Νόμιζα πως διαλέγεις ελατήριο και σκληρότητα μόνο για το πίσω και πως τα μπροστά είναι στάνταρ.
Ετσι συνηθίζεται στην αγορά ,αλλά...Δεν είναι καθόλου έτσι.
Ολα τα ελατήρια έχουν βαθμονόμηση σκληρότητας.
Αν το πίσω ελατήριο είναι το σωστό για τα κιλά αναβάτη+συνήθους φορτίου της μοτό ,και τα εμπρός είναι "ότι να'ναι" ,τότε το επιθυμητό sag δεν θα επιτευχθεί ποτέ ,και η πίσω με την εμπρός ανάρτηση ,δύσκολα θα καταφέρουν να συνεργαστούν αρμονικά.
Σκέψου το απλά:
Ενας αναβάτης 75 κιλών ,που κινείται συνήθως μονοκάβαλος και αποκλειστικά στην άσφαλτο
αποκλείεται να καλυφθεί απο τα ίδια ελατήρια με
έναν αναβάτη 100 κιλών ,που κινείται συνήθως φορτωμένος με τανκμπαγκ-μπαγκαζιέρα ,ενίοτε ΚΑΙ δικάβαλος.
Τουλάχιστον σε ιντερνετικούς καταλόγους των Hyperpro, WP, Wilbers, Ohlins κλπ που κοίταξα για μπροστά είχαν έναν μόνο κωδικό χωρίς λοιπά σουξουμούξου.
Αυτό είναι μιά άλλη πονεμένη ιστορία.
Συνήθως οι εταιρείες ,δεν δημιουργούν ελατήρια αποκλειστικά για κάποιες μοτοσυκλέτες ευρείας παραγωγής.
Μελετούν τα χαρακτηριστικά του κατασκευαστή της μοτό ,και διαλέγουν ένα ζεύγος ελατηρίων απο την γκάμα τους ,το οποίο θεωρούν οτι καλύπτει τα γενικά χαρακτηριστικά της συγκεκριμένης μοτό.
Εχουν την τεχνογνωσία να το προσδιορίσουν αυτό , εντός αποδεκτών ορίων χρήσης.
Γι'αυτό και πολλές φορές ,το μήκος των άφτερ ,διαφέρει απο το μήκος των μαμά ,και συμπληρώνουν το σετ με αποστάτες.
Σωστό δεν είναι ,αλλά έτσι έχει επικρατήσει ,γιατί αυτό βολέυει τις εταιρείες.(βλ.χαμηλό κόστος έρευνας-εξέλιξης-παραγωγής-στοκ)
Στις ειδικές μοτοσυκλέτες (enduro-ss-κτλ) τα πράγματα δεν είναι καθόλου έτσι.
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί κωδικοί ελατηρίων ,αναλόγως βάρους αναβάτη-χρήσης-τρόπου οδήγησης κτλ.
Οπως και να'χει ,γι αυτόν ακριβώς τον λόγο θέλει προσοχή και ψάξιμο ανάμεσα στα προσφερόμενα προϊόντα ,ώστε να δείς ποιό είναι πιό κοντά στα δικά σου μέτρα και σταθμά.
Κάποια είναι γραμμικά ,κάποια προοδευτικά ,και μεταξύ των διαφορετικών φιρμών ,υπάρχουν και διαφορετικές προδιαγραφές. (πυκνότητα κ πάχος σπειρών ,σκληρότητα μετάλου ,κωδικός βάρους κτλ)
Διάλεξε κάποιο σέτ ,που το εύρος τιμών του κατασκευαστή ,να μην είναι μακριά απο τα δικά σου δεδομένα.
Αν πχ είσαι 115 κιλά με τον εξοπλισμό σου ,τότε ένα σετ των 70-90 κιλών ,σε συνδιασμό με μιά εμπροσθοβαρή και βαριά μοτοσυκλέτα ,θα αποδειχτεί ανεπαρκές.
Εχουμε συνηθίσει να αποδεχόμαστε το "περίπου" της αγοράς ,και να το πληρώνουμε αγγόγυστα ,δεχόμενοι σαν αξίωμα ότι ,"απο τα μαμά ,καλύτερα θα'ναι".
Αυτό βέβαια αποτελεί συμβιβασμό και ουχί ορθή λύση.
Το ποσό περιλαμβάνει αγορά και τοποθέτηση μαζί με αλλαγή λαδιών και καθαρισμό.
Ρώτα και τον
christof ρε φίλε.
Και θα μπορέσεις να παρακολουθήσεις και την "επέμβαση" υπό μορφή σεμιναρίου.