ΤΕΧΝΙΚΟ-Χαρτογραφηση ECU σε F800GS κ οχι μονο...

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Την έκανα τελικά κι εγώ την αναβαθμισούλα μου :yew:

Τώρα απο εντυπώσεις εχω να πώ τα εξής:
................... Ευχαριστώ Γιάννη!
Ευχαριστώ ΄Κώστα !! :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
Σου διαφεύγει το γεγονός της καλύτερης ατμοποίησης, κ ενας τρόπος να γίνει αυτό είναι στη σωστή χρονική στιγμή του ψεκασμού πάνω σε όσο το δυνατόν περισσοτερα "ζεστά" μέρη.

δηλαδη? πως μπορεις να το κανεις αυτο?

Αυτό γίνεται με 2 τρόπους.

1. Αύξηση της ευαισθησίας του Maf (sensor στο φιλτροκούτι) και
2. ελαφρά αύξηση του βασικού χάρτη injection από 2% εώς 5% στις ψηλές *(αναλόγως και με τι φοράει το μηχανάκι- φίλτρο εξάτμιση κλπ).

Λόγω που από το εργοστάσιο είναι πολύ φτωχά ρυθμισμένα οι μεταβολές στους χάρτες Maf και injection δουλεύουν τέλεια σε όλες τις συνθήκες, από παγετό μέχρι καύσωνα..
 
Τελευταία επεξεργασία:

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
δεν εχουν ολα τα μοτερ αισθητηρα στο φιλτροκουτι
και επισης σε αρκετους εγκεφαλους δε μπορεις να επεμβεις στο maf
και αν καταλαβα καλα, ο μπρος θελει να πει αλλο πραγμα(?)


και επισης ελαφρα αυξηση στις ψηλες στροφες τι εννοεις?
 
Τελευταία επεξεργασία:

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Σου διαφεύγει το γεγονός της καλύτερης ατμοποίησης, κ ενας τρόπος να γίνει αυτό είναι στη σωστή χρονική στιγμή του ψεκασμού πάνω σε όσο το δυνατόν περισσοτερα "ζεστά" μέρη.
Η ατμοποιηση και ο στροβιλισμος (αν καταλαβα καλα) εξαρταται και απο το σχημα του θαλαμου καυσης, και απο το ποσο καλα δουλευει το συστημα εξαγωγης, και απο το αβανς, και ισως και απο αλλους παραγοντες που μου διαφευγουν Σωστα;
 

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
δεν εχουν ολα τα μοτερ αισθητηρα στο φιλτροκουτι
και επισης σε αρκετους εγκεφαλους δε μπορεις να επεμβεις στο maf
και αν καταλαβα καλα, ο μπρος θελει να πει αλλο πραγμα(?)


και επισης ελαφρα αυξηση στις ψηλες στροφες τι εννοεις?

Το F800GS έχει αισθητήρα Maf στο φιλτροκούτι. Με λίγη αύξηση της ευαισθησίας του (μέσα από χάρτη) καταφέρενεις να υπακούει καλύτερα στις θερμοσκρασίες και αυξάνει πιο άμεσα το μίγμα σε ακραίες καταστάσεις.

Τα εργοστάσια δίνουν πολύ συντηρητικές τιμές για να πετύχουν τον μέγιστο συμβιβασμό ανάμεσα από διάφορα κλίματα, υψόμετρα και προδιαγραφές ρύπων κλπ, συμβιβασμός που δε σουλεύει σωστά στα δικά μας θερμά κλίματα πχ.

Για να καταλάβεις πωλούνται διάφορα booster control που περεμβάλονται με τον maf για να κάνουν την ίδια δουλειά. Απλά μέσα από το χάρτη είναι πιο σωστό μιας και το μεταλάβεις ποσοστιαία ανα στροφές και άνοιγμα γκαζιού διατηρώντας την οικονομία καυσίμου χαμηλά χωρίς περίσσευμα καύσιμου.

Επίσης ελαφρά αυξηση στους injection χαρτες σημαίνει να ψεκάζει λίγη μεγαλύτερη ποσότητα και πίεση το καύσιμο μιας και από το εργοστάσιο είναι ήδη φτωχά τα μίγματα. Αυτό σε συνδυασμό με τον έλεγχο που κάνουν οι χάρτες "λ" πετυχαίνεις το τέλειο στο μίγμα, απόδοση και κατανάλωση μιας και πας με μικρότερο άνοιγμα γκαζιού για την ίδια ροπή που είχες πριν.
Σταδιακά μετά από 40 χιλ και αυτόματα, "βγαίνουν" οι "long term fuel trim" (χάρτες μακράς προσαρμογής) που συνδυάζουν την λειτουργία του εγκεφάλου με τις συνήθεις (στο πως ανοιγοκλείνει το γκάζι ο αναβάτης) και ο τελικός χάρτης βγαίνει σχεδόν τέλειος, ελαφρά πιο πλούσιος ανάλογα με τις θερμοκρασίες και αναλογικά προοδευτικός ψεκασμός σχετικά με τις στροφές προσαρμοσμένος με το κλίμα και τις συνήθειες του αναβάτη. Ούτε περισσεύματα ούτε ατροφίες..!


Η ατμοποιηση και ο στροβιλισμος (αν καταλαβα καλα) εξαρταται και απο το σχημα του θαλαμου καυσης, και απο το ποσο καλα δουλευει το συστημα εξαγωγης, και απο το αβανς, και ισως και απο αλλους παραγοντες που μου διαφευγουν Σωστα;
Έχεις δίκιο ο στροβιλισμός πετυχαίνει με το σχήμα στο θάλαμο καύσης. Αυτό που κάνω είναι με λίγη μεγαλύτερη πίεση σταδιακά με τις στροφές του κινητήρα και το άνοιγμα του γκαζιού, να βελτιώσω τον στροβιλισμό (φαινόμενο βεντούρι) με αποτέλεσμα καλύτερη απόδοση και οικονομία. Βέβαια όλα αυτά είναι συνάρτηση πχ.αν φοράει το μηχανάκι, πχ. ελευθερο φίλρο, εξάτμιση κλπ. αλλάζει η πίεση εισαγωής εξαγωγής *το βεντούρι που λέγαμε και αναλόγως μπαίνουν οι σωστές τιμές στους χάρτες για να ιστοσταθμίσουν το backfire-pressure με τις απαιτήσεις στο καύσιμο..

Αυτή είναι όλη η δουλειά που γίνεται για να πετύχουμε στο μηχανάκι τη μέγιστη ροπή "τραπέζι" και την μέγιστη ροπή και ιπποδύναμη με ασφάλεια..

Εδώ είναι τα αποτελέσματα από διάφορα μηχανάκια και οι βελτιώσεις τους στη ροπή και ιπποδύναμη :

F800GS 2008 (φίλτρο εξάτμιση):




R1100GS 1995 (φαρδύτερους αυλούς από RT):




R1150GS 2003 εκκεντροφόρους από R1000S KAI (επίσης με φαρδύτερους αυλούς από RT για μεγαλύτερη τορφοδοσία αέρα στις ψηλές και ιπποδύναμη) :




R1150RT 2002 (με Κ/Ν και de-cat remus εξάτμιση ) :



R1100S 1999 φίλτρο - εξάτμιση χωρίς καταλύτη (de-cat) :

 
Τελευταία επεξεργασία:

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
ξερω πως επεμβαινουν εξωτερικασ το μαφ η στον αισθητηρα πιεσης κλπ συνηθως ειτε με ενα ροοστατη ειτε με ενα τραζιστορ γινεται για να παρεις ενα γραμμικο offset στον εγκεφαλο το οποιο στην ουσια θα πετυχει να φερει το μειγμα σε λιγο καλυτερη κατασταση με μπακαλιστικο τροπο ''ξεγελωντας'' τον εγκεφαλο

το να αυξησεις την πιεση δε θα ελεγα οτι αλλαζει κατι στην ''ατμοποιηση'' που λεει ο μπρος μιας και αυτο εξαρταται σχεδον αποκλειστικα απο το που ψεκαζει το μπεκ, το ποσο μακρια, το πως ειναι ο θαλαμος καυσης, το πως ειναι ο αυλος εισαγωγης, τι τραχυτητα εχει κλπ κλπ κλπ...

επισης η αυξηση της πιεσης δημιουργει μακροχρονια προβληματα και στην τρομπα οπου τη ζοριζει παραπανω, αλλα και στα μπεκ, αν η πιεση ειναι εκτος των εργοστασιακων specs που δινει ο κατασκευαστης του μπεκ. Επισης πρεπει να ξαναφτιαχτει απ την αρχη ολος ο χαρτης καυσιμου, δηλαδη ενας πονοκεφαλος χωρις λογο

οπως ειπα και στην αρχη ομως οι ενστασεις μου δεν ειναι για το wot μειγμα, αλλα για τα ενδιαμεσα...
τωρα βεβαια η αληθεια ιενια οτι και στα μποξερ που εβαλες τα 14αρια που βλεπω στο wot ειναι λιγο φτωχα, παντως τα 15+ του εργοστασιου ειναι τραγικα
 

chaosm

Μέλος
ξερω πως επεμβαινουν εξωτερικασ το μαφ η στον αισθητηρα πιεσης κλπ συνηθως ειτε με ενα ροοστατη ειτε με ενα τραζιστορ γινεται για να παρεις ενα γραμμικο offset στον εγκεφαλο το οποιο στην ουσια θα πετυχει να φερει το μειγμα σε λιγο καλυτερη κατασταση με μπακαλιστικο τροπο ''ξεγελωντας'' τον εγκεφαλο

το να αυξησεις την πιεση δε θα ελεγα οτι αλλαζει κατι στην ''ατμοποιηση'' που λεει ο μπρος μιας και αυτο εξαρταται σχεδον αποκλειστικα απο το που ψεκαζει το μπεκ, το ποσο μακρια, το πως ειναι ο θαλαμος καυσης, το πως ειναι ο αυλος εισαγωγης, τι τραχυτητα εχει κλπ κλπ κλπ...

επισης η αυξηση της πιεσης δημιουργει μακροχρονια προβληματα και στην τρομπα οπου τη ζοριζει παραπανω, αλλα και στα μπεκ, αν η πιεση ειναι εκτος των εργοστασιακων specs που δινει ο κατασκευαστης του μπεκ. Επισης πρεπει να ξαναφτιαχτει απ την αρχη ολος ο χαρτης καυσιμου, δηλαδη ενας πονοκεφαλος χωρις λογο

οπως ειπα και στην αρχη ομως οι ενστασεις μου δεν ειναι για το wot μειγμα, αλλα για τα ενδιαμεσα...
τωρα βεβαια η αληθεια ιενια οτι και στα μποξερ που εβαλες τα 14αρια που βλεπω στο wot ειναι λιγο φτωχα, παντως τα 15+ του εργοστασιου ειναι τραγικα
Που θες να καταλήξεις δεν μας είπες
 

p@nos

Μέλος
Όνομα
Panos
Που θες να καταλήξεις δεν μας είπες
ειπα εξ αρχης, οτι τα afr θα μπορουσαν να ειναι καλυτερα ωστε να υπαρχει καλυτερη αποκριση/ροπη στα ενδιαμεσα γκαζια, και επ αυτου γινεταη η ολη κουβεντα, οποτε δε καταλαβαινω ποιο ειναι το προβλημα σου τωρα

οι τελευταιες απαντησεις ειναι απλα λογω της πορειας που πηρε η συζητηση
 
Τελευταία επεξεργασία:

JOHNGS1100

Μέλος
Επαγγελματίας
Περιοχή
..
Όνομα
John
Μοτό
R1100GS
ξερω πως επεμβαινουν ..............
το να αυξησεις την πιεση δε θα ελεγα οτι αλλαζει κατι στην ''ατμοποιηση'' που λεει ο μπρος μιας και αυτο εξαρταται σχεδον αποκλειστικα απο το που ψεκαζει το μπεκ, το ποσο μακρια, το πως ειναι ο θαλαμος καυσης, το πως ειναι ο αυλος εισαγωγης, τι τραχυτητα εχει κλπ κλπ κλπ...

επισης η αυξηση της πιεσης δημιουργει μακροχρονια προβληματα και στην τρομπα οπου τη ζοριζει .............
..........................
οπως ειπα και στην αρχη ομως οι ενστασεις μου δεν ειναι για το wot μειγμα, αλλα για τα ενδιαμεσα...
τωρα βεβαια η αληθεια ιενια οτι και στα μποξερ που εβαλες τα 14αρια που βλεπω στο wot ειναι λιγο φτωχα, παντως τα 15+ του εργοστασιου ειναι τραγικα
Δεν επεμβαίνω στην πίεση της αντλίας, αυτή είναι σταθερή στα 3,5-4 Bar εκτός αν την αλλάξεις ή κάνεις το bypass που προανέφερα στα R1200GS.
Επεμβαίνω στον ψεκασμό των μπεκ (μέσα από χάρτη) ώστε ο ψεκασμός να γίνεται με λίγη μεγαλύτερη πίεση- αυτό έχει να κάνει με ρύθμιση στην τάση που λειτουργούν είναι ένας απλός χάρτης ανοιγμα-κλείσιμο στα μπεκ.

Το WOT μίγμα στα ενδιάμεσα σου απάντησα πολλές φορές πιο πάνω, επεμβαίνει ο "λ", δεν τον καταργώ, και το φέρνω στο 13,5-14,4 στα ενδιάμεσα (close loop) που λες.
Αυτό κάνει οικονομία και είναι κοντά στο peak της ροπής, να θυμίσω ότι από μαμά είναι στο 14,4-15,2 δηλ. πολύ φτωχό. δε χρειάζεται να κάνεις τίποτα παραπάνω.

Αποτέλεσμα είναι το μηχανάκι δουλεύει στρωτά με ελαφρώς αυξημένα μίγματα σε close και open loop, για καλύτερη απόδοση που σε συνδυασμό με το αυξημένο αβανς δίνει ροπές και δύναμη πολύ παραπάνω από μαμά, έστι φτάνεις τον κινητήρα από το 65% της απόδοσης που έχει από το εργοστάσιο στο 95 %, χωρίς πρόβλημα στην αξιοπιστία του μιας και είναι μέσα στις αντοχές του.
Τα υπόλοιπα όλα είναι να χρησιμοποιείς σωστά λιπαντικά, μπουζί, αναλώσιμα κλπ
και στην τελική ..στο χέρι του αναβάτη ο οποίος πλέον.. έχει όλη τη δύναμη που μπορεί να βγάλει το μοτέρ και τη διαχειρίζεται αναλόγως..
\
Φίλε p@nos προσπάθησα να σου απαντήσω σε όλες τις ερωτήσεις ελπίζω να σε κάλυψα :)
 
Τελευταία επεξεργασία:

bros400pgm

Μέλος
Περιοχή
ΠΑΤΡΑ
Όνομα
Kosmas
Μοτό
Aprilia
Eγω εχω δει μεγαλες διαφορες σε αγωνιστικο μοτερ, ακομα και με 10.5-11 afr, με ανοιχτο γκαζι (WOT). Οχι σε δυναμομετρο αλλα σε δρομο με χρονομετρο. Για μενα το δυναμομετρο θελει τεραστια εμπειρια χειρισμου και του λειπει η παραμετρος χρονος.
Οσον αφορα την ατμοποιηση, εκτος των δεδομενων (θαλαμο καυσης, αυλος) υπαρχει περιπτωση αναλογα το μοτερ και τα μπεκ, να ψεκαζεις καυσιμο ακομη και με κλειστη βαλβιδα.
Ο χρονος που κλεινει το μπεκ μεχρι και το μιγμα να περασει την βαλβιδα πρεπει να υπολογιστει επισης.
 

Rangos

Stop buying, Start riding
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
BMW F 800 gs
KTM 300 exc
YAMAHA Majesty 125
YAMAHA CT 50
Και εγω για μετα το Πασχα το εχω δρομολογήσει και δεν βλέπω την ώρα.:stm:
 

mAthosalas

I love my GS
Περιοχή
ΧώμαSweetHome
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F800GS 30 years
Το απόγευμα έχω κανονίσει και εγώ επίσκεψη στο Γιάννη.
θα ενημερώσω για νεότερα.:friendship:
Και εγω για μετα το Πασχα το εχω δρομολογήσει και δεν βλέπω την ώρα.:stm:
Επομενο βημα αν φτιαξετε το 800 και θελετε κατι ακομα...αν σας τρωει το χερι σας...και η τσεπη σας...ΑΥΤΟ!:cool::D
 

Rangos

Stop buying, Start riding
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
BMW F 800 gs
KTM 300 exc
YAMAHA Majesty 125
YAMAHA CT 50
Επομενο βημα αν φτιαξετε το 800 και θελετε κατι ακομα...αν σας τρωει το χερι σας...και η τσεπη σας...ΑΥΤΟ!:cool::D

Εγώ είμαι ορκισμένος ΚΤΜας την τελευταία 10ετία και για πάντα.:stm:
ΑΛΛΑ.... οσο ο πίσω κύλινδρος θα μου καιει τα πόδια εσωτερικά:dnl:, εγω αρνούμαι να το παντρευτώ αυτο το όπλο!

Γιαυτό θα κάνω ελάφρές πινελιές στο 800, που μου βγάζει τα γούστα και όπου μας βγάλει...

( Αμα το φτιάξουν, τότε είναι που θα με ζώσουν τα φίδια και να δούμε μετά που θα βρούμε το χαρτι..:happy: )
 

δημήτρης

Μέλος
Περιοχή
Λάρισα
Όνομα
Δημήτρης
Μοτό
CRF 300L
προτιμώ το 1090 Κώστα να ξες ;)

Λοιπόν
να ξεκινήσω τις πρώτες μου εντυπώσεις λέγοντας πως ήμουν κατά των οποιοδήποτε πειραγμάτων-βελτιώσεων, πριν μιλήσω με τον @JOHNGS1100 , ο οποίος ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ το έχει μελετήσει το αντικείμενο.
Ο κινητήρας πλέον αποδίδει γραμμικά, χωρίς κομπιάσματα, πραγματικά ακούει και αρπάζει από πιο χαμηλά.
Επειδή χρησιμοποιώ και ελέγχω συνέχεια την στιγμιαία κατανάλωση, όλα αυτά με 0,5 λιτρ. λιγότερη στιγμιαία κατανάλωση. Καταλαβαίνεις ότι κάτι τέτοιο το ήθελε ο κινητήρας από αυτό το μηχανάκι.
Περισσότερα μετά από μεγάλη βόλτα!

Γιάννη ευχαριστώ:friendship:
 
Τελευταία επεξεργασία:

Rangos

Stop buying, Start riding
Περιοχή
Χαλκιδα
Όνομα
Χρηστος
Μοτό
BMW F 800 gs
KTM 300 exc
YAMAHA Majesty 125
YAMAHA CT 50
Με γειές και απο μένα Δημήτρη.
Καλές βόλτες να έχετε και να το φχαριστιέστε. :friendship::stm:
 

VKon

Μέλος
Περιοχή
Καβάλα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
F 800 GS
Δημήτρη θέλω νέα σου άμεσα για το εργαλείο.
:cool: :cool: :cool:

GS is the best way to spend a lot of time on the road
 
Top Bottom