Όπως έχω γράψει και παραπάνω, η πρώτη μου επαφή στη πράξη με παρόμοιες εργασίες στο καπάκι του κινητήρα είναι τώρα, οπότε δε μπορώ να παίξω τον ειδήμονα.
Απ όσα διάβασα και συζήτησα όμως το τελευταίο καιρό, έβγαλα το συμπέρασμα ότι όσον αφορά τους αυλούς εισαγωγής, υπάρχει μια ας το πούμε παρεξήγηση. Όταν λέμε δεν τους πειράζουμε,
δεν εννοούμε ότι αφήνουμε τα μπιμπίκια, που είναι ατέλειες της χύτευσης, αλλά ότι δεν τους γυαλίζουμε ανελέητα όπως της εξαγωγής και προς Θεού δεν αφαιρούμε υλικό αν δε ξέρουμε ακριβώς τι κάνουμε και αν δεν έχει δοκιμαστεί αυτό που κάνουμε.
Το σημαντικότερο όμως είναι, ότι όπως έχουν εξελιχθεί τα πάντα πάνω σ΄ένα μηχανάκι, έτσι έχουν εξελιχθεί και τα καπάκια, οι κεφαλές, οι εισαγωγές ,κλπ. Άρα κάτι που θα δουλέψει σε ένα BMW ή ΚΤΜ τελευταίας γενιάς, μπορεί να μην ισχύει σ΄ένα κινητήρα σχεδίασης και κατασκευής από τα μέσα της δεκαετίας του 1980
και το ανάποδο βέβαια.
Μηχανικός που απευθύνθηκα σήμερα και ασχολείται με τα θέματα αυτά μου
διαχώρισε σαφώς τις περιπτώσεις ψεκαστών και καρμπυρατεράτων μοτό.
Καλό είναι λοιπόν να έχουμε υπόψη μας ότι κάθε κινητήρας είναι διαφορετικός, οπότε δεν υπάρχει «πρότυπο» επέμβασης στον αυλό που να είναι εγγυημένο ότι θα αποδώσει τα αναμενόμενα και στο ζητούμενο πεδίο στροφών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση και επειδή οι κάτοχοι μοτοσυκλετών όπως η δική μου δεν συνηθίζουν να «πειράζουν» τα μηχανάκια τους, δεν υπήρχε «πρότυπο» για μίμηση.
Πάντως σκεπτόμενος εκ των υστέρων, αν ήθελα να το ψάξω λίγο περισσότερο, θα έπρεπε να είχα κινηθεί διαφορετικά.
Θα έπρεπε να είχα πάρει ένα «σπασμένο» κινητήρα σαν το δικό μου, να τον κάνω βίδες και να τον στήσω από την αρχή χωρίς το άγχος ότι αυτά που κάνω τα κάνω στο καθημερινό μου μηχανάκι και με το χρόνο να με κυνηγάει. Να έχω το χρόνο, την υπομονή και το σθένος που απαιτείται για να μπλεχτείς με επαγγελματίες όπως αυτός που ειδικεύεται σε ροικές μοτό. Αντιγράφω από την ιστοσελίδα του:
"Σε όλα τα στάδια χρησιμοποιούμε κάποια "tip" ανάλογα τι θέλουμε να πετύχουμε με το κάθε στάδιο ροϊκής που κάνουμε (κάπου εδώ αρχίζουν τα μυστικά μας)
Επίσεις ολα τα στάδια μπορούν να γίνουν και χωρίς τη χρήση του ροόμετρου ( SuperFlowbenchSF-120 ) για χαμηλότερο κόστος , το καλύτερο φυσικά ειναι με τη χρήση του ροόμετρου, το οποίο μας βοηθάει να ελέγχουμε την ακριβώς ίση ποσότητα σε όλους τους κυλίνδρους (είσοδο/έξοδο) και φυσικά την ακριβώς ποσότητα ανάλογα με τις ανάγκες της βελτίωσης."
Πόση εμπιστοσύνη μπορεί να του δείξει κάποιος που δεν ανήκει στο στενό του «κύκλωμα» ότι τη δουλειά σ ένα πελάτη που ίσως να μη τον ξαναδεί δε θα τη κάνει ξεπέτα με το μάτι?
Έγιναν λοιπόν αυτά που έγιναν και ο κινητήρας είναι επάνω αυτή τη στιγμή, οπότε…