al800
Μέλος
Για τους Τακαρίσιους που αυριο θελουν να ξεκινησουν για το γυρο του κόσμου...
Ναι.Ειστε έτοιμοι για Παρίσι-Τακάρ...
Είναι αυτό που λέμε...καλό το μηχανάκι αλλά δεν έχει προβολάκια...
Σε πρώτη φάση κανένα μηχανάκι δεν θέλει τίποτα, κυρίως δεν θέλει να γίνει ο κλασικός καραγκιόζης με το ον-οφ λατέρνα/πιο πολλά λεντ και από ρέιβ.Ε τι να λέμε τώρα. Πήρατε καινούριο μηχανάκι και κολλήσατε στα προβολάκια...τελικα όλοι για πε εν φε είστε και δεν το ξέρετε
Είναι αυτό που λέμε...καλό το μηχανάκι αλλά δεν έχει προβολάκια...
Με πρόλαβες... και θα ήθελα να επιμείνω σε κάτι από αυτά που ανέφερες.Για τα πλαστικά τα εσωτερικά.
Το μπροστινό κομμάτι της μοτοσυκλέτας, είναι η ύστατη προσπάθεια να (1) έχουμε φθηνό ανταλλακτικό με μεγάλο αρχικό κόστος (καλούπια) και (2) να πέσει το βάρος. Το πρόβλημα είναι (όπως λογικά είδε η Yamaha και εμείς που το οδηγούμε...) η απώλεια σταθερότητας του συνόλου. Τέτοιο φανάρι και τέτοιο όργανο σε κραδασμούς, αλήθεια τώρα, δεν είχε το 640 Adventure που όταν το άφηνες στο κεντρικό σταντ και στο ρελαντί, έφευγε μόνο του. Εκεί έκαναν λάθος, το όργανο δεν διαβάζεται εύκολα αν όντως κάνεις καλή χρήση της μοτοσυκλέτας στο χώμα. Θα μου πεις "Θες να το βλέπεις? " . Μπορεί και όχι. Αλλά και μόνο που το βλέπω έτοιμο να απομακρυνθεί, είναι αγχωτικό.
Για τα προβολάκια, θα συμφωνήσω με ένα συμπλήρωμα με τον STF. Ιδίως στο χώμα είναι πρακτικά άχρηστα εκεί που συνήθως μπαίνουν (χαμηλά). Με το πρώτο πέρασμα απο λακούβα γέμισαν λάσπη, η οποία ψήθηκε απο την ζέστη και δεν βλέπεις τίποτα. Για μένα τα φωτα του Τενερε είναι σε πολύ καλό επίπεδο, πάσχουν απο αυτό το πρόβλημα όμως που έχουν όλα τα LED. Απίστευτο λευκό φώς με πολύ απότομο cut-off. Ένας προβολέας HID ή αλογόνου, θα ''γεμίσει'' πιο όμορφα το σύνολο. Μιλάμε πάντα για νόμιμα φώτα, αλλιώς ανοίγεις ενα Baja Designs και γίνεται μέρα το σύμπαν. Έχω κάνει πολλές μετρήσεις με φωτόμετρο στο εργαστήριο, και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος αν ενα LED είναι καλό βάση των Lumens που αναφέρουν οι κατασκευαστές (που είναι σκέτη παραπλάνηση συνήθως). Μιας και ένας Maglite, τα ίδια Lumens βγάζει αλλά αναλόγως το πως είναι η δέσμη εστιασμένη, το μάτι μας αντιλαμβάνεται κάτι πιο φωτεινό (όταν τον εστιάζεις) ή κάτι πιο σκοτεινό (όταν ανοίγεις την δέσμη του). Θα έβαζα εγώ? Όχι. Τι θα έβαζα? Αν ήθελα κάτι καλό, θα έπαιρνα δύο φώτα που μπαίνουν στο κράνος. Αυτά είναι πραγματικά χρήσιμα σε μεγάλες διαδρομές νύχτα, που θες να βλέπεις εκεί που κοιτάς (που έχει νόημα δηλαδή) και όχι απλά εκεί που κοιτάει η μοτοσυκλέτα. Ιδίως σε ερημικά μέρη, τα φώτα που δεν στρίβουν με το τιμόνι ή δεν είναι στο κράνος μας είναι εντελώς άχρηστα.
Είχα τρέξει κάποτε στους δύο 24ωρους που έγιναν εδώ, με το 640. Στον ένα δεν πρόλαβα την νύχτα μιας και το μηχανάκι συνάντησε τον δημιουργό του κατά την διάρκεια της ημέρας. Είχα κάνει όμως αρκετή προπόνηση νύχτα για να έχω εικόνα στα φώτα που είχα. Την πρώτη χρονιά είχα τα μαμά φώτα, με λάμπες HID. την δέυτερη 4 LED (ADVmonster Model40 x2 και Model60 x2 ) . Η δεύτερη ήταν πολύ χειρότερη απο την πρώτη. Ιδίως το βράδυ στο χώμα, το πολύ λευκό φως θα κουράσει το μάτι στις πολλές ώρες. Στον πρώτο 24ωρο που τον έβγαλα, τα μάτια μου (μαζί με εναν φακό κράνους LED για να βλέπεις εκεί που κοιτάς) δεν κουράστηκαν καθόλου. Με τα LED, ακόμα και με τα καλά LED σήμερα, θα κουραστώ πιο γρήγορα απο το ''λευκό'' που βγάζουν.
Ουαου, μακραν το πιο ασχημο Τ7 που εχω δει, ευγε στο παλικαρι...Ειστε έτοιμοι για Παρίσι-Τακάρ...
Η κλασσικη φουστια που κανουν οι πωλητες σε ebay κτλ, αναφερουν lumens μονο (= η γενικη συνολικη ποσοτητα που βγαινει απο ενα προβολακι) και δεν αναφερουν δεσμη και Lux (=εστιασμενη ποσοτητα φωτος, θα μπορουσαν να αναφερουν εστω και ενα γενικο Lumens/m2 για να εχεις εικονα τι κανει το φως).Για τα πλαστικά τα εσωτερικά.
Το μπροστινό κομμάτι της μοτοσυκλέτας, είναι η ύστατη προσπάθεια να (1) έχουμε φθηνό ανταλλακτικό με μεγάλο αρχικό κόστος (καλούπια) και (2) να πέσει το βάρος. Το πρόβλημα είναι (όπως λογικά είδε η Yamaha και εμείς που το οδηγούμε...) η απώλεια σταθερότητας του συνόλου. Τέτοιο φανάρι και τέτοιο όργανο σε κραδασμούς, αλήθεια τώρα, δεν είχε το 640 Adventure που όταν το άφηνες στο κεντρικό σταντ και στο ρελαντί, έφευγε μόνο του. Εκεί έκαναν λάθος, το όργανο δεν διαβάζεται εύκολα αν όντως κάνεις καλή χρήση της μοτοσυκλέτας στο χώμα. Θα μου πεις "Θες να το βλέπεις? " . Μπορεί και όχι. Αλλά και μόνο που το βλέπω έτοιμο να απομακρυνθεί, είναι αγχωτικό.
Για τα προβολάκια, θα συμφωνήσω με ένα συμπλήρωμα με τον STF. Ιδίως στο χώμα είναι πρακτικά άχρηστα εκεί που συνήθως μπαίνουν (χαμηλά). Με το πρώτο πέρασμα απο λακούβα γέμισαν λάσπη, η οποία ψήθηκε απο την ζέστη και δεν βλέπεις τίποτα. Για μένα τα φωτα του Τενερε είναι σε πολύ καλό επίπεδο, πάσχουν απο αυτό το πρόβλημα όμως που έχουν όλα τα LED. Απίστευτο λευκό φώς με πολύ απότομο cut-off. Ένας προβολέας HID ή αλογόνου, θα ''γεμίσει'' πιο όμορφα το σύνολο. Μιλάμε πάντα για νόμιμα φώτα, αλλιώς ανοίγεις ενα Baja Designs και γίνεται μέρα το σύμπαν. Έχω κάνει πολλές μετρήσεις με φωτόμετρο στο εργαστήριο, και πραγματικά είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος αν ενα LED είναι καλό βάση των Lumens που αναφέρουν οι κατασκευαστές (που είναι σκέτη παραπλάνηση συνήθως). Μιας και ένας Maglite, τα ίδια Lumens βγάζει αλλά αναλόγως το πως είναι η δέσμη εστιασμένη, το μάτι μας αντιλαμβάνεται κάτι πιο φωτεινό (όταν τον εστιάζεις) ή κάτι πιο σκοτεινό (όταν ανοίγεις την δέσμη του). Θα έβαζα εγώ? Όχι. Τι θα έβαζα? Αν ήθελα κάτι καλό, θα έπαιρνα δύο φώτα που μπαίνουν στο κράνος. Αυτά είναι πραγματικά χρήσιμα σε μεγάλες διαδρομές νύχτα, που θες να βλέπεις εκεί που κοιτάς (που έχει νόημα δηλαδή) και όχι απλά εκεί που κοιτάει η μοτοσυκλέτα. Ιδίως σε ερημικά μέρη, τα φώτα που δεν στρίβουν με το τιμόνι ή δεν είναι στο κράνος μας είναι εντελώς άχρηστα.
Είχα τρέξει κάποτε στους δύο 24ωρους που έγιναν εδώ, με το 640. Στον ένα δεν πρόλαβα την νύχτα μιας και το μηχανάκι συνάντησε τον δημιουργό του κατά την διάρκεια της ημέρας. Είχα κάνει όμως αρκετή προπόνηση νύχτα για να έχω εικόνα στα φώτα που είχα. Την πρώτη χρονιά είχα τα μαμά φώτα, με λάμπες HID. την δέυτερη 4 LED (ADVmonster Model40 x2 και Model60 x2 ) . Η δεύτερη ήταν πολύ χειρότερη απο την πρώτη. Ιδίως το βράδυ στο χώμα, το πολύ λευκό φως θα κουράσει το μάτι στις πολλές ώρες. Στον πρώτο 24ωρο που τον έβγαλα, τα μάτια μου (μαζί με εναν φακό κράνους LED για να βλέπεις εκεί που κοιτάς) δεν κουράστηκαν καθόλου. Με τα LED, ακόμα και με τα καλά LED σήμερα, θα κουραστώ πιο γρήγορα απο το ''λευκό'' που βγάζουν.
Στεφανε το εχουμε ξανασυζητησει, αυτη η παραδοχη ειναι ενας μυθος και εχει αποδειχθει οτι το χρωμα/θερμοτητα του φωτος δεν επηρεαζει καθολου το κατα ποσο διαπερναει ομιχλες/σκονες κτλ Αυτο που κανει το οσο πιο θερμο/κιτρινο φως ειναι να αυξανει την αντιθεση των χρωματων των αντικειμενων που "χτυπαει" , με αποτελεσμα να γινεται πιο ξεκουραστο στο ματι και τον εγκεφαλο το να διακρινει τα ορια των αντικειμενων σε τετοιες συνθηκες. Με αλλα λογια εκει που ταλαιπωρειται ο εγκεφαλος να διακρινει μεσα στην ομιχλη, με κιτρινο φως θα ταλαιπωρηθει λιγοτερο. Ειναι ακριβως το ιδιο αποτελεσμα με το να φορας κιτρινους φακους σε συνθηκες πυκνης νεφωσης.Θα μείνω στο τελευταία (γ) γιατί προφανώς είτε δεν το ξέρετε, είτε δεν σας έτυχε. Όταν έχεις μπροστά σου άλλη μηχανή (καθόλου σπάνιο στα γκρουπ που οργανώνονται στις βόλτες) τη σκόνη που σηκώνει η μοτοσυκλέτα που προηγείται δεν μπορεί να την διαπεράσει το ψυχρό φως των led, είναι σα να χτυπάει σε τοίχο και stop. Αν υπάρχει και αστιγματισμός (εγώ έχω) τότε το πρόβλημα γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο.
Οπότε τα τόσο Must προβολάκια, πρέπει να έχουν και σωστή δέσμη και θερμό φως.
Μύθος δεν μπορεί να είναι γιατί το έχω αντιμετωπίσει εγώ προσωπικά. Όταν η σκόνη πούδρα σηκώθηκε μπροστά μου και δε μπορούσα να δω τίποτα πίσω από αυτήν. Μόλις γύρισα τη μεγάλη σκάλα η οποία είναι κίτρινη όλα ομαλοποιήθηκαν. Αυτό είναι ένα παράδειγμα άμεσης διαφοράς στο οπτικό μου πεδίο (δεν έχει να κάνει με προσαρμογή κόπωση κτλ). Προφανώς μέρος ευθύνης μπορεί να έχει και ο αστιγματισμός αλλά -κατά τη γνώμη μου πάντα- αυτό είναι παράγοντας ώστε οι επιλογές να είναι ακόμη πιο προσεκτικές. Από εκεί και πέρα εγώ καταθέτω την προσωπική μου εμπειρία και ο καθένας πράττει όπως νομίζει.Στεφανε το εχουμε ξανασυζητησει, αυτη η παραδοχη ειναι ενας μυθος και εχει αποδειχθει οτι το χρωμα/θερμοτητα του φωτος δεν επηρεαζει καθολου το κατα ποσο διαπερναει ομιχλες/σκονες κτλ Αυτο που κανει το οσο πιο θερμο/κιτρινο φως ειναι να αυξανει την αντιθεση των χρωματων των αντικειμενων που "χτυπαει" , με αποτελεσμα να γινεται πιο ξεκουραστο στο ματι και τον εγκεφαλο το να διακρινει τα ορια των αντικειμενων σε τετοιες συνθηκες. Με αλλα λογια εκει που ταλαιπωρειται ο εγκεφαλος να διακρινει μεσα στην ομιχλη, με κιτρινο φως θα ταλαιπωρηθει λιγοτερο. Ειναι ακριβως το ιδιο αποτελεσμα με το να φορας κιτρινους φακους σε συνθηκες πυκνης νεφωσης.
Εγώ φροντίζω να τονίζω πως αυτά που συζητάμε αφορούν τον Στέφανο. Ο καθένας κάνει ότι θέλει με τη μηχανή του.Μωρε οκ, δεν αντιλεγω, απλα αναφερω το πως δουλευουν τα φωτα. Και αυτος ειναι ο λογος που επειδη εχω κλασσικες κινεζολεντ λαμπες και στα δυο μηχανακια, εχω φροντισει για αυτο το ενδεχομενο. Στο μεν 1090 εχω βαλει κιτρινη μεμβρανη φαναριου στα προβολακια για να βγαζουν πιο θερμο φως, στο δε ΧΤΖ εχω βαλει στο ενα απο τα δυο φαναρια κιτρινη μεμβρανη ωστε να εχω ταυτοχρονα και λευκο και κιτρινο φως.
Απο εκει και περα, να τονισω πως εχει ξεφυγει λιγο η συζητηση γιατι απανταμε σε οσους θελουν προβολακια να μη βαλουν γιατι δεν κανουν για χωμα. Σαν να λεμε σε οσους θα παρουν το Τ7 για εκδρομικο να μην το πατανε ποτε ασφαλτο και νυχτα...