυβισμού αλλά με πανίσχυρο κινητήρα και επειδή πιθανά όπως επεσήμανες δεν ήταν στημένο για το δικό σου σωματότυπο και όχι γιατί ήταν "μικρό". Άσε που καθαρόαιμο 450 κυβικών για αρχάριο είναι.... κάπως. Δε ξέρω τι ήταν οι άλλοι, μπορεί απλά να το 'χαν που λέμε. Το 20 κιλά κάτω δε μου λέει τίποτα και η φυσική κατάσταση ναι μεν βοηθάει αλλά από μόνη της και αυτή δε λέει τίποτα. Έχω δει άνθρωπο σούπερ αθλητικό με σώμα καλογυμνασμένο και δυνατό να κλατάρει σε χωμάτινη. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που θα κουράσουν με κυριότερο την απειρία, τον φόβο κτλ. πράγματα που έχω βιώσει ο ίδιος για να μη γράφω σε τρίτο πρόσωπο. Αν σφίγγεις το τιμόνι -και με την ανάλογη δύναμή που έχει ο καθένας- μετά από 50 χλμ χώμα τι θα είσαι; "χώμα" θα είσαι κι εσύ, είτε είσαι ο Πόλντο είτε ο Ποπάυ.
Τέλος, τα περί στησίματος δεν είναι συνθήκη κατ' εξαίρεση, ισχύει για 250, 450, 700, 1000, 1200 κυβικά, μικρά μηχανάκια ή μεγάλα. Θα φέρεις πατητά, θα φέρεις ποδόφρενα, θα φέρεις τιμόνι, θα φέρεις μανέτες. Εκτός αν νομίζεις ότι το εντούρο είναι μια υπόθεση μόνο για ανθρώπους μεσαίου αναστήματος, επειδή οι ψηλοί κουράζονται. Πάντως εγώ ξέρω προσωπικά ψηλούς από 1.85 έως και 1.92 που ασχολούνται ερασιτεχνικά, σα χόμπι αλλά και επαγγελματίες. Αν δεν τριφτείς και γκρέιτερ να καβαλήσεις θα κουράζεσαι.
Αν εξαιρέσουμε το πουλι... Δεν έχω δει να πέφτει κάποιος σε βόλτα πάνω από 2 _3 φορες
Θα διαβάζει κανένας που δεν έχει έρθει σε βόλτα μας και θα του έχουν πέσει τα αυτιά
Μα γιατί έχει σημασία πόσες φορές θα πέσεις; Ας είναι και δέκα. Είναι στη φύση του σπορ αυτού να πέφτεις, συνήθως ελεγχόμενα και ιδιαίτερα αν είσαι νέος στο άθλημα. Αυτό που είναι άσχημο είναι να "νομίζεις" ότι κουράζεις τους υπόλοιπους, ότι θα πρέπει να σηκώνεις μόνος σου τη μηχανή, ότι οι άλλοι μπορεί να γελάνε μαζί σου και άλλες τέτοιες χαζομάρες που όλοι μας σκεφτόμασταν όταν είμαστε άπειροι, για τους άλλους. Δεν είναι οι τούμπες που αποθαρρύνουν, είναι κάποιες υπερβολές που γράφονται και κάποιες -ευτυχώς ελάχιστες- συμπεριφορές μερικών-μερικών.
Υπάρχουν τέτοιοι τύποι στις βόλτες; Φυσικά υπάρχουν. Αλλά υπάρχουν και άλλοι που έχουν ψηλά την ιδέα της ομαδικότητας και μέσα από αυτήν έχουν τον τρόπο να περνούν καλά και με το πρωτάρη και με το φτασμένο. Όταν ο άλλος σε ένα δύσκολο ανηφορικό και βαθύ νεροφάγωμα προσπερνάει τον άπειρο εκτοξεύοντας του και ένα σκασμό κοτρόνια... ε αυτός δεν είναι "καρατιμόνα" είναι ζώον (αναφέρομαι για άτομα που έχουν τέτοια συστηματική συμπεριφορά). Υπάρχουν και οι αγώνες να πάει αυτός, οργανωμένα να ξεδώσει με ίσους όρους ανταγωνισμού. Αν πάλι είναι νορμάλ στα μυαλά του, θα βρει το κατάλληλο σημείο να προσπεράσει χωρίς να τρομάζει τον άπειρο
ΣΥΝΑΔΕΛΦΟ του (του αρέσει δεν του αρέσει συνάδελφος είναι, δεν είναι κατώτερος σε κανένα επίπεδο, ούτε στο χώμα).
Ευτυχώς τέτοιοι τύπου αποτελούν εξαιρέσεις και για αυτό το λόγο παροτρύνω να ακολουθείται τις ομαδικές είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθεις μέσα από τα λάθη σου και θέλει τριβή το πράγμα και αμέσως θα βρεις ποιοι είναι αυτοί που ταιριάζουν οι χημείες σας. Επίσης παροτρύνω τους εμπειρότερους να θυσιάζουν μια-δυο βόλτες το χρόνο για να συμμετέχουν σε εύκολες εκδρομές που θα ακολουθήσουν και ευκολότερα όσοι θέλουν αλλά το "σκέφτονται". Το να σε γνωρίσει ο άλλος είναι μεγάλη υπόθεση, έρχεται μετά με άλλο θάρρος και στα πιο δύσκολα.
Μα το εχω γραψει και αλλου, εγω δεν παιζει να παρω μηχανακι μονο για να ερχομαι βολτες μαζι σας ή με τον οποιονδηποτε αλλο, θα πηγαινω και μονος μου για να ξεστραβωθω ή να κανω τη βολτα μου. Εκει κολλαει η ευκολια να το σηκωσεις.
Αυτό που λες για βόλτες μόνος σου... αν φτάσεις σε επίπεδο να πηγαίνεις σε δύσκολα κομμάτια... τότε απαγορεύεται. Ότι κακό έχει συμβεί έτσι έχει συμβεί. Μπορείς να πέσεις υπό τέτοια γωνία και κλίση που να είναι αδύνατο να σηκώσεις ή να επαναφέρεις τη μοτοσυκλέτα στο μονοπάτι και φυσικά ακόμη πιο επικίνδυνο να τραυματιστείς και να είσαι μόνος. Ο μόνος τρόπος που μπορώ να το σκεφτώ είναι με μια πραγματικά ελαφριά μοτοσυκλέτα μέχρι 120, άντε 130 κιλά (πάμε σε καθαρόαιμα δηλαδή). Όχι με το ντεμέκ ελαφρύ 640.
Σεντονάρα άπλωσα το ξέρω. Και πάλι κλείνοντας να πω πως απλά τη γνώμη μου καταθέτω, δεν έχω το αλάθητο, με ενδιαφέρει πολύ όμως η ανθρώπινη πλευρά του όλου ζητήματος.