Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι παρά τις ατακες και τα συνθήματα για εξόδους από μνημόνια κι επιστροφή στην κανονικότητα η κατάσταση δεν έχει βελτιωθεί σημαντικά...εχει γίνει λίγο ευκολοτερος και φτηνότερος ο δανεισμός μεν αλλά ακόμα και σημερα το να δώσεις 10.000 για καινούρια μηχανή δεν μοιαζει ευκαιρία...μπορεί να λέμε ότι το Tenere 700 είναι φτηνό...αλλά δεν είναι. είναι απλά φτηνότερο από τα άλλα. Συνεπώς αν τα 10.000 ευρώ δεν είναι λίγα χρήματα...τα 15.000 για την Africa Twin ή το KTM 790 R είναι πολυτέλεια. Και για αυτό βλέπετε και τιμές μεταχειρισμένων ψηλά. Δεν υπάρχει σημαντική οικονομική βελτίωση ούτε τώρα ούτε στον ορίζοντα που να κάνει κάποιον να σκεφτεί ότι τα 10.000 ευρώ είναι ευκαιρία για καινούρια μηχανή...
Ναι μεν αλλά!
Εδώ μιλάμε για τον ανταγωνισμό εντός της υπάρχουσας κατάστασης. Μέσα στα αίτια σίγουρα είναι ΚΑΙ αυτά που περιγράφεις αλλά σίγουρα δεν πάνε μόνα τους.
Π.χ. τα BMW κάνουν τα διπλάσια χρήματα από το Tenere 700 (οκ ξέρω θα μου πείτε για το πρόγραμμα..., πάντως δεν έχει το μερίδιο αγοράς που είχε πριν από λίγα χρόνια και εντός της κρίσης), το Tracer 900GT είναι στα 13 χιλιάρικα. Το X-ADV είναι στα 13 χιλιάρικα.
Η οικονομική κρίση έχει μειώσει συνολικά τις πωλήσεις, αυτό είναι το μόνο σίγουρο αλλά η αγορά διαμορφώνεται από και με πολλούς παράγοντες. Το Africa οτι έχει πουλήσει το έχει πουλήσει στις ακριβότερες εκδόσεις, το ίδιο και το 790R...