Honda CRF300L

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Δε ξέρω αν αυτό που θα γράψω είναι ολόσωστο, ωστόσο θα το ακολουθούσα ως γραμμή για τον εαυτό μου. Δεν το γράφω για το παλικάρι που έβαλε εξάτμιση, το γράφω ως μια γενική πληροφορία.

Τα παλιότερα μηχανάκια, ειδικά τα Japan καταγωγής έδιναν πλούσιο μίγμα με κυριότερο σκοπό να ψύχεται το μοτέρ. Αυτό σημαίνει πως υπήρχε το περιθώριο να παίξεις λίγο με τελικά εξατμίσεων και φίλτρα. Τώρα με τον περιορισμό τον E5 τα μίγματα είναι αρκετά φτωχά και για να παίξεις με τελικά, φίλτρα και λαιμούς, προϋποθέτει να φτιάξεις σε δυναμόμετρο τα μίγματα. Σε άλλη περίπτωση είναι σίγουρο πως δε θα πάρεις το καλύτερο δυνατό και ίσως και μακροπρόθεσμα να βλάπτεις τον κινητήρα.

Εγώ λοιπόν σε μοτοσυκλέτα νέας τεχνολογίας θα έβαζα μόνο τελικό με τοποθετημένο σιγαστήρα και δε θα έπαιζα καθόλου με φίλτρα και λαιμούς (αν ήθελα να αποφύγω DYNO).

Γνώμη μου.
 

DomieMic65

Μέλος
Όνομα
Μιχάλης
Μοτό
T700
Δε ξέρω αν αυτό που θα γράψω είναι ολόσωστο, ωστόσο θα το ακολουθούσα ως γραμμή για τον εαυτό μου. Δεν το γράφω για το παλικάρι που έβαλε εξάτμιση, το γράφω ως μια γενική πληροφορία.

Τα παλιότερα μηχανάκια, ειδικά τα Japan καταγωγής έδιναν πλούσιο μίγμα με κυριότερο σκοπό να ψύχεται το μοτέρ. Αυτό σημαίνει πως υπήρχε το περιθώριο να παίξεις λίγο με τελικά εξατμίσεων και φίλτρα. Τώρα με τον περιορισμό τον E5 τα μίγματα είναι αρκετά φτωχά και για να παίξεις με τελικά, φίλτρα και λαιμούς, προϋποθέτει να φτιάξεις σε δυναμόμετρο τα μίγματα. Σε άλλη περίπτωση είναι σίγουρο πως δε θα πάρεις το καλύτερο δυνατό και ίσως και μακροπρόθεσμα να βλάπτεις τον κινητήρα.

Εγώ λοιπόν σε μοτοσυκλέτα νέας τεχνολογίας θα έβαζα μόνο τελικό με τοποθετημένο σιγαστήρα και δε θα έπαιζα καθόλου με φίλτρα και λαιμούς (αν ήθελα να αποφύγω DYNO).

Γνώμη μου.
Αυτό που διαβάζω ότι «αυτορυθμίζονται» τύπου;
Όχι;
Δλδ σε ένα Ε5 το να αλλάξεις το μαμά φίλτρο αέρα με ένα DNA πχ (ή ότι..) μπορεί κ να είναι λάθος;
 

vassat

Μέλος
Περιοχή
Χαλάνδρι
Όνομα
Βασίλης
Μοτό
F650 GS Dakar MY '03
Sprint ST 1050 MY '06
Αυτό που διαβάζω ότι «αυτορυθμίζονται» τύπου;
Όχι;
Δλδ σε ένα Ε5 το να αλλάξεις το μαμά φίλτρο αέρα με ένα DNA πχ (ή ότι..) μπορεί κ να είναι λάθος;
Πραγματικά δεν μπορεί να απαντηθεί αυτή η ερώτηση από το πληκτρολόγιο,
απαιτείται έλεγχος με wideband σε δυναμόμετρο όπως έγραψε ο Στεφ (aka STF).
Οι σύγχρονες ECU έχουν δυνατότητα να "προσαρμόσουν τους χάρτες" μέχρι ένα σημείο,
αν αυτό είναι επαρκές, μόνο κάποιος που το έχει ήδη ελέγξει με τις ίδιες βελτιώσεις θα μπορεί να απαντήσει με σχετική ασφάλεια.
Δυστυχώς*,
ένεκα EURO τα μίγματα έχουν γίνει πολύ "φτωχά", εξ ου και οι υψηλές θερμοκρασίες ψυκτικού,
ενώ και οι ρυθμίσεις της ECU είναι ευαίσθητες και απαιτούν ακρίβεια.
/// Β

* για το περιθώριο βελτιώσεων, ευτυχώς για το περιβάλλον
 

SlowMo

Μέλος
Όνομα
nick
Μοτό
CRF 300L
Πιο συγκεκριμένα για την Akrapovic που γνωρίζω. Σε κάθε εξάτμιση αναφέρει τα στοιχεία που έδωσε στο δυναμομετρο σε σχέση με την εργοστασιακή. Πάντα αναφέρει εάν χρειάζεται να επέμβεις στον εγκέφαλο η όχι. Έχει αναλυτικές πληροφορίες στο site τους.

Μια άλλη πληροφορία που είναι λίγο πρόχειρη είναι ότι οι τελευταίας γενιάς ECU της Bosch προσαρμόζονται χωρίς πρόβλημα σε έως και 30% παραπάνω ροή αέρα. Το λέω όμως με επιφανειακό ψάξιμο που έχω κάνει.
 

STF

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
STέFανος
Μοτό
NUDA900R
WR250R
Πιο συγκεκριμένα για την Akrapovic που γνωρίζω. Σε κάθε εξάτμιση αναφέρει τα στοιχεία που έδωσε στο δυναμομετρο σε σχέση με την εργοστασιακή. Πάντα αναφέρει εάν χρειάζεται να επέμβεις στον εγκέφαλο η όχι. Έχει αναλυτικές πληροφορίες στο site τους.

Μια άλλη πληροφορία που είναι λίγο πρόχειρη είναι ότι οι τελευταίας γενιάς ECU της Bosch προσαρμόζονται χωρίς πρόβλημα σε έως και 30% παραπάνω ροή αέρα. Το λέω όμως με επιφανειακό ψάξιμο που έχω κάνει.
To 30% μου φαίνεται πολύ μεγάλο νούμερο αλλά κι εγώ δεν μπορώ να απαντήσω με ασφάλεια.
 

Augotaraxos

Μέλος
Περιοχή
Κως
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Γκόλφω
CRF 300L
Σύντροχοι ήθελα τη γνώμη σας σχετικά με το ABS της πίσω ρόδας. Ειδικότερα, έχω παρατηρήσει ότι τις τελευταίες μέρες αν είμαι με 60-70 χιλιόμετρα και πατήσω πιο δυνατά το πίσω φρένο, ακούγεται κάτι σαν κροτάλισμα και μπλοκάρει για λίγο ο πίσω τροχός. Σήμερα το πρωί σε πιο απότομο φρενάρισμα μου φάνηκε ότι μου μπλόκαρε λίγο περισσότερο και άρχισε να πηγαίνει ελαφρώς αριστερά δεξιά. Θεωρείτε ότι έτσι είναι η λειτουργία του πίσω ABS ή θα πρέπει να το πάω μια βόλτα να μου πει και ο μηχανικός τη γνώμη του;
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Το πισω φρενο ειναι πιο αποτομο απο το μπροστα Ειναι ας πουμε πιο "ξερο"
Το κροταλισμα που λες δεν το εκανε παντα; Γιατι τοτε ειναι φυσιολογικο και προερχεται απο τα τακακια
Το δε γλυστριματα που λες μαλλον και αυτα φυσιολογικα ειναι αν μιλαμε για μικρογλυστριματα που συμβαινουν μεχρι να ξανα επεμβει το abs

Αλλα να το δει κι ο μηχανικος κακο δεν κανει!
 

Newbie300L

Μέλος
Όνομα
Newbie300L
Μοτό
Honda crf 300 l 2022
Καλησπέρα, εγω σκεφτόμουν στην προγραμματισμένη αλλαγή φίλτρου να έβαζα ένα DNA και τότε να έβαζα και ολόσωμη black widow μια και λένε καλά λόγια και είναι οικονομική συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Αρχίζω και αναθεωρώ για την ολόσωμη μετά από αυτά που λέτε για Ε5
 

stefos

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Στέφανος
Μοτό
T7
Καλησπέρα, εγω σκεφτόμουν στην προγραμματισμένη αλλαγή φίλτρου να έβαζα ένα DNA και τότε να έβαζα και ολόσωμη black widow μια και λένε καλά λόγια και είναι οικονομική συγκριτικά με τις υπόλοιπες. Αρχίζω και αναθεωρώ για την ολόσωμη μετά από αυτά που λέτε για Ε5
Η συγκεκριμένη φίρμα που αναφέρεις είναι Βρετανική και πιθανόν να έχεις θέματα με τελωνεία, δασμούς και φόρους. Εγω θα πηγαινα σε ένα από τα μεγάλα εξατμισάδικα στην Αθήνα να σου φτιάξουν ότι θες με λογικό κόστος. Και αν στο μέλλον χρειαστείς κάτι εκέι είναι να σε βοηθήσουν. Σε τέτοια λύση προχώρησα και εγω με το Τ7, αντί να προτιμήσω επώνυμες λύσεις σημαντικά ακριβότερων.
 

korobilis7

Μέλος
Περιοχή
rentis
Όνομα
kostas
Μοτό
AFRICA TWIN XRV 750 rd07a
Πραγματι αλλα θα προσθεσω οχι μονο τα χονδα
Επισης στο σχεδον ανηκει το transalp 650 το οποιο ζητημα να χανει 1-2 χλμ και αν! (με tkc80)
Το ιδιο ισχυει και για το XRV750.
Οτι γραφει το κοντερ γραφει και το gps στα 100km/h.
 
Τελευταία επεξεργασία:

Augotaraxos

Μέλος
Περιοχή
Κως
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Γκόλφω
CRF 300L
Πλησιάζοντας σιγά σιγά τα 10.000 χλμ με το μηχανάκι, και μετά από σχεδόν ένα υπέροχο χρόνο συμβίωσης με τη Γκόλφω, ήθελα να αναφερθώ σε κάποια σημεία που ίσως έχετε προσέξει και εσείς σχετικά με την συμπεριφορά του CRF. Συγκεκριμένα θα σταθώ σε 2 σημεία που με απασχολούσαν από την αρχή, απλά λόγω απειρίας δεν ήξερα αν ήταν φυσιολογικά ή όχι.

1) Η συμπεριφορά και η απόκριση στο γκάζι. Συγκεκριμένα, μου φαίνεται στο μηχανάκι ότι μόλις αφήνεις το γκάζι κόβει πολύ απότομα ο κινητήρας, ειδικά αν αλλάζεις από 3η σε 2α χωρίς να δώσεις γκάζι είναι σαν να πατάς φρένο και μέχρι και η μπροστινές αναρτήσεις βυθίζονται. Δεν το συζητάω για 2α σε 1η. Αν έχεις το μηχανάκι σε 2α και ανοιγοκλείσεις απότομα το γκάζι, σε πάει σαν τα άλογα στο λούνα παρκ. Αυτό πιστεύετε είναι λόγω κοντού γραναζώματος ή μπορεί να χρειάζεται και κάποια ρύθμιση ώστε να βελτιώθεί;

2) Τα σκασίματα στις κατηφόρες στο βουνό όταν κρατάς κλειστό το γκάζι, μου ακούγονται σαν να έχω αφτερμαρκετ εξάτμιση κάποιες φορές. Αυτό είναι φυσιολογικό θεωρείτε;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Πλησιάζοντας σιγά σιγά τα 10.000 χλμ με το μηχανάκι, και μετά από σχεδόν ένα υπέροχο χρόνο συμβίωσης με τη Γκόλφω, ήθελα να αναφερθώ σε κάποια σημεία που ίσως έχετε προσέξει και εσείς σχετικά με την συμπεριφορά του CRF. Συγκεκριμένα θα σταθώ σε 2 σημεία που με απασχολούσαν από την αρχή, απλά λόγω απειρίας δεν ήξερα αν ήταν φυσιολογικά ή όχι.

1) Η συμπεριφορά και η απόκριση στο γκάζι. Συγκεκριμένα, μου φαίνεται στο μηχανάκι ότι μόλις αφήνεις το γκάζι κόβει πολύ απότομα ο κινητήρας, ειδικά αν αλλάζεις από 3η σε 2α χωρίς να δώσεις γκάζι είναι σαν να πατάς φρένο και μέχρι και η μπροστινές αναρτήσεις βυθίζονται. Δεν το συζητάω για 2α σε 1η. Αν έχεις το μηχανάκι σε 2α και ανοιγοκλείσεις απότομα το γκάζι, σε πάει σαν τα άλογα στο λούνα παρκ. Αυτό πιστεύετε είναι λόγω κοντού γραναζώματος ή μπορεί να χρειάζεται και κάποια ρύθμιση ώστε να βελτιώθεί;

2) Τα σκασίματα στις κατηφόρες στο βουνό όταν κρατάς κλειστό το γκάζι, μου ακούγονται σαν να έχω αφτερμαρκετ εξάτμιση κάποιες φορές. Αυτό είναι φυσιολογικό θεωρείτε;

Ευχαριστώ εκ των προτέρων.
Με τον ιδιο τροπο συμπεριφερεται και το δικο μου Αλλα εγω δεν το βρισκω ενοχλητικο Δεν με εχει απασχολησει δηλαδη καθολου Σε αντιθεση με καποια σβησιματα σε αποτομο ανοιγμα του γκαζιου με χαμηλες στροφες που μου εχει κανει αρκετες φορες
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Με τον ιδιο τροπο συμπεριφερεται και το δικο μου Αλλα εγω δεν το βρισκω ενοχλητικο Δεν με εχει απασχολησει δηλαδη καθολου Σε αντιθεση με καποια σβησιματα σε αποτομο ανοιγμα του γκαζιου με χαμηλες στροφες που μου εχει κανει αρκετες φορες
Όταν λες σβήσιμο, εννοείς ότι σημαίνει η λέξη, ή κάνει "κόμπιασμα" ΣΑΝ να σβήνει, στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού;
 

Augotaraxos

Μέλος
Περιοχή
Κως
Όνομα
Κώστας
Μοτό
Γκόλφω
CRF 300L
Με τον ιδιο τροπο συμπεριφερεται και το δικο μου Αλλα εγω δεν το βρισκω ενοχλητικο Δεν με εχει απασχολησει δηλαδη καθολου Σε αντιθεση με καποια σβησιματα σε αποτομο ανοιγμα του γκαζιου με χαμηλες στροφες που μου εχει κανει αρκετες φορες
Δεν το βρίσκω ενοχλητικό καθόλου, απλά λόγω απειρίας ήθελα να ξέρω αν γενικότερα τα CRF 300 αντιδρούν έτσι, εντελώς πληροφοριακά. Σχετικά με το συγκεκριμένο σβήσιμο, μου το έχει κάνει 3-4 φορές μέχρι τώρα, τις φορές που δεν προθέρμανα πάνω από ένα λεπτό τον κινητήρα.
 

konkost

Μέλος
Περιοχή
Αθήνα
Όνομα
Κώστας
Μοτό
transalp 650
crf 300l
Όταν λες σβήσιμο, εννοείς ότι σημαίνει η λέξη, ή κάνει "κόμπιασμα" ΣΑΝ να σβήνει, στο απότομο άνοιγμα του γκαζιού;
Κανει "τσαφ" και σβηνει Για να στο περιγραψω καπως ειναι οπως εκαναν "τσαφ" και εσβηναν καποτε τα μεγαλα μονοκυλιδρα οταν μπουκωναν
Κυριως μου το εχει κανει και μενα οταν ηταν σχετικα κρυο αλλα εχει μου εχει σβησει και οταν ηταν ζεστο Παντα ηταν ομως με πολυ χαμηλες στροφες κοντα στο ρελαντι και με αποτομο ανοιγμα του γκαζιου
 

jimmatas

Μέλος
Όνομα
Dimitris
Μοτό
Triumph Tiger 800 2011
Honda AX-1
Ηοnda CRF250L 2020
Κανει "τσαφ" και σβηνει Για να στο περιγραψω καπως ειναι οπως εκαναν "τσαφ" και εσβηναν καποτε τα μεγαλα μονοκυλιδρα οταν μπουκωναν
Κυριως μου το εχει κανει και μενα οταν ηταν σχετικα κρυο αλλα εχει μου εχει σβησει και οταν ηταν ζεστο Παντα ηταν ομως με πολυ χαμηλες στροφες κοντα στο ρελαντι και με αποτομο ανοιγμα του γκαζιου
Σε μονοπαταδα και ενω εχει αναψει το μηχανακι, μου το χει κανει και μενα 2-3 φορες το 250L, απο ρελαντι ανοιξα σχετικα αποτομα και εκανε τσαφ και εσβησε.
 

boxer

Μέλος
Περιοχή
Ελλαδα
Όνομα
Νικος
Μοτό
BMW
Κανει "τσαφ" και σβηνει Για να στο περιγραψω καπως ειναι οπως εκαναν "τσαφ" και εσβηναν καποτε τα μεγαλα μονοκυλιδρα οταν μπουκωναν
Κυριως μου το εχει κανει και μενα οταν ηταν σχετικα κρυο αλλα εχει μου εχει σβησει και οταν ηταν ζεστο Παντα ηταν ομως με πολυ χαμηλες στροφες κοντα στο ρελαντι και με αποτομο ανοιγμα του γκαζιου
Σε μονοπαταδα και ενω εχει αναψει το μηχανακι, μου το χει κανει και μενα 2-3 φορες το 250L, απο ρελαντι ανοιξα σχετικα αποτομα και εκανε τσαφ και εσβησε.
Αυτα λοιπον οφειλονται στον ψεκασμο, στην χαρτογραφιση και κυριως στα φτωχα μιγματα!!!!
 

XLGeorge

Μέλος
Όνομα
George
Μοτό
αργά τζαμπανέζικα
Πραγματι αλλα θα προσθεσω οχι μονο τα χονδα
Επισης στο σχεδον ανηκει το transalp 650 το οποιο ζητημα να χανει 1-2 χλμ και αν! (με tkc80)
Το δικο μου Alp650 με πισω D606 130αρι που ειναι λιγο πιο ψηλο απο τα άλλα (90 αντι για 80 προφιλ), γραφει 1-2χμ λιγοτερα απ'οσο παει, με λαστιχο 120/90-17 που βαζω συνηθως δειχνει το πολυ 1-2χμ περισοτερο. Γενικα παντως, οτι βλεπεις κοντερ, σχεδον με τοσο πας GPS.

Απο την αλλη, το CRF1000 εκλεβε γυρω στα 10χμω απο μαμα και επειδη το κοντυνα ενα δοντι πισω, εκλεβε γυρω στα 12.5χμω, οποτε εγκατεστησα speedohealer και τοφερα να δειχνει μονο 5χμω περισοτερο - το οποιο ειναι η νορμα στα περισοτερα οχηματα, συμπεριλαμβανομενων και των αυτοκινητων.
 
Top Bottom