Σε ευχαριστώ Κώστα, σε μεγάλο βαθμό με κάλυψες. Την απορία την εξέφρασα όχι με αφορμή το βίντεο αλλά με τοποθετήσεις συναδέλφων μελών του forum που είπαν ότι είδαν μεγάλη διαφορά στη ποιότητα κατασκευής κάποιων μοτοσυκλετών και δεν διάβασα κάτι πιο συγκεκριμένο.Koιτα, ο συγκεκριμενος ειναι φανατικος γιαμαχακιας και δει Τενερακιας, καθως το 660 του ειναι το καλυτερο αντβε μηχανακι εβα. Παρ'ολα αυτα, και στο βιντεο φαινεται, το φινιρισμα των πλαστικων στο εκθεσιακο μηχανακι της Ζυριχης (και οχι το τεστ ντραιβ μηχανακι της εκθεσης του Μπαμπη στη γειτονια) ειναι ολιγον απαραδεκτο. Το ενα πλαινο πλαστικο εχει γρατσουνιες σαν να ειναι ηδη χρησιμοποιημενο και το πανω πλαστικο γυρω απο το μπαρακι της ζελατινας εχει ακομη τις ακμες απο τα καλουπια. Μπορει ολα αυτα να εχουν βελτιωθει στην εκδοση παραγωγης αλλα ειναι απαραδεκτα για εκθεση.
Και το 660 δεν εχει και τα καλυτερα πλαστικα του κοσμου. Ειναι σκληρα πλαστικα, για στριταδικο μηχανακι. Και το vstrom πχ που ειχα δει περσυ στην εκθεση στο Ελληνικο τετοια ειχε, αλλα τουλαχιστον το στρομ δεν προσανατολιζεται για τοσο οφ οσο το 660-700. Η ΚΤΜ πχ χρησιμοποιει εντουραδικα πλαστικα, το χοντρο κι ευκαμπτο/μαλακο πλαστικο δηλαδη που βλεπεις σε ολα τα Γιαπωνεζικα εντουρακια, ακομη και το KLR650 θυμαμαι ειχε τετοια πλαστικα.
Ειδικά σε μελλοντικά μοντέλα σε εκθέσεις έχω δει κι εγώ παραφωνίες. Παραδείγματος χάρη έχω δει διακόπτες από Yamaha MT-10 SP (πριν πωληθεί στην Ελληνική αγορά) να έχουν ξεβάψει και από μαύροι να εμφανίζετε από κάτω ένα λευκό χρώμα, πράγμα που δεν ισχύει γιατί αν σπάσεις έναν τέτοιο διακόπτη θα δεις πως δεν είναι βαμμένος αλλά μαύρος μέσα-έξω.
Με αφορμή αυτά που γράφεις... ξέρω πολλούς που μεταφράζουν τα μαλακά πλαστικά ως κακής ποιότητας και τα σκληρά ως καλής. Φαινομενικά μπορεί και να είναι σε σχέση με κάποια καλογυαλισμένα σκληρά πλαστικά, αλλά αν το Tenere 700 έχει όντως μαλακά πλαστικά θα είναι η σωστότερη επιλογή. Τα μαλακά πλαστικά υπάρχουν για να μη σπάνε εύκολα σε μια μηχανή που είναι προορισμένη να τρώει τούμπες. Παρόλο που μπορεί να θαμπώνουν ή να μαζεύουν γρατζουνιές ευκολότερα. Αυτός είναι ο προορισμός τους και κυρίως είναι μια πάμφθηνη αντικατάσταση όταν αυτό είναι απαραίτητο. Όποιος λοιπόν πει πως το Tenere 700 έχει κακή ποιότητα κατασκευής γιατί τα πλαστικά του είναι μαλακά μάλλον δεν γνωρίζει...
Μετά θα ήθελα να διαβάσω αν κάποιος εξέτασε τις συγκολλήσεις του παλισίου, είτε στο Tenere 700 είτε στο 790. Αυτά είναι σημαντικά στοιχεία ποιότητας κατασκευής. Το κράμα των μετάλλων πως να το αξιολογήσουμε, γίνεται; Δε γίνεται! Το φινίρισμα όμως που έχει γίνει στις κολλήσεις εκ των υστέρων ώστε να δείχνει τη καλή δουλειά που έχει γίνει και ταυτόχρονα να μην είναι σαν έκτρωμα. Όποιος ρίξει μια ματιά σε μια Yamaha R1 σε πλαίσιο και ψαλίδι θα καταλάβει τι εννοώ.
Από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα τα προσαρτημένα σε μια μηχανή, όπως η ποιότητα των αναρτήσεων ή το επίπεδο ηλεκτρονικών, αυτά μπορεί κάθε εταιρεία να τα βάλει αλλά αυτά καθορίζουν - ΣΗΜΕΡΑ- το επίπεδο τιμής που θα φτάσει το τελικό προϊόν στην αγορά.
Οπότε, όσο για το Tenere 700 όσο και για το 790 ας κάνουμε υπομονή και ας αφήσουμε να έρθουν στους δρόμους μας και μετά ασκούμε τη κριτική περί σχέσης ποιότητας κατασκευής - τιμής- προορισμού χρήσης και ποιο είναι πιο κοντά.
Στα δικά μου μάτια -χωρίς να κρίνω διόλου ποιότητες κατασκευής- το 790 είναι μια all round μηχανή που δεν αμφιβάλλω πως θα έχει χωμάτινες ικανότητες ενώ το Tenere 700 έχει εντελώς Σπαρτιάτικο εξοπλισμό και στην άνεση και στα βοηθήματα (σέλα/ηλεκτρονικά). Κατά τη γνώμη μου αν απευθυνόμαστε στο μέσο όρο αναβατών και πορτοφολιών το Yamaha θα πουλήσει πολύ περισσότερο σε ανθρώπους που θα θέλουν να πάνε στο χώμα. Άλλο να ρίχνω 15 χιλιάρικα εκεί, άλλο 10. Πάντα θα υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Φυσικά περισσότερα και ασφαλέστερα θα μπορώ να πω όταν οι μηχανές είναι εδώ.