Μόδα είναι. Στην γραικία μας έπεισαν ότι χρειαζόμαστε φραπέ ρέισερς με θέση οδήγησης από τα βασανιστήρια του μεσαίωνα και φτιαγμένο με μεράκι και τροχάκι και οτιδήποτε παλιό πήγε στην μεταποίηση και οι τιμές στο ΛΟΛ και στο ομιτζί. Ο πιο μάγκας φραπαγωνιάρης βλέπει συνεργείο/σπίτι του 360 μέρες και τις υπόλοιπες πέντε σε μαζώξεις "ποιανού το πλάκι είναι μεγαλύτερο" γράφοντας και χίλια χιλιόμετρα τον χρόνο και αγγελία "πωλείται όνειρο-τιμή εφιάλτης". Αφού περνάνε καλά τα παιδιά καλά κάνουν, βέβαια. Αλλά η φάση δεν γίνεται για ξαλάφρωμα, εκτός αν εννοούμε την τσέπη του φραπαγωνιστή.
Στο θέμα μας. Τα μονοκύλινδρα τα κορόιδευα μιά ζωή. Αγόρασα ένα. Δικαιώθηκα που τα κορόιδευα μερικώς, έμεινα ολίγον χαζός μερικώς. Το μοτέρ είναι ΠΟΛΥ περιορισμένης λειτουργίας σε κλίμακα στροφών, για ΕΟ δεν είναι ό,τι καλύτερο, στον επαρχιακό πρέπει να χορεύεις κλακέτες αν είναι σφιχτός, φώτα μέτρια, φρένα μέτρια, γενικώς θέλει/έχει συμβιβασμούς που δεν υπάρχει λόγος να γίνονται. Και αυτό οδηγώντας ένα από τα πιο ήπια σε κραδασμό και ροπάτα μοτέρ, δεν ξέρω πόσο θα είχα φρικάρει με κάτι άλλο. Σε βολτάκι ΣΚ Αθήνα/Καλαμπάκα/Αθήνα δικάβαλος με κούρασε. Στο AdvOn το ίδιο, αλλά επειδή μπλέχτηκα σε περιπέτεια δεν μετάνιωσα που δεν πήρα το μεγάλο.
Η άλλη πλευρά λοιπόν, όντας πρώτη φορά οδηγός "ον-οφ", το χαμηλό βάρος, η δυνατότητα παραπάνω από διέλευσης σε χωματόδρομο, η θεσάρα οδήγησης που προσφέρει ορατότητα και χαλαρότητα στα γόνατα, αυτά είναι σοβαροί λόγοι να πάρει κάποιος ένα τέτοιο. Και για αυτό με την κουλαμάρα μου και την μηδενική μου εμπειρία, αποφάσισα ότι για χρήση "εκδρομικό χώμα" ήτοι κάμποση άσφαλτο να φτάσω και όχι μονοπάτια περιπατητικά, θέλω σοβαρό μοτέρ, φρένα, φώτα, την θεσάρα. Όσο πιο σφιχτό χώμα θέλει να μπει κανείς, τόσο πιο σημαντικό είναι το χαμηλό βάρος, οπότε το μονοκύλινδρο γίνεται μονόδρομος και μιά που καινούρια δεν υπάρχουν αναγκαστικά πας στο άτι του κολοκοτρώνη. Δεν είναι σοβαρή συζήτηση ακριβώς το "ποιά είναι η ακτίνα δράσης" γιατί η ακτίνα εξαρτάται από τον αναβάτη και το τερέν. Πάνε παντού, αναλόγως του ποιό κομμάτι του ταξιδιού θα συμβιβάσεις. Ο Μητσάκης με την σύζυγο και το φουντούνι 650 προ αμνημονεύτων γυρνούσε τα πάντα και τα κοάλα. Πήγε με παπί πέρυσι. Γενικώς αν το βάλεις στο μυαλό πας, ο Στέργιος με την βέσπα περνούσε από εκεί που κολλούσαν τα F800GS χωρίς να είναι το χέρι και ο εντουράς. Μονοσήμαντη απάντηση δεν έχει.