Mε μια ματια που εριξα ειδα κινητηρες που πατησαν ακομα και τα 100000 μιλια χωρις να ανοιχτουν και χωρις προβλημα.
Κατα την γνωμη μου ο minarelli ειναι ενας πολυ αξιοπιστος κινητηρας αν καποιος τον συντηρει σωστα και η αξιοπιστια του οφειλεται
περισσοτερο στα χαρακτηριστικα του. Ειναι ενας κινητηρας με πολυ χαμηλη συμπιεση σε σχεση με τον ανταγωνισμο 10:1,εκκεντροφορο
με μικρη διαρκεια και βυθισμα βαλβιδων 6mm (βυθισμα παπιου) ,πιστονι με μακριες φουστες ,πολυ συντηρητικο αβανς και πολυ πλουσιο μιγμα μετα το 50% ανοιγματος του γκαζιου(12,2:1 μετρησα με wideband)
Ολη αυτη η συνταγη η οποια φυλαει απο παντου τον κινητηρα απο υψηλες θερμοκρασιες θαλαμου καυσης και προστατευοντας
την μπιελα λογω της χαμηλης συμπιεσης εχει ως αποτελεσμα ο κινητηρας αυτος να εχει μεγαλη μακροζοια!
Μην τα θελουμε ολα ομως γιατι το συνολο αυτο εχει χαμηλη αποδοση λογω της παραπανω συνταγης.
Θαυμαζω λοιπον περισσοτερο τον κινητηρα της KTM και συγκεκριμενα τον 690 o οποιος εχει 12:1 συμπιεση,εκκεντροφορο με πολυ αγρια χαρακτηρηστικα και ρυθμισεις ψεκασμου και χρονισμου αναφλεξης οριακες και παρολα αυτα δεν κανει κιχ και αντεχει και αυτος 100000 χλμ
με σωστη συντηρηση!
Εδω θα πω οτι οι γιαπωνεζοι παντα ηταν συντηρητικοι σε μηχανακια παραγωγης και αυτο φαινεται στην ιπποδυναμη που παραγουν οι κινητηρες τους σε σχεση με τον ανταγωνισμο και αυτο τους βοηθαει στην αξιοπιστια.
Δεν θαυμαζω λοιπον εναν κινητηρα ''τορνο'' που δεν σπαει δεν χαλαει γιατι ειναι σιγουρο οτι μπορει να το κανει λογο του βαθμου αποδοσης του.
Στην εικονα φαινεται η διαφορα του σε σχεση με τον κινητηρα της ktm...Για να καταλαβετε ποσο τελειος ειναι ο κινητηρας του 690
δειτε την καμπυλη του husqvarna 610 το οποιο εχει περισσοτερη ιπποδυναμη απο τον minarelli και τον rotax του bmw αλλα ειναι αθλιος
σε ολο το φασμα που χρειαζομαστε ολοι μας δηλαδη αυτο μεχρι τις 5500 στροφες. Δει τε επισης την καμπυλη του 690 η οποια χανει ελαχιστα
στις χαμηλες στροφες σε σχεση με τα υπολοιπα και συνεχιζει ως την κορυφη με τρελη διαφορα ισχυος χωρις να χανει σχεδον καθολου την αποδοση του στις χαμηλες! Αυτο θα πει εργο τεχνης!