Ρε πραγματικα, διαβαζεις τι γραφω? Κατ αρχην, δεν καταλαβαινω τι ακριβως εννοεις με το ¨ορους μηχανολογιας¨, ομως ειπα οτι δεν υπαρχει τιποτα διαφορετικο απο πλευρας αποδοσης ενος κινητηρα οσο αφορα την διαταξη του. Μικρες μεταβολες εχουν τεραστια διαφορα στο handling, στο 1290 αλλαξαν λιγο τη γωνια του μοτερ και το μηχανακι μεταμορφωθηκε. Ολα γινονται για το πως θα τοποθετηθει το μοτερ στο πλαισιο, και πως θα ζυγιστει το συνολο. Πρεπει να το εχω γραψει τουλαχιστον 5 φορες σε αυτο το θρεντ.
Παρ ολα αυτα, συνεχιζεις να γραφεις οτι χαρακτηριστικα οπως το στροφαρισμα και η καμπυλη ροπης σχετιζονται με τη διαταξη, ενω αυτο δεν ισχυει, και δεν θα το βρεις πουθενα, οσο και να ψαξεις. Το ποστ αυτο γραφτηκε, διοτι καποιοι τοτε (σαν εσενα) νομιζαν πως το 660 εχει γκαζια λογω διαταξης και οχι λογω των χαρακτηριστικων του. Simple as that. Αλλα επειδη επιμενεις, θα ηθελα να μπεις στον κοπο να μου εξηγησεις τι ειναι αυτο που κανει ενα V μοτερ να εχει υψηλοτερη αποδοση χαμηλα απο ενα σε σειρα. Γιατι για το στροφαρισμα μας ειπες, νομιζεις οτι ειναι επειδη εχουν λιγοτερα κινουμενα μερη.
Εγώ το βασικό που είπα και εντόπισα το ενδιαφέρον μου ήταν πρώτον το χωροταξικό και δεύτερον το βάρος και η μεγαλύτερη απλότητα του I2 στην κατασκευή και συντήρηση.
Για μένα εκεί έχει το μεγαλύτερο ενδιαφέρον ο Ι2. Είναι μαζεμένος σε διαστάσεις κάτι που κάνει πολύ πιο εύκολο να τοποθετηθεί σε ένα πλαίσιο και μετά με την κατανομή των περιφερειακων όπως η μπαταρία, οι μονάδες abs και τα ηλεκτρονικά και ηλεκτρικα κλπ να μπορεί ο κατασκευαστής με μεγαλύτερη άνεση να ζυγίσει το μηχανάκι.
Από εκεί και έπειτα, έχεις μια μονάδα που δεν μπορεί να μην είναι ελαφρύτερη από ένα v2 σε ίδιας φιλοσοφίας μοτερ. Έστω λίγο. Δηλαδή στον v2 έχεις αναγκαστικά παραπάνω πράγματα πως θα γίνει?
Τωρα στο θέμα της συντήρησης πρακτικά. Σε ένα I2 βγάζεις το τεποζιτακι σου έχεις πιάτο το καπάκι παίζεις μπάλα. Ρυθμίζεις βαλβίδες, αλλάζεις μπουζί συνήθως εύκολα. Εκεί στα V2 στους πίσω κυλίνδρους μπλέκει πολύ το πράγμα. Στρίμωγμα, διπλή δουλειά. Ξήλωνε, ξήλωνε. Μάλιστα τα περισσότερα συνεργεία δεν άλλαζαν ποτέ μπουζί στους πίσω κυλίνδρους και δε ρύθμιζα ποτέ βαλβίδες για να μην παλεύουν 2 ώρες και σου πουν και 100 ευρό πάνω.
Πάμε παρακάτω. Στο θέμα της ψύξης, πράγματι τα υγροψυκτα πλέον μοτέρ είναι όπως λες κλειστού κυκλώματος. Άσχετα αν για 10ετιες ολόκληρες τα Ducati πχ ήταν αεροψυκτα. Δεν βρίσκω το λόγο να είναι χωμένος εκεί πίσω ένας κύλινδρος, τυλιγμένος από το πλαίσιο ενώ στον I2 είναι φάτσα φορά στη ροή του αέρα. Καταρχήν δημιουργεί θέματα στη μοτοσυκλέτα εκ των ουκ άνευ. Δηλαδή χωρίς λόγο τώρα να έχεις ένα κύλινδρο κάτω από τη σέλα να βραζει και έχουμε δει σε πολλές υλοποιήσεις προβλήματα που προκύπτουν όπως με την ζέστη που φέρνει σε αναβάτη και συνεπιβάτη. Και ειδικά στην Ελλάδα αυτό δεν είναι αμελητέο.
Τωρα στο θέμα της απόδοσης και του στροφαρισματος και του τρόπου λειτουργίας . Πράγματι αυτό το ανέφερα ίσως και κακώς γιατί εν τέλει είναι το τελευταιο που επηρεάζει. Σε 2 διατάξεις ίδιου αριθμού κυλινδρων σαφώς και τον πρωταρχικό ρόλο παίζουν αλλά πράγματα όπως το σχέση διαμέτρου εμβολου με διαδρομή έχει επιλέξει ο κατασκευαστής, που έχει δώσει έμφαση στη ροπή χαμηλά η στη δύναμη ψηλά στο θέμα χρονισμού, ψεκασμού, εισαγωγής αέρα κλπ κλπ. Μπορείς να φτιάξεις έναν υποτετραγωνο V2 ας πούμε και έναν υπερτετραγωνο I2 η το αντίθετο. Κακώς το γενίκευσα γιατί πράγματι δεν επηρεάζει καθεαυτή η διάταξη μόνη της αυτό το σημείο.
Αν κάτι μπορεί να επηρεάσει ξεκάθαρα τον τρόπο λειτουργίας ενός I2 σε σχεσξ με τον V2 είναι η δυνατότητα χρονισμού 360 που έχει δηλαδή ταυτόχρονης κίνησης των πιστονιων κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε καμία περίπτωση με τον V2 γιατί θα γίνει κομπρεσέρ.
Συνεπώς λοιπόν για εμένα προσωπικά όπως πολύ εύστοχα λες κι εσύ, αφού μπορούμε ν; δώσουμε σε ένα μοτέρ τα χαρακτηριστικά που θέλουμε ασχέτως αν ειναι I2 η V2 γιατί να επιβαρύνουμε με τα μειονεκτηματα του V2? Ακόμα και το πιο απλό ή ευκολία συντήρησης νομίζω είναι μεγάλο θέμα. Δεν πιστεύω πως ένας κατασκευαστής κερδίζει τόσα πολλά στο ότι είναι μακρύς ο V2 συνεπώς πετυχαίνει πιο καλό ζύγισμα. Δηλαδή οκ εκεί πίσω βάζεις αλλά πράγματα και το ζυγίζεις γιατί πρέπει να το κάνεις με το μοτέρ?
Τελοσπαντων, νομίζω με όσα γίνονται και γύρω μας και πολύ το τραβήξαμε, είσαι κι εσύ παιδί του moto και σε νιώθω, αναπολείς παλιές καλές μάχες! Νταξει την κάναμε πάμε παρακάτω.